Wednesday, August 3, 2011

Korang Tengoklah Cerita "Tanh Kubur" best........insaf sikit aku rasa.

Cerita tanah kubur nie cerita hantu ker? best ker?...

itulah soalan pertama aku tanya kat mak aku.......sebab dialah pelopor yang on channel nie dulu......dia kata cerita nie best untuk aku tengok......
ambil dari blog budaktechnician.blogspot.com
sekali lagi aku tanya...best sangat sesangat ker?.......kalo cerita hantu...takmolah tengok!

mak aku kata lagi........bukan cerita hantu.....tapi bestnya macam tengok movie transformers.......ceh mak aku ni.......

makanya aku nontonlah dengan mak aku......

hmm cerita nie lebih kepada pengajaran sebenarnya.........segala amalan kita di dunia....bila meninggal nampaklah apa terjadi pada mayat-mayat sebelum dikebumikan ke dalam liang lahat. Kita dapat tengok amalan-amalan ssesorang tu sama ada baik atau buruk pada mayat masing-masing.....

Kira insaf jugek la aku tengok.........


so far yang paling scary aku tengok cerita "Tanah Kubur " nie part semalam yang mayat tetiba mengkerekot and mayat bangun celik mata tetiba and refuse ditanam.......huk alohhhh terkezut den.......itu semua adalah bahagian masing-masing bila dah arwah nanti. Insaf aku.

Tapi apa-apapun aku respect giler lakonan Nasir Bilal Khan. Kalau jahat....jahat betoi....kalo sedih...sedih giler......nie dia jadi Pak Ali penggali/penjaga kubur.........suci murniiiiii jer muka dia...........baiiikkkk sangat.

Korang tengok tak???
Me Naughty..me Netty

8 comments:

Sidratul Muntaha said...

kerap jugak tgk...
yg memula episod tu ade kepala mayat toleh2 kat dlm keranda tu...

Diela Zaimi said...

haruslah tgk kak net...x penah miss...mmg episod yg paling seram skali masa mayat bangun tulah...dh mcm cite antu jadinya...tgk ulangan pun masih terkejut kucing lagi...hehehe

Zue AnnaLeeya said...

aku tgk... aku tgk...
byk pengajaran tau...

::NureeN:: said...

ada tgk tp jarang sgt.. x sempat nk tgk skrg ni berebut jerr tv ngan anak

zara zaman said...

Anak-anak saya suke sgt tgk cite nie Net... mmg en. hubby galakkan dorang tgk... tapi pas dorang tgk... silalah jawab soalan-soalan yg diberi...

klu dorang tanya saya...saya ckp...tanya baba...hahaha

iduraz said...

kita follow tp 2 cerita dah terlepas..nett klo nak tgok yg fresh punyer, ari jumaat 7.30pm..yg selepas ari tu suma ulang tayang..muahahaha

notti netti said...

SM- uishh kepala mayat toleh2????? mana?

Diela- k.net pun dah dua kali tgk mayat bangun tu but still tergezut gak cam ko.

Zue- betoi tu....

Nureen- ehehheh......kena beli xtra tv tu ehehehe

Zara- hahahah ooo mak ngelat nak jawab soklan eh?..eheheh

iduraz- tau cerita tu setiap ari jumaat...tapi biasanya net hari jumaat balik kg...tu yang termiss tu

Sidratul Muntaha said...

adala..
tu episod sebelum2nya..
ko dah miss kot.


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno