Friday, June 3, 2011

Bila dah bergelar mak orang nie, Bila dapat gie FUNFAIR, rasa xcitednya ngalahkan anak-anak punya perasaan lak.

Monday hari tu, aku telah ke Teluk Batik, Lumut. Mengikut Mak Bapak aku mandi laut kat sana....bapak aku memang suka sangat ke teluk batik tu haaa.......so, malamnya after mandi manda...aku yang terover mandi,....anak-anak aku relax jer main sand castle...si starbuck latte lagilah...lagaknya ngalahkan omputih ber sun bath kat atas pasir tu....nak tan kan kulit gamaknya. eheheheheh

So, malam tu kami sefamily termasuk adik, adik ipar aku ke Funfair cina kat Giant, manjung. 1st time aku tengok funfair tu, aku fikir...dah lama aku tak pergi funfair...last time pun taman tema genting naik menatang yang tinggi alah tu, then stop kat tengah2 langit, pastu terjun dengan lajunya (kira suicide lah bagi orang yang ada sakit jangtung)...time tu aku tak kawin lagi, ringan pulak tu, and naik ngan adik ipar aku Kamal....nak jeritpun malu time tu......kang adik ipar aku scary lak nak terima aku as kakak ipar dia kan?.......eheheheheh

so, kat funfair tu, mata aku and the family tertumpu pada benda alah kat bawah nie..


kalau ke funfair, takde benda alah besar nie...rasa cam tak logik pulak.....selalu aku naik eyes of Malaysia...huh tak rasa apapun....kali nie anak aku yang 1st teruja nak naik..so dia paksa mak aku ikut dia and aku bawak si starbuck latte..tak boleh naik sekali...dikhuatiri roboh benda alah tu. so dalam satu kotak besi tu 2 orang jer naik. Terkemut-kemut mak aku kena paksa naik ngan anak aku yang sulung. Aku lah yang tukang paksanya...eheheheheheh........aku cakap kat mak aku.."alah takde bendanya...cam naik eyes of Malaysia jer.....relax ah!!!!!!".


So, bila tiba giliran aku......haaa baru aku rasa apa yang mak aku rasa...ehehehehehe............bila aku masuk jer dalam gerabak besi tu....Ya Allah...scary giler....mana taknya...goyang2 tu satu hal...kalau tengok besinya pun aku dah kecut perut.....macam nak putus pun ada besi tu...berkarat sana sini...kesan kimpalanpun banyak.......adehhh laaaa......si starbuck latte cam biasa lah...muka takde perasaan...aku ingat dia nak menjerit ker...menangis ker...nie elok jer hulur2 tangan nak bukak pintu lambai2 atok dia kat bawah.....kuusss semangat...luluh jantung aku....


Nampak cantikkan? kaler fink?....jangan tertipu...semua tu berkarat. bunyi besi tu pun kuat. Adik ipar aku kata..sepanjang roda tu berpusing, suara aku lah yang paling kuat menjerit. Ehem! ehem! aku memang jerit, tapi aku ingat ramai orang jerit...rupanya aku sorang jer jerit, ......sampai bapak aku stay jauh-jauh dari roda nie...tak ngaku anak le tu!............laju pulak Budak India tu pusing roda nie..mau tercabut lutut aku tekan break angin. Si starbuck latte?.....muka takde perasaan as usual.........time aku kat dalam gerabak besi tu, korang nak tau apa zikir yang aku amalkan?.......haaa sepanjang roda tu berpusing aku dok zikir...."kalaulah laki aku ada....kalaulah laki aku ada...kalaulah laki aku ada......kalaulah laki aku ada"......haa itu zikir aku sepanjang masa.......(laki aku tak join, sebab kerja).


Ambik gambarpun tangan menggeletar pegang camera........si starbuck latte?...macam mana korang tengok muka dia nie..haa camtulah dia sepanjang masa kat funfair tu...takde perasaan!


Then my 1st son and anak buah aku Ain berlari kat train nie pulak....budak depan tu aku tak kenal..ignore jer..jangan tanya sapa mak bapak dia. Belum sempat aku beli token,...diaorang dah duduk jerit-jerit...isk.....aku jugak yang berlari-lari beli duit syilling plastik tu. harga rm2 satu token...nyampah...nak guna dua token untuk satu makhluk manusia...eeee makan duit tul!


Ngam-ngam habis train...budak berdua nie lari kat cawan nie pulak....panik gak aku carik budak berdua nie..siap main sembunyi2 lagi. Kena debik, baru okey dok diam........Sebenar aku pun nak naik gak..tapi ibubapak tak buleh join...Nyampah mak tau ...nyet!!!


Then berlari lagi aku beli token.....diaorang nak naik kapal nie pulak......lantak lah korang......naik pepuas..dulu akupun cenggitu gak..kalau mak aku tak kasi naik..akunya kicewa makkk aih.....tak tau nak gambarkan camne....so aku kasik anak aku naik pepuas.


Last sekali naik yang nie pulak....si Imran suka sampai tidurpun senyum simpul...aku yang duit habis beli token.....isk isk isk...oh! sepanjang si Imran main-mian nie mana gie starbuck latte??????? haaa starbuck latte kesian......dia mampu memandang dari luar jer..sebab dia kecik lagi..tunggu dah besar baru aku ijinkan dia main. Eheheheheheheheeh


Me Naughty..me Netty

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno