Monday, March 7, 2011

Melawat IKEA sambil leleh air liur...........SALE punya pasal la katakan.

Karangan versi anak aku 'AL IMRAN'...
sila baca dengan tenang dan teratur.
Semalam ibu saya ke IKEA..oh! saya tiada bersama ibu ketika itu, kerana saya
ditinggalkan di kampung dengan adik saya si starbuck latte IRFAN.
Tetapi saya tidak ditinggalkan membabi buta, saya telah memberi sedikit senarai pendek wishlist saya di IKEA...biar poket wallet ibu saya yang menentukan pilihan mana wishlist saya termakbul....
saya tunggu wishlist yang termakbul itu minggu depan, tika ibu saya pulang ke kampung.

 
Ya, itu adalah perkataan SALE atau Jualan murah Pentipu!
Saya hairan, kenapa ibu saya seperti seorang yang lupa daratan dan tersengih sorang2, apabila terserempak dengan perkataan ini?...nasib baik di tandas awamm tiada perkataan ini....saya khuatir tentang masa depan ibu saya.....ikhlas!
harus dibikin tajuk thesis..WHY WOMEN ARE CRAZY ABOUT SALES....

 Ibu saya kata, dia suka ruang tamu cenggini, saya pun suka...sebab dalama 5 minit jer saya dan adik saya si starbucks latte IRFAN boleh tonggang terbalikkan ruang tamu yang kecil ini....cepat dan pantas bukan?...
warna oren??? apakah ibu saya prasangka beliau masih bujang?????

 Empat pilihan deco yang ibu saya meroyan lagi....sampai bontot apek baju kuning tupun dia nak snap..
Rakus!!!.........saya pun suka, tapi ruangannya agak sikir besar, mungkin saya dan adik saya perlu mengambil masa 10 minit tambahan untuk men'imarah'kan lagi ruang ini...
muahahahaha jeling ibu saya...

 Ini ruang makan....atau dry kitchen...
tapi kalau dapat kat saya dan adik saya...ia tak jadi dry dah..otomatik ia jadi wet kitchen....
adik saya gemar memancut di merata-rata tempat tanpa memakai penghadang bontot.....(pampers)
wow! kerusi putih itupun amat menarik..saya boleh paksa adik saya naik kerusi tersebut...lalu terjun kuak lentang...lalu adik menangis.....ya! saya suka!!!!!!!!
.
 Hmm apa kena mengena ruang dapur dengan ruang tido????
biarlah, iu saya yang snap gambar....mungkin bangun sahaja dari tido...ibu mahu makan..
atau mungkin ibu mahu ruang tido nya seperti dapur?
atau ibu nak tido di dapur?...
atau kedua-duanya sekali?.....

 Ini pula adalah tandas
bagi saya nampak biasa sahaja, tapi ibu?...gelabah semacam ambil gambar curi-curi
ahhh...saya tetap kata biasa..sebab saya masih berak dalam pampers...jadi saya tak berapa gunakan tandas ini....lagipun tiada kolah untuk saya berenang....
ibu? as usual..meroyan...dibelainya jubin simen tersebut...saya sangat malu..
nasib baik saya di kampung ketika itu.......

 Haaa..dah nampak bukan?..itu ibu saya!!!
dia kepingin wardrobe sebegini...
ahhh malas saya cerita...lemari di rumahpun macam sarang kucing...
karrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii eh silap..lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

 Agak2..berapa modal ini ya?....kalau ibu berhabis untuk buat wardrobe begini...
bagai mana saya nak beli mainan lagi????
uissh saya tak suka....
tapi ibu suka...camno tu?

 Ibu ngadu pada nenk saya..
saya dengar dengan teliti sambil jentik adik saya..
ibu kata dia frust sebab rak nie yang sale hanya kaler biru and kuning....
ibu harap kaler putih or hitam tu yang sale...tapi hampeh...
tapi ibu tetap beli yang kaler merah kecik tu...
harga RM25 satu...SALE tu...

 Nasib baik ibu tak beli cermin nie...macam labah2 ...saya takut...
Tapi, setengah jam jugaklah ibu berdiri tenung cermin nie...
kesiaaannnnn...cermin tu...

 As usual, gila ibu menjadi2 bila lalu diruangan ini, kalau saya datang di area ini, ibu pasti peluk saya kuat2..
alasan, ? taknak kasi kaca pecah?....
hek eleehhhhhhh.....

 Ibu dok usha pinggan nie
saya pun suka....sebab besar..saya boleh makan dalam kuantiti yang banyak..
tapi ibu terpaksa lupa kejap hasrat dia...sebab????
pinggan nie takde SALE....atau ibu tak perasan...
dan yang pasti..nenek call on time suruh beli pinggan mangkuk kaler biru..
kesiannnn ibu, terpaksa dahulukan nenek yang juga rakus kadang-kadang...
pandai nenek call...ibu jejak je kaki kat area nie..terus nenek call
...
dashaatttttt!

 Menu wajib di IKEA...karipap telur...
saya hanya mampu telan air liur...ibu yang tolong telan semua karipap..
sangat bertenanga ibu saya....

Begitulah visit-visit ibu saya di IKEA.....ibu kata, dia hanya membeli cadar merah,
cermin jerawat, tong sampah merah, rak merah kecil dan karipap..
kenapa ibu tetiba pilih merah nie?????
mesti sebab aunti Ilah Fazilah.....ibu kata rumah aunti cantik..kaler merah...
huhuhu lalalalla

oh! ya, ibu kata beliau happy...sebab beliau sampai di IKEA awal pagi buta dan keluar jam 2 petang tanpa sesak...
dasyat.........!!!!!!!
Me Naughty..me Netty

3 comments:

zara zaman said...

cari masa nak kesana nie...lawa2 x rak kasut kat ikea?...

nieda said...

belum sempat lagi nak terjah ikea..teringin tgk sales mcmane

notti netti said...

zara- standart....rak kasut ada gak..biasa2 jer :)

nieda-eheheh ada sampai 20hb nie jer


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno