Wednesday, March 2, 2011

Is it okey if you speak poor English????


Assalammuailaikum.......
So, how's every body doing today?........great...?
YUP!! extra happy...my BFF is working today...kan?kan?kan?......(pssttt..aku bwk orderan cik min untuk ko)

Last monday, I ada class presentation. Speaking of presentation, I memang suka (which I don't know why?) tapi aku akan relax jer tapi takdelah relax sangat...gedebak gedebuk la jugak rasanya cuma tak ser nebbes time aku muda mudi dulu......dolu-dolu.....kalau sebut public speaking or any presentation haaa confirm tangan aku sejuk separuh (sejuk sampai pergelangan tangan jer)...haa time tu ramai berebut nak salam aku sambil gelak2...cait!. Tapi, since umur dah meningkat nie, aku dapat rasa, setiap presentation yang aku buat, smooth jer event tho aku tak bersedia langsung and tak faham isi.

Ok, what happen last monday?......as usual I and my classmate ada presentation this one subject la kan, we all kena present about literature review of 3 different (title) article but related to each other and bagi opinion about the article. So, knowing me.....I memang takde masa nak buat project paper giler2 bagus, I just cut and paste certain2 part...and taraaaaaa....terus jadi 10 muka surat. And I baca gegitu jer without any nota kecil nak present nanti...slide pun 5 jer which is I ambik part2 word yang penting jer.

kami present in English....and this is what I want to ask u guys.....IS IT OK IF YOU SPEAK POOR ENGLISH?......hahahah...as for my opinion, IT IS OK!!! hahahahah..bukan nak galakkan korang burukkan lagi speaking korang...it just pada pandangan I, ramai yang takut nak bercakap bahasa english and di campur dengan bahasa malaysia hanya disebabkan tak yakin dengan english ni. Aku bukan lah bagus sangat dalam bahasa english nie..hancur gak..grammer ke mana ntah!......tapi kalau aku nebbes cikit2..haaa laju jer bercakap......kih kih kih, and for my opinion lagi, keyakinan tu penting, ko cakap la english tunggang langgang, but if orang faham apa yang ko nak sampai...baguslah kan kalau nak dibandingkan orang yang langsung taknak mencuba..and rela kena tegur sebab nak jugak present dalam bahasa Malaysia.
I,bila lagi 5 minit nak present, baru mula sejuk kat paras kuku, and bila dah ada kat depan skrin putih tu infront of my lovely classmate....tetiba rasa panas......and yeay.....My lecturer suka with my topic. Bab2 lelaki vs pompuan nie...semua orang suka dengar.....and that topic la I pilih untuk presentation I........ingatkan biasa2 jer......but at the end...my lecturer inform 5 presenter yang choose topic yang bagus...(include me..heheheheheh)......

So, jangan risau english you tak hebat macam barack obama ker.....yang penting cuba and cuba, yakin dengan diri, salah grammer boleh dibetulkan?.....sebab tu belajar.........kan..kan..kan...
Ingat! reading english novel or newspaper is good untuk polish ur speaking.

psst- dulu, boring betul dengan budak matrix, (dululah.....) kalau member fresh datang dari kampung english tersekat2...terus taknak kawan and pandang hina dina......bosan!!!.......at the end ko kerja??????.....
Me Naughty..me Netty

7 comments:

mama tisya said...

entry pg ni speacking english eh...sian ayu br nk mkn macaron...aku dh slamat smua..ko dh mkn blum..ke tgu BFF gk...

bab english tu, aku pn tk brp reti sgt tp skit2 bole la...hehehe

Sidratul Muntaha said...

aku keje sini ari2 ngomong english..
tpi technical la..
lecturer baget otai,ko paham ke tak
tu belakang citer.
tpi aku dah ngamuk,ko paham dgn tiba - tiba..
grammar kemana,ape ntah keman
tpi ko phm sudahlah..

Wan Amira said...

orang Malaysia memang macam tu, bile orang tak reti cakap english, mau lah dikutuknya, tapi kalau kite pi overseas ke ape, ade orang heran kite punye english berterabut ke tidak, asal derang faham, untuk derang dah ok

mummy_ayu said...

i'm back...!!!! windu aku tak????
aku windu macarons.....

zara zaman said...

salam perkenalan...

teringat masa blajar dlu...bile ade presentation je mula la seram sejuk, sakit perot ...smua da la...hihihi

eRiNsZ said...

yg i tau kaki +shoes tu mg sexsis la nett

CuppyCakeMommy said...

setujuuu..bantai je..asalkan ada bunyi..heheh

babe..ada educational block for ur kids at my bloog..jom cekidout


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno