Thursday, June 23, 2011

Tak guna punya makcik/kerani Uitm Puncak Perdana!

ahhhhrg marah nye aku....
time-time bendera merah nie....otak aku tak centre sangat....

patplohpat kali aku sesumpah makcik kaunter tu (er aku tak taulah status dia apa?...kerani ker or ketua kerani ker...lecturer ker) kat pejabat fakulti aku tu.

Tadi pagi kul 10.30 aku ke Uitm Puncak Perdana...nak remark balik result aku yang GAGAL tu. Just nak puaskan hati, kalau failed..its okey..kalau lulus..alhamdulillah.....
aku sampai jer kat pejabat Uitm tu (with my two PA)....suasana ramai la jugak orang (kat dalam pejabat tu) kat kaunter kosong....
tapi takde sorangpun layan aku. Aku tekanlah loceng dua tiga kali kat kaunter tu...but huh! namapun MELAYU......susah sangat nak tengok pumpuan shantiks cam aku gamak eh......masing-masing buat booo layan..siap borak-borak..yang borak tu aku tak kisah..sebab kaum lelaki....maleh nak layan aku gamaknya....aku pandang kawan-kawan aku...kawan-kawan aku pandang aku. Then aku nampak hujung nunnnn duduk di kutub utara tu ada sorang mamat bolat datang tanya aku nak apa. Aku ok lagi, aku cakaplah nak semak semula result exam. Budak tu terkujat-kujat cari borang yang aku nak tu...then dia panggil makcik yang aku nak carut nie....makcik tu lagak cam lecturer...(ntah lecturer ke idak...) aku tak nampak name tag dia...nak kata makcik yang pam kan kereta aku pagi tadi...bukan...jauh rupanya...makcik nie lagi sengal dari makcik pam tadi....(aku marah memang cam nie).

Makcik tu tanya aku nak apa.....lagi sekali aku kata nak semak result...then dia sound aku. Result dah keluar seminggu baru nak check?....tak perasan ker?!...hamboi.....seminggu tu makcik...kalau 3 hari aku tak boleh bukak student portal...nak buat camner...Bah*&L!!.......then makcik tu sambung lagi...nie borang takde...kena daftar isi borang dalam student portal then bayar, after that baru bawak borang kat dia. Aku cam pelik....aik takde pulak sebelum nie kata kena isi borang semak semula exam dalam Uitm student portal (dalam web Uitm)....tapi aku iyakan jer...dah makcik tu garang semacam. Senyum pun idok...ko pencen awal lah makcik!!!!

then aku tanya, bayaran and bila nak submit borang. Dia kata as soon as possible lah! nanti lecturer nak cuti......ha'ah kak! macamlah ofis saya sebelah bilik jer ngan Uitm Puncak Perdana nie. saya drive tau tak! dari KL ke Shah Alam!!....aku blah after aku cakap terima kasih...nak harap makcik tu cakap tq??? huh! jangan harap...

then tadi, kawan aku call..dia kata dia call uitm tempat pejabat yang aku pergi tu...buta-buta aku kena kencing ngan makcik tu.......kawan aku kata, budak ofis Uitm yang dia call tu kata, kena isi borang kat Uitm and bayar kat situ. Haaa..lahanat tak?????.......bodo punya makcik..kenapa nak tipu aku?..kalau takde borang pun, aku boleh tunggu sebelum dia buat borang baru. Ni suruh aku log in student portal untuk isi borang yang sah-sah tak wujud dalam sistem portal tu. Beruk lah......!......

ahhh aku marah...buang masa aku!........
aku sumpah makcik tu kena langgar lari.....!!!!!

Me Naughty..me Netty

2 comments:

Mek Rose said...

alamak...jgn sumpah2 gitu..sbb sy penah sumpah kwn sy masa wt research masa studi dulu biar dia gagal dalam exam sbb suka curi tulang time grup discussion..upe2nye dia ade hal penting kat kg..tup2 sy yg fail paper tu..uwaaaaaaaaaaaa.

mmg agak sengal la mak cik tu..amek je borang kat fakulti kita belajar..or seelok2nye bayar dulu RM50 kat bendahari..RM50 utk satu paper. Bawak resit ke fakulti, isi borang n hantar..sap sap soiiiii

mmg sah2 takde dalam student portal borang tu..bergantung pada fakulti..ade jugak fakulti yg buh dalam portal fakulti..kira e-borang la..huhuhu

notti netti said...

rose- thank you. tu lah...tengah marah tadi..sampai tulis pun bukan-bukan...ayat jer kata cenggitu...hati kata tidak......eheheheh terlepas tulis. huhuhu...oooooo buat cenggitu....okee tima kasih yer.


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno