Thursday, June 16, 2011

Anda adalah seseorang yang sangat sayangkan kasut anda apabila......


Kasut dah rupa nazak cenggini, tapi anda masih cool bergaya memakainya saban hari tanpa memfeduliks kan caci cela pandangan hena masyarakat. Bak kata pepatah melayu moden "Ada aku kesah?!".

huhuhu bila letak en3 kasut atas tu, rasa macam dah lama tak upload gambar kasut kan?....dulu aku rajin upload but then ada sore-sore lemak merdu disukai ramai, sesedap hati jer sound aku...
"ko nie asyik tayang gambar kasut jer..nak show off ker? orang lain pun ada gak kasut tapi takde lah tetiap hari nak tayang kasut kan?" 
huhuhuhuu...so...aku pun setoplah tayang kasut.....bukan sebab nak show off.....sebab aku memang suka tunjuk kat korang kasut-kasut aku..(eh? bukan show off ke tu?)......ahahahaha.......alaa..aku show off pun kasut jer...bukan emas permata, durian, gamabr vogel jiran sebelah, laki muda bagai.......takkanlah tu pun nak ambik kira kan?......

tapi aku setop tayang kasut bukan sebab kena sound sangat.....aku nie kan pekak (bak kata laki aku) orang pekak selalunya pendengaran dia tak jelas.....akupun mudah lupa...bak kata Sepah....orang melayu mudah lupa. eheheheh...

ahh...persetankan cerita tu, aku nak story pasal kasut kesayangan aku kat atas tu. Itu nama nya Cik Puan Sri Carlo Rino...aku beli time offer.....belipun sebab memang tgh offer best2...and some more aku takde kasut kaler ijaw. Sampai sekarang aku dok pakai kasut tu...tahun tahun lepas...baju kaler biru kasut otomatik biru, baju cream kasut cream, baju merah off coz kasut pun turut merah. Tapi tahun nie...baju hijau, kasut kat atas tu. baju biru, kasut kat atas tu, baju hitam kasut kat atas tu...erti kata lain..kasut tuuuu jer lah aku dok pulun. Sampai koyak rabak haaaaaa......best pakai memang tuan sayang. Akupun sayang nak buang, so aku tunggu si Carlo Rino ni bebetul putus tali then aku tak pakai dah. Tapi hayat dia lama siot...macam ada bela hantu raya pulak. Nampak jer koyak rabak.....tapi tali takmo putus-putus...x macam si Bonia..baru pakai sebulan, tali dah tercabot...hampeh. Kasut nie umur dah 2 tahun...kira okeylah kalo dia nak dead pun kan.....

Semalam, ada satu officer pompuan tu dok intai kasut aku...(kejadian dalam lift) aku tau..mesti dia pelik sebab sebelum nie kasut aku..mak aiiiiii..macam nak pergi karpet mewrah!...tapi semalam aku pakai si Carlo Rino. Aku senyum jerk.....tak marah kalau dia nak tanya ker apa...tapi dia tak tanya..so akupun tak cakap apa-apa.

So, kalau officer tu baca blog aku....punca aku pakai kasut nie tak tukar-tukar walaupun baju kaler kuning.....alasan aku adalah, aku sayang kasut nie and aku nak jadi orang terakhir tengok kasut nie putus. Aku takmo kasut nie putus ditangan mak aku, anak aku, jiran sebelah rumah aku, Mummy Ayu, perompak atau sesapa pun.....muktamad

Sekian.........

psst - tapi kalau kasut nie talinya dah putus, ko tetap buang dalam tong sampah kan?

Me Naughty..me Netty

5 comments:

iduraz said...

hehe, kasut tu kalau sedap jer sarung kat kaki, dh burok pon tetap nk pakai kan..sama la kiter pon

mamasuri said...

ala nett..pedulikan kata2 n jelingan orang..patut lah aku perasan dah takde kasut2 yg ko nak show off..ko show off je lah..bagi inspirasi kami2 nak soping kasut nnti..hehehe

notti netti said...

idueraz- betul kan?.....kalau sedap..buruk pun..buruk lah!

Anonymous said...

ehhe nett sy ada kasut yg sedap di pakai mcm gini la rupanya
masih lagi di pakai g opis wlpon dah nazak hehehe dulik la apa org nk kata

Anonymous said...

pempuan & kasut mana leh di pisahkan ye dak ..

zura pun suke beli kasut, tp sejak2 ado anak ni x suke pakai heel .. kalau bley seliper je wakakak


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno