Friday, June 3, 2011

Semalam Tengok 'Nora ELena', Diaorang Dah Tidur Samalah!- Cat Shy-Shy nya aku.

Pada yang tak tahu apa-apa tu, Nora Elena tu adalah watak dalam drama ye.....bukan jiran sebelah rumah mak sedara aku yang baru kawin tu......


Semalam, buat beberapa puluh kalinya, aku tersipu-sipu dan senyum sorang-sorang tengok drama Melayu..
Sebelum nie, drama yang mampu buat aku tersenyum sorang-sorang is drama Korea, Jepun and Taiwan.

nie kira 1st time lah aku senyum sensorang...macam aku pulak yang berlakon watak si Nora Elena tu...haish...(Comel sungguh lakonan adik si Sam-Bunkface ni)

Tapi, betul gak seperti yang diperdebatkan di 'Muka Buku"....
wujud ke lagi suami romantik macam si Seth Tan  tu?......bila isteri minat bunga....dilambaknya macam2 jenis bunga....isteri lapar dalam diam.....diordernya makanan, isteri merajuk...dipujuk ngan kata-kata soft..bukan maki yer!....semalam.....aku sesengih sensorang bila si Nora Elena ajak suami dia tidur sama...
At last!!! buat sekian kalinya.........tidurrrr gak sama-sama.......bak kata pepatah pepatung, baca novel dia lagi dasyat.....!

yang buat aku makin sengih dalam cerita tu.....bila bangun pagi jer..si Seth Tan asking Nora Elena
"Kenapa?..malu ke?"...."mesti you letih malam semalam kan?"(babap tidur sama) - lebih kurang cenggitu lah dialog dia........wahh
seyes aku sengih tak hingat...tu kalo perompak masuk tu, mesti dia pelik kenapa.....tuan rumah nie tak hiraukan dia, siap sengih lagi tu.....eheheheheh...

eheh ..eei aku lak malu-malu.....

Bertuah lah si isteri kalo ada suami romantik yang cenggitu....
Aaron Aziz pun berlakon..wah! superb......camnolah real wife dia..si Aaron layan cenggitu gak ker?......

bak kata Farra Dhelina , 
wondering...ada ke laki dlm dunia ni mcm seth tan? waw!! bahahahaha

Percayalah wahai Farra...akupun terasking-asking.....masih ada ke lelaki macam tu kat duniha ni?...
setahu aku, sebelum kahwin je romantik, lepas kawin..hmmmm...tetttttttttt........

bukan kata bunga, daun pun susah nak bagi...ngeh ngeh ngeh

psst- nak tengok lagi drama Nora Elena kat tenet...eheheheheheeheheh
Me Naughty..me Netty

14 comments:

mama tisya said...

pandai director..smlm k mlm jumaat so adean tdo bersama...hahahaha....tp tu la tk rmi yg mcm seth tan tu zaman skarang...kalo ada mayb bole dikira...tp bff aku hubby die mcm seth tan la..romantik....

notti netti said...

ha'ah kan?..semalam malam jumaat....
bertuahnya BFF ko..dapat bunga kan?....takpe...biar aku jer jadi seth tan...aku kasik bunga kat laki aku..biar dia lak jadi nora elena.....buleh?....eheheheheehhe

mama tisya said...

hahaha lawak ler....hah bff aku kira bertuah cz tk pernh lg aku jmpe lelaki camtu...heheheh..slalu dlm novel je...hahahaha

notti netti said...

tula....nora elena ikut cakap mak dia, "cari lelaki yang sayangkan kita, bukan kita yang sayangkan laki tu"......aku kes tak ikut cakap mak aku le nie...,muahahahahaha......laki aku baik, cuma tak selomantik seth tan jer.....eheheheheh

mama tisya said...

hahahaha...aku ikut ckp mak tp tkde plak sromantik seth tan....hahahahaha

Adlin a.k.a Kyra MomS said...

wah fenomena seth tan dah melanda hehehe..semalam tgk pun leh tersenyum2 siap perli asben ada ke lelaki romantik cam ni hihihi

notti netti said...

Aimi- haaa udah-udah..setop! jangan kita dok banding2 kan laki kita ngan si seth tan...tu lakonan semata2...ehehehehe...bersyukur jer la ngan husband kita yang bukan kaki pukul....eheheheheh

notti netti said...

Adlin- eheheh, sempat ko perli yer!

mummy_ayu said...

net..aku pun nak cari novel nie...

Yaati Nor said...

terlepas episod semalam..dapat tengok yg akhir2 je..patot la depa dah pegang2 tangan...huhuhuhuh...rugi2 terlepas..

notti netti said...

ayu- jom carik sesama key

yaati- eheheh sempat lagi tengok kat youtube eheheh

Zue AnnaLeeya said...

setuju dgn ayu....
nak carik novel nih...
sbb ko kata ader yg lite2 kt novel tuh kan nett???
hahahahhaa....

mama tisya said...

dh dpt novel tu ..dh abis bc kasi aku pinjam..hahahaha

tkde la nk compare2 cuma berangan...ahahaha

Fieda said...

...berangan je la ada lelaki yang romatika d'amour cam tu....

kenyataan hidup tidak seindah novel dan filem...sebab hidup berpuluh2 tahun...panjang waktu banding ngan filem yang hanya 2 jam durasinya.... (drama kalu panjang skit...)

Klu wujud pun manusia seperti itu nisbahnya mungkin 1,000,000:1


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno