Friday, June 24, 2011

Diet Nasi Ni, Memerlukan Mental dan Fizikal Yang Kuat. Kuat Ker Aku?

Salam guys,

As I war-warkan sepelusuk antero sebelum ni, yang I dah start diet dari usik nasi...
yer! so far berjalan dengan jayanya
(tak pernah fikirpun atau termimpi-mimpikan nasi)
But one thing that I perasan la kan....I lemah sikit...kengkadang tu penat jugak...penat tengok member sesedap hati makan nasi depan kita kan?...ahahaahaa yang kita nie, dok lah..chobaan...chobaan.......

But satu lagi, even tho I dah tak usik nasi...tapi I still usik fast food...hmm camno lah nak ignore yang satu nie.
As for semalam, I rasa letih lemah lonlai sangat...yerla.....balik ofis terus ke Midv..jalan-jalan....sampai 8 malam. Letih jugak berjalan dari satu kedai ke satu kedai....aim nak beli kasut kat Charles & Keith. Ada sale 50%. But sale 50% tu kebanyakan kasut yang satu tahun promotenya...I dah pakai lama dah kasut tu, baru nak buat sale and kebanyakan sale nan ado size kasut yang kita nak. Semalam I ada mintak satu kasut C&K kaler biru.....kasut tu dah season dah but I nak (takdo kaler biru meterialistik). Tapi budak tu kata tinggal size yang kecik2 jer. Frust jugak...maka I keluar dari boutique C&K without beli sepasang kasutpun....
Mummy Ayu mesti suka statement tu.

Disebabkan letih berjalan dengan highheels, akupun terbelilah benda yang aku rasa tak patut aku makan kalo nak diet. Tapi aku fikir positip!....sempat lagi kalo makan benda alah tu before jam 8 malam. Ehehehehe, maka disebabkan medula oblongata aku dah kekurangan udara, akupun belilah benda tu untuk santapan rakus aku kat rumah.

Nak tau apa aku beli???
"

"
"

"
'
"
'
'
"
'


aku beli sushiiiiiiiii!!!!!
ahahahah...tapi aku tak beli kat sushi king. Aku beli kat cold storage. Semuanya harga RM13.90sen. Uishh sampai kat rumah tepat jam 8.00 terus aku suap kat mulut takde dah feel makan ala-ala pengantin. Tapi betul la....bila dah jarang makan nasi ni....memang tak boleh sumbat semua. Takde feel macam orang korea makan, yang kalo boleh penuh satu mulut dok sumbat nasi. Aku sakit perut selang beberapa biji aku makan. Korang jangan ingat aku dapat habiskan semua sushi tu. Aku cuma makan 6 ketul jer....selebihnya aku terpaksa buang. Takde siapa nak makanpun. 
Tu.......yang barisan tengah sushi yang kecik-kecik tu, langsung aku tak usik. Kenyang punya pasal. Hari nie aku tekad taknak usik nasi...tapi hari esok lusa dan tulat...hmm macam kena usik jer...sebab mak bapak anak-anak aku datang from kampung...ehehehehehe


Me Naughty..me Netty

4 comments:

Anonymous said...

klw sy mmg xleh la nak diet xmakan nasi ni
bole tu bole
tp kena selang2 rasa mcm nak sawan je xmakan nasi lama2 hahahah

mummy_ayu said...

cayalah...aku kagum ngan ko.. :-)
tahniah yer...1st...berjya kuar dr cahrles n keith tanpa membeli
2nd..sushi, tu pun tak abis..caiyok!!

iduraz said...

ku memang sukar nak tahan diri dr makan nasi..huhuhu..kalau tak mkn nasi, ku mn benda lain, sama jerk..gimana mau kuruih..aduiii

Anonymous said...

aikk ni ala2 nasik le jgk lalink...

org melayu mana leh x makan nasi terus.. lg2 kalau mmg perut melayu kan .. huhuhu kalau x dpt nasi , leh gigil pale lutut


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno