Monday, August 15, 2011

Kek Ku Hangit Gara-Gara Badminton Piala Dunia.

Huhuhu

Aku buat kek butter semalam
Kononnya nak diperssembahkan kepada Mak, Bapak, Adik lelaki aku, adik ipar aku, dan anak-anak sendiri/buah.
Sebab pandai buat kek, aku ada riak sikit semalam, Konon!
Konon boleh buat kek butter paling pantas dan mengiurkan seisi rumah. Konon!

Lepad breakfast
Adik aku bukak tivi
Tengok Final Piala Dunia
Antara Datuk LCW dan Lin D.

Memang seronok
Diaorang lawan giler-giler punya
Aku yang letak kek dalam oven mak aku (oh! ya, aku di kampung time tu)
Terus berlari ke bilik tivi di mana adik aku dan adik ipar aku tertonggeng tengok tv
Aku tengok tivi tersebut, wah! seksi jugak penyokong Lin Dan.
Takperlah,

Diaorang lawan mata mengejar mata,
Terjerit-jerit aku menyaksikan perlawanan semalam
Sampailah beberapa minit kejadian jerit menjarit berleluasa di ruang tamu tv tersebut
Dan bila bapak aku jerit suruh sembahyang, terkujat-kujat kami bergilir-gilir sembahyang  (ntah kusyuk atau tidak)
Sambung tengok perlawanan akhir tersebut, sambung jerit, sambung lompat-lompat bila Datuk LCW dapat menyamakan kedudukan, sambung totop mata bila Lin D maju setapak lagi.

Sampailah anak aku Al Imran datang pada aku melaporkan " Ibu, the cake turn black color, ibu....I dono why?" sambil menarik tangan aku.
Aku boleh kat...."Ok imran, good anak ibu...." then sambung sokong badminton.
Lepas tu mak aku pulak datang, "Wen, tengok ke tu dah masak ke belom".....
Uissh time tu aksi kejar mengejar antara Datuk dan Lin D makin parah, kiranya aku tak boleh langsung bangun dari tempat duduk aku. Aku just cakap "Ala, nanti oven bunti 'Ting' dia tutup sendirila......" uish riak aku.....
Sampailah Datuk kalah satu mata dengan Lin Da, aku kecewa tapi aku puji perlawanan semalam.
Kemudian aku  dengar bunyi "TING!!!".....wah...kek sudah siap! boleh jamu panas-panas pada ahli keluarga tersayang.

Bila aku buka oven......oooooookkkkkkeeeeeyyyyyyy!
Aku tak snap gambar kek negro tersebut, sudahlah hitam legam, bau hangit pulak tu........satu family kerumun tengok kek aku, cam tengok bizarre food pulak. Memang bizarre pun!

Adikaku tanya....ini ke rupa butter kek?
Aku jawab......ha'ah...makanlah kalau berani....
Mak aku kata, "tulah, siapa suruh tak tengok tadi.....nak tunggu bunyi 'Ting!' kan?.....

selepas 5 minit kami memfitnak kek negro tersebut, aku gagahkan hati, jiwa dan raga memotong butter kek aku.
Uiiishsshsshh kek dah mula mengeras.....dah jadi biskut gula pulak.
Adik aku yang nak jagaati aku terus ambik sepotong and celup dalam air teh dia......
sedap katanya..tapi itulah sepotong awal dan sepotong akhir yang dia ambil...
selebihnya....aku simpan elok-elok dalam tong sampah.

Padan muko!
Me Naughty..me Netty

2 comments:

mama tisya said...

nasibaik utk family..kalo utk org order jwbnye kena buat lagi:-p

notti netti said...

Aimi- tu laaa pasal.


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno