Tuesday, August 16, 2011

Dah 17 hari puasa, 2-3 orang budak ofis susut badan giler-giler.........apa rahsianya?

Salam,
tadi borak-borak dengan sorang budak ofis aku

teruja aku tengok badan dia, susut giler...lelaki la pun......
jika dibandingkan lelaki and wanita, lelaki lebih cepat kurus....metabolisma diaorang tinggi berbanding wanita.

aku?..
so far alhamdulillah turun 4 kg.....ajer!!
tapi badan maintain nampak size dulu-dulu....aku nie berat air.....biasalah....

cuma yang paling aku teruja tu....sabtu minggu lepas
ntah mana silapnya, aku cirit birits.......pewut aku kan jenis sensitip.....pantang silap makan skit...hmmm meragam..susah nak pujuk!!!

sampaikan aku buang airpun, takde keluar apa...keluar air jer....
then malam tu after berbuka...pun ke bilik air lagi sekali..........
aku timbang guna penimbang besi bapak aku...bapak akunya penimbang jenis bina badannya penimbang...atau penimbang kat hospital tu.....yang tiang beso gabak tu...jelas jer butir-butir no dia.

bila aku timbang, aku tonyoh-tonyoh bijik mata aku...mak aih! 3kg aku ilang!!!!!!!
tapi lemah laaa......petang tu sebab asyik ke toilet and dok berlari kejar si starbuck latte...mana nak ke kedai beli itu ini...berjalan dalam panas....memang lemah oiiitt..gagahpun sebab anak-anak and mak aku mintak beli barang dapur.

tapi tadi borak ngan dak ofis nie...dia consult itu ini begitu begini.....janji kita makan banyak sayur, buah..supaya tak sembelit.....

takmo ambik nasik takper...tapi gantikan dengan makanan yang boleh cover balik body kita..
kita takmo kurus tapi nampak tua kan????

kebanyakan yang aku tanya member ofis aku yang 6 hingga 7 bulan jer dah kurus mendadak...mostly ada yang tak ambil nasi and ada yang diet ikut teraturnya diet.

so, aku dah nampak dah mereka-mereka ini kurus depan mata aku...
bak kata aku tadi...ada yang kurus tapi nampak tua, kulit macam sakit jer...and ada yang kurus tapi smart tegap.......haaaa terpulang pada diri masing-masing camno nak buat...

so far aku alhamdulillah di landasan yang betoi...ehehehehehehehe

psss- ada member blog and FB yang bengang ngan aku sebab tak publish gambo supplement yang aku ambik. Hehehe nantilah, biar aku try dulu...supplement tu kalo ko tak xcercisepun tak guna jugak..........nanti eh?.....

Me Naughty..me Netty

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

aku dah turun 8 kilo.
bahana solivite dgn minum air byk2 dan jugak menyusukan budak.aku tak lalu nak mkn ayam dgn daging.ikan pun cap sardin jer.adeii..

emarieys said...

tak timbang pun..sbb takut terNAIK..ahaks


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno