Friday, March 4, 2011

Kek Awak Tak Sedap La Net............aku pasrah *_*.............lalu lari ke toilet.

hari nie takder gambar kasut...aku pakai kasut boot pasar snowfly jer...(cakap jer pagi nie ko malas snap gambo)
okee..sambung tajuk en3 tadi....

lari ke toilet.....terus pilih toilet yang ada tempat duduk.....dok senyap2...sambil concentrate buang hajat.
Dah settle then aku fikir lagi perkara terjadi semalam punya semalam petang (2 hari lepas la).

Aku ada seorang pembeli yang gemar order butter cake aku. Dalam sebulan, ada jer dia order kek tu ngan aku. Which is aku pun tak kisah, buat butter cake nie macam goreng telur jer.......dah terror....

Tapi semalam aku terserempak pembeli nie yang juga neighbour jauh aku.....heheh tetiba je jauh kan?....begini perbualan antara aku yang cute dan pembeli yang errrr...biasa-biasa nie....(pakai baju kelawar, takkan nak kata vogue pulak kan?)

Aku : Hai Kak,....lama tak nampak..anak sihat?...(biasalah ayat pembukaan yang sopranos!)
Pembeli : Sihatttttt, Akak pun dah lama tak nampak Net, busy ke?.....(aku ber'akak',diapun ber'akak')
Aku : Ha'ah, macam biasalah, kerja then belajar lagi sampai lewat malam.
Pembeli : Net buat lagi kek?
Aku : Buat masa sekarang nie tengok dulu kak, sibuk sikit, mana yang mampu saya buat, saya buat lah.
Pembeli : Bukan apa, kek yang akak beli kat Net tu, member akak kata tak berapa sedap la....(ooo tak berapa laa...bukan tak sedap kan? eheheh)...tapi akak nak order jugak, kesian net tak dapat xtra income....(what the.....)

aku terkesima, tapi muka buat2 sengih senyum simpul........

Aku : ye ke kak?...alamak, saya tak tahu pulak, resepi sama je saya guna.....(dah berpuluh2 kek ko beli kat aku baru ada kederat nak kata tak berapa sedap?)
Pembeli : Itulah, akak bukan apa, kalau tak sedap tu, apa kata Net turun kan harga khas untuk akak.....takde lah kawan akak komen pasal harga tak sama dengan rasa kek. jangan ambik hati yer...

Aku confuse kat sini?...berkaitan ke, kek tak berapa nak sedap ngan turunkan harga?

Aku : Erk, turunkan harga?.....eh! kak, murah la harga kek butter tu kak, kalau kat kedai mahal, itupun kalau murah, dah rupa kek span kak. Maaf lah kak, tapi harga yang saya bagi kat akak tupun dah saya diskaun kan sikit....sebab akak selalu beli dengan saya.

Pembeli : Ala, bagi separuh harga laaa, akak tak makan sangat kek Net nie, cuma akak suka jamu kat member ofis jer (haaa tang nie aku kecik hati dah! kecik giler..dah ghupa sebesar zarah dah)...

Aku : Maaf ya kak, tak boleh, tak pulang modal, lagipun akak tau kan saya bukan guna mentega, saya guna butter.....lagipun complete dengan buttercream....bukan saya jual kosong kak. 

Kalau ikutkan harga yang akak tu mintak, memang aku rugi, tak pulang modal langsung...kiranya macam korang beli bag coach, tapi korang nak harga murah....rm50.00 laaa untuk satu wallet coach......hadoiiiii....anak tokei coach pun tak tergamak nak beri harga diskaun cenggitu.

Pembeli : Ala, Net nie, dengan akak pun nak berkira, takpe...murah sikit jer.....kek Net tu bukan sedap sangat, ada satu kawan akak nie, dia pandai buat kek, haaa kek dia sedap, kalau camtu takpelah kalau jual mahal sikit..bla..bla..kedebum..bla..bla..kedebam....bla..bla....up member dia..bla..bla..bla..ada aku kisah..bla..bla..

Aku : Kalau camtu akak order la dengan kawan akak, lagipun bulan nie saya busy sikit nak buat kek...project apple coklat saya pun tak buat2 lagi nie......maaf yer kak........

Aku salam dia terus blah......malam semalam, aku berborak kat 'MukaBuku' dengan sorang kawan aku yang stay kat Sentul......borak punya borak...sekali tempat kerja dia samalah dengan tempat kerja neighbour aku tu. Then terlerailah satu rahsia........

kawan aku cakap, akak tu pandai buat kek butter.......(siap kawan aku nak belikan untuk aku lagi...bagi aku rasa......) aku tanya dia...ko ada gambar kek tu tak.....kawan aku tunjuklah gambar, tapi bukan gambar kek...gambar ofis berebut2 ambik gambar ramai2 depan kek...ya!!! aku kenal kek tu..dan aku kenal tuan yang bancuh bahan kek tu....(aku la tu!)......aku gelak besar..aku tanya kawan aku tu, kek tu sponser ke ada buyer?....member aku katalah ngan bersungguh2 yang diaorang beli kek tu, kengkadang akak tu ambik order..........

okeeee fine.....bagus si akak pembeli bertuah tu...dia jual harga 2 kali ganda mahal okey dari harga aku......termasuk harga penghantaran konon.....apa kes ko stay kerja kat Sentul..dah memang rutin ulang2 alik rumah...still ko nak charge harga penghantaran. Tapi kawan aku nie tak kisah, sebab dia memang hantu butter cake. Itupun dia kata dia nak order lagi kek kak akak tu.......patutlah akak tu beriya nak kek tu kat aku..tapi nak harga murah gilerrrrrrr!

So kat sini, aku terfikir...beriya2 neighbour aku nie kata kek aku tak berapa sedap and mintak harga murah...the same time dia jual kek aku yang dia kata dia buat, kat budak2 ofis dia ngan harga yang up sikit dari aku.......

Apa perasaan korang?.....aku masih mampu senyum and ambik order akak tu.....PLASTIK sungguh aku ni!

psst: try letak garam dalam kek, mesti akak tu yang kena marah....muahahahahahahahah

Then
Me Naughty..me Netty

18 comments:

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

macam senagl se akak tue...cakap tak sedap tapi sebenarnye ade udang di sebalik me...

Sidratul Muntaha said...

ckp jerlah ko yg buat..
ape ade hal?!
ni kes teraniaya nih..
sian ko nett..
yg suke menipu2 ni ler ade wujud jugak dari customer ko yer?!!

mama tisya said...

giler apa akak tu..dh la ckp kek ko tk sedap tp nk mintak murah rupanye die p jual ckp die yg buat tu psl die slalu order...kalo aku, tk lyn dh org mcm tu...

mamasuri said...

wei akak tu ambik kesempatan kat ko tu net..
kenakan dia..
baru puas..

mamasuri said...

wei akak tu ambik kesempatan kat ko tu net..
kenakan dia..
baru puas..

Qastalani® said...

Sayam, kisah haku lg kasihan hokeh. Haku ni dulu mana la nk berjalan ke shopping mall. Kwn opis haku jual brooch rantai2 tu RM60 pd haku! Sbb rs cantik haku pun beli... Few days later haku pi Giant opposite umah haku, haku tgk the same brooch sebijik sejabak. Harga: RM20 (org kedai nk bg diskaun jd RM18)

T_T

Cagampang kan?

mummy_ayu said...

kurang ajar tu akak tu...

Anonymous said...

Salam ,

Net...ada jugak manusia m***kuk h*yun macam tu......

terbukti sudah kek ko memang sedap....Bravo Net.

aku nak kompang satu opis suruh baca citer ko nie....huhuhuh.

@e_da said...

nett... tumpang geram... teruk tul l kaak tu..manusia apala... takyah la amik order dr dia.. kalau kawan tu nak nett jual direct jek... uihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh geram tul kat akak tu.. dah la menipu suka suki komplen benda yg tak benar sebab dia nak kaut untung.. tak berkat camtu

Miss Sasu said...

cian ke net. boleh pulakk akak tu nak ambik untung kat situ, dh la kate x sedap..kecik hati kan ?

Zue AnnaLeeya said...

ader jgk manusia gini... pandai plak beli dgn ko nak murah, pastuh jual 2x ganda regenya... mmg mental sgguh akak tuh... sian ko nett... sabo yer...

Yaati Nor said...

apa la akak tu kurang asam jawa!!!jahat la dia...klu dia mintak komisen tlg jual kek net blh tahan lagi...nie mintak diskaun melampau tok dia kaup keuntungan atas angin..jahat..busuk ati..tak yah jual kek kat akak tu net..buat penat badan je...pape pun nak la tgk kek tu

notti netti said...

woit...tak sangka korang marah lagi teruk dari aku..muahahahaha....

Mamatisya - alaaa kek tu sebijik kek butter birthday suziey dulu....cuma bezanya kek suzy aku deco2kan...yang kek butter nie aku krim nipiskan jer.........or takde krim......harga aku letak kosong without cream suppose to be RM30......kalau ada cream rm35......itupun dia nak harga rm15 satu kek.....ampehhhh....bukan ringan....

Unknown said...

singgah menyebuk jap...


ish ish.. ni namanya menangguk di air yg keruh... ambil kesempatan sungguh ni... mau nak kena siku ni,,... ;)


n3 terbaru kakyong.com

My Wordless thursday (1)
Operasi mencantikkan rumah – part 1

Jom join contest Aksi si Cilik Berbasikal



Rezeki GA di awal bulan Mar 2011

mama tisya said...

aku nasihatkn ko..toksah lg jual kt akak tu..giler dh murah ko jual bole nk separuh rege walhal die jual lg up dr rege asal ko tu..isk2...

~ain said...

saya ni silent reader blog nett ni.. Malu nak tinggal komen.. Tapi, cerita kakak sengal ni betul2 sengal aaaa...

Eee... geli betul orang perangai macam tu!

Itu je nak komen.. hahaha

Unknown said...

Lama dah tak komen sini..Alaaa, tak payah jual lah kat kakak tu. pakat dgn kawan tu kenakan kakak tu balik. Suruh kawan tu bawak kek Nett sendiri gi opis n biar kakak tu tahu dia dah kantoi...

boleh suruh kawan tu ckp gini "eh, kawan aku pon buat kek mcm ni. rasa dia sebiji mcm ni"

..nak lagi best, buat 2 biji sama..decorate dedua sama....sebiji jual kat kakak tu, sebiji lagi bg kawan tu bawa gi opis...huhuhuhu tengok apa jadi

Anonymous said...

Net, butter n mentega tu serupa... Kes hang ni mcm kisah drama tv der...tak sangka ble berlaku real life..lawak betui


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno