Thursday, March 3, 2011

Siapa sini makan jamu?????? angkat tangan..!!!!

Kalau aku sebut pasal akan jaamu, confirm kakak ipar aku buat muka kelat.
ehehehehehehehe, aku suka kelatkan muka dia (sebab dia bukan speasis suka makan ubat...apatah lagi jamu)

Kalau ikutkan korang mesti ramai ambik jamu mak dara kan? kan? kan?.....

Inmy case, aku memang kuat makan jamu, sejak sekolah lagi, kalau haid aku tak betul time sekolah, jamu ratu ayu lah aku makan takpun mustika ratu.......sampai sekarang nie pun aku makan jamu walaupun kengkadang ter'off' jugak makan jamu nie, sebab lupa........semenjak 2 tahun nie....aku lebih ke arah pada satu jamu buatan orang kampung mak aku.
haaa, nie lah jamu tu.......JAMU CEMPAKA.....so far aku makan, badan aku best jer........bagi aku lah......tak tahu bagi orang lain, buang air kecik, air besar, semua lawas...okey jer......segar jer aku rasa badan nie kalau bangun pagi.




cara minum and bancuhannyapun simple and tak payah minum banyak2 satu gelas.....jamu nie aku ambik separuh gelas aand dalam qquantiti yang kecil...kira satu sudu besar serbuk jamu nie aku bancuh dalam sedikit jer air panas/suam.....tapi aku suka air panas lagi....meresap kolbu youuuuuu.......minum jer rasa cam strawberry (Pentipu).......of cozlah rasa rempah ratus plus jamu....kan? kan?....bagi aku oke..kalau bagi orang lain yang tak makan jamu..tersembur gamaknya....
Simple jer arahan dia, tapi setahu aku jamu yang aku makan nie, takde lah luas pasarannya macam jamu mak dara...ini kecil2lan jer hasil tangan orang kampung.....tapi bagi aku....sedap jer badan, kira okey laaaaa.....
Okey, tu khasiat Jamu cempaka
-Melancarkan perjalanan darah
-easy to buang air besar, kecik bagai angin pun turut serta terbuang.
-redakan kebas2 tangan (so far aku tak pernah rasa kebas apa2 lagi eheheh)
-Harumkan bau badan (badan aku memang dah harum......)
-Keharmonian rumah tangga......(tangga kat rumah aku? eh? aku rumah mana ada tangga?)
-meredakan sakit pinggang .....aku tak pernah rasa lagi........
-baik utk ibu2 yang baru bersalin

itu jer lah khasiatnya, takde lah dia cakap untuk menguruskan.....tapi kalau kurus, badan tak sihat, tak guna jugakkan????......kalau gemuk sangat pun badan x best...pooonnn tak guna jugak...jadi, sedang2 aja lah yer!

korang guna jamu apa?


Me Naughty..me Netty

10 comments:

Liyana said...

mkn bidadari..sbb rase die cam ok sikit :)

firahadifa said...

aku x penah dgr lagi jamu nie . nanti nak try la..

Yaati Nor said...

saya mkn pil binari je..jamu net mcm sedap je..bape RM tu?kat kg saya ada gak jual jamu rempah2 tu..dia pek2 dlm plastik kecik2 dlm 1 sudu tu..ms pantang mkn jamu tu dgn madu...

zara zaman said...

makan jamu masa pantang je... itu kene pkasa...hiks...

Anonymous said...

kak, jamu tuk merancang ade tak? huhuhu..

eRiNsZ said...

huhh mungkin tidak..
bau jamu po x bleh inikan plak tlan..
lpas branak ni pon mkan tablet jer..
jamu? mau tmuntah kat stu gakk

BabyIntan said...

Kalau jenis yg bancuh den tak laluuu nak minum but kalau pil punya then wokey!

Tapi Intan bkn jenis yg mkn jamu tu yg badan gomuks tu...huu huu...mkn pon masa habis pantang je kejap.

Aleyn said...

Teringin gak nak mengamalkan makan jamu..tapi ntahlah...cam malas pun ader...

Ps : Cam biasa, kita dah klik kat u nyer Nuff. Jom klik2 kay

notti netti said...

fida- jamu kampung jer.....

Yaati Nor - harga rm18 hinggit satu botol.....tahan lama....tapi aku tak promote yaa muahahaha

moi- takde leee moi....ko nak rancang apa...terima jer laaaaaa apa yang bakal muncul kat perut tu eheheheh

erinzs- uiiisshh senang je nak kenakan ko kan? suakan jer jamu..mesti ko lintang pukang lari.

Intan - takpe..janji putih gebus!!

Aleyn - aih..susah2 jer..ehehehtima kasihhhhhh

Nurfarah said...

cari2 pasal jamu jumpa belog ni.
saya guna jamu almira dari jamu mak dara. Memang bagus. dah guna seminggu. utk rawatan dalaman..keputihan pun hilang bdn segar


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno