Tuesday, March 29, 2011

My Grandma passed away...............hidup harus diteruskan..........

Yup....my grandmother (wan) meninggal semalam...alhamdulillah...senang jer dia pergi..tak lama pun sakit...hari sabtu warded....hari ahad sempat jumpa semua anak cucu and Monday Morning....dia pergibuat selama-lamanya..........and seperti kata my mom...dia pergi and cakap tak mahu menyusahkan anak-anak and cucu....and itu buat I terharu..dalam hari khamis tu dok pecah kepala anak nak hantar mana kan?...hari isnin tu I and anak-anak kat key ell........ya allah.....poning mak aiiiii.....do call Mummy Ayu, nak share baby sitter dengan dia laa..call akak sebelah rumah laaa......then at 9.30 something...my mom call inform the news.....bedesop, I balik melaka....kali nie balik dengan car seat and sedikit pertolongan dari Mc Donald...alhamdulillah...sampai jugak ke melaka dengan jayanya.

Ini bukan dera yer...ini terpaksa cenggini..sebab aku tengah drvie........starbuck latte aku nie...perangai lain sikit...buat nye dia langkah kat aku macam dia buat semalam...time aku nak balik key ell...naya jer..kebas tangan aku tangan kiri dukung dia and tangan kanan pegang stereng......

Aku memang terliur tengok frencg fries tu..tapi....dah si starbuck latte aku nie tamaks haloba....so terpaksalah aku kasi dia sekotak tuuuuuu ubi kentang tu....udahnya..dia sendir mandi kentang tu...aku??? meloponggggg jer....sambil drive.

My 1st son yang sangat membantu...yaa..membantu dalam tak kasi aku tertido time drive...banyak beor haaa dia bercerita.....then dia tumpahkan air coke aku..then dia tumpahkan ubi kentang...then dia tumpahkan nugget....then dia tonggang terbalikkan handbag aku...busy betul mulut aku time tu....tazkirah kat dialah..apa lagi.......ehehehehehe...


Tapi apa-apa pun.....aku tabah jugak...aku memang tak nangis...kalo boleh takmo nangis....wan aku nie tinggal ngan mak aku dah lama.....baik orangnya..kila arwah wan akulah babysitter anak-anak aku kat kampung.........tapi dalam dok relax tak nangis tu.....er memula tu memang tak nangis..aku baca surah yassin kat arwah pun oke lancar jelas jer bunyi...sampailah cousin aku sorang nie duduk sebalah aku sambil baca surah yassin sambil nangis..aku apa lagi...terjangkitlah sikit...sebak pulak.....adoiiii.....

Sejuk jer aku tengok muka arwah wan aku....cepat dia pergi.....kira-kira 3 hari jer...hari sabtu masuk wad (padahal tak sakit apa2pun sebelum ni)...hari ahad doktor sahkan dia strok kat kepala and hari isnin dia pergi.......rindu kat dia pulak......tapi..nie semua dah suratan..yang hidup pasti akan mati suatu hari nanti.....

nie perbualan aku and my 1st son kat dalam kereta semalam......
petikan dari fesbuk aku......
My grandmother just passed away.......and my son......
me- imran, nyang dah takde dia dah meninggal......
imran- what? nyang is tati? (mati)...oh! she's broken?
me- errr...ha'ah...yup! nyang dah takde.
imran- oooo let's fix it then....
...me- mana boleh fix nyang dia dah mati.....xboleh hidup
imran- ooooooo nanny tati (mati).....nyang tati....after this your turn ibu!
me- GULP!
hmmmm..anak...oii anak.......

psst- mak aku dah mula suruh aku cari maid..dia takot dok umah beso berdua jer ngan bapak aku.......eheheheheheheheheheheh
and anak aku???? alhamdulillah, my mom still jaga.....selesai masalah.
Me Naughty..me Netty

13 comments:

mama tisya said...

ayat ank ko tu tkleh tahan..after this your turn ibu...hehehehe

takziah utk nenek ko...

tp ganaz gk ko bw ank2 ko dr kl-mlk tu

Suziey Ahmad said...

ouh takziah nett..smga roh arwah tenang di sana bersama org2 beriman..xde lagi la rutin harian ko kemas mid valley mlm2 yek? :D

mamasuri said...

salam takziah nett..
takut aku tgk latte ko tu..
iyelah ko drive dia tepi..
mulut ngan mata mesti sama naik je kan..

notti netti said...

aimi- terpaksa doh!.....dah tu sapa lak nak pegang anak aku kan?...eheheh

suziey- eh! still mengemas di malam hari eheheh..masihhh. mak aku jaga anak aku kat kg eheheheheheheh

mamsuri - terpaksa dek non..nak wat camno eheheh

nad said...

salam takziah kak nett

mummy_ayu said...

takziah net..
lawak la imran..takut aku baca ayat dia..
irfan plak..awat ganas semcm tu...

Miss Sasu said...

takziah! lawak Imran tuh :D

firahadifa said...

owhhh.. anak ko cakap cam tu beb ??? duhhh terinsap gak aku..

btw , takziah yer dear ..

Suziey Ahmad said...

wei..minggu ni bachelor kt nandos mau? aku baru check portal jakim..confirm halal..aku cek madam kwan enggak ade halal weiiiii...adeiii...

nieda said...

alfatihah...takziah

notti netti said...

suziey- mauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

uols- thanx :)

notti netti said...

suziey- mauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

uols- thanx :)

Anonymous said...

takziah kak...


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno