Monday, June 13, 2011

Dah Namanya Kerja Baik-baik, Takkanlah Penutup Tiub Tayar Keretapun Ko Nak Songlap.

Salam uols,

Hari nie, aku rasa en3 aku akan lebih kepada emo daripada sukak suki kot....
Macam-macam hal berlaku kelmarin...
dengan tak dapat sangat tengok AF..(dapat tengok akhir jer)
Dengan perangai seseorang tu cam ntah hapa-hapa...meluat! (bukan laki aku ya?..laki aku baik adanya berkursus seminggu eheheheheheh)
Dengan jerawat batu yang tetiba tompang parking sebelah mata kanan aku, nak totop matapun sakit...ditambah perit lagi si starbuck latte cakar tang area jerawat batu tu.........seyes aku tak tau nak gambarkan perasaan aku time tu. Rasa nak mencarutpun ada...tapi fikir waras.......takkan nak caruti anak kan?.

Nie cerita pagi nie, lagi aku menyirap. Yang lagi aku buat my blood go up stairs bila, aku boleh dok diam tengok mende alah tu trjadi depan mata sepet aku nie. Haaa nak tau apa cerita? Meh sini aku habaq....

Pagi tadi 6.30, aku tengah tunggu lift dari tingkat doblas. Sementara tunggu lift tu, aku intailah kereta aku dari celah-celah tingkap. Saja jer..nak intai.....tengah intai tu aku nampak satu lembaga pakai baju kemeja biru (kalau tak silap) terbongkok-bongkok celah kereta aku.Yang pasti bukan langsuir, sebab lembaga tu kemas rupa manusia. Uissh terbeliak bijik mata aku, nak tengok lagi jelas...tapi time tu aku tak suspek apa-apa..kotnya lembaga tu tengah cari barang dia ker kan?......then aku nampak lembaga tu macam ambik sesuatu dari celah tayar belakang kereta aku then pergi ke sebelah kereta dia (kereta dia park sebelah kereta aku-gen2 jugak). Aku macam...apaaaaa yang dia dok buat tu?.......

Lift bukak, akupun turun cecepat......dah sampai kat kereta aku ...si gen-2 kaler kelabu tahik anjing tu just limpas sebelah aku. Uiiish aku kenal mamat nie........and cecepat aku check kereta aku, kotnya ada vandalisme terjadi ker?....dia buang pampers anak dia kat tayar kereta aku ker?.....haaa bila aku chek...oooooooo.......ini pekerjaan lembaga tu rupanya.....

Hmm...nampaknya hilang lagi satu penutup tiub tayar kereta aku. Iskk..dah takde penutup dah. eeeee masuk nie dah 4 kali aku kena beli punat tu......last-last hilang jugak. Last time punat tayar kiri belakang kereta aku hilang....nie belah kanan pulak.....yang tak best tu.....hilang bukan sebab jatuh, sebab orang curik. Isk, namanya pun pegawai haaa...gaji besaw....takkan penutup tiub tayar pun ko nak curik bang oiiii. Aku kalau ikutkan nak jer sumpah ko xcident balik kampung raya nanti...tapi bila fikirkan bini ko tu aku kenal....lagipun anak ko kecik-kecik lagi...aku takdelah jadi nak berniat hina cenggitu.

Beli laaa bang oiii..bukan mahalpun.......takkan asyik nak ngambil hak orang lain punya.....dosa ooooo...
Bak kata pepatah melayu....kecik-kecik menipu dah besaw mencurik pulak.....(haa nie mesti kecik-kecik rajin menipu mak bapak nie.....)

Hari nie, ko curik penutup tiub tayar, esok lusa..habis dengan pintu-pintu ko kopak kang......taknak pulak ko curik penutup tiub tayar kereta dari kereta peronda polis kan?.....takpun curik jer penutup tiub tayar jentolak tu...baru puas hati......

Pesanan ikhlas aku, sudah-sudahlah tu "lembaga", bukan bestpun curik penutup tiub tayar kereta orang nie.....kalau nak...ko rompak jer bank.....hasilpun lumayan, silap hari bulan glamour lagi masuk paper.....takat penutup tiub tayar?....alaa..tak cikaro laaa.......

psst- sampai sekarang aku emo..pehal aku tak setopkan dia tadi?..mintak balik penutup tiub tayar kereta aku tu. Ker..nak curik balik tapi, apa kes..aku curik barang aku sendiri...haa kang orang lain tengok, aku pulak yang kena tuduh jadik pencurik......malas ahkak!!!

Me Naughty..me Netty

3 comments:

mama tisya said...

naper ko tk sound je wei...

notti netti said...

nak sound camner..dah dia blah dlm kereta.....lagipun aku nie kan pemalu org nya...

Suziey Ahmad said...

kata kenal..p je la jmpa dia..ko xyah minta balik..ko just tegur dlm baik gitu..ko ckp la..penutup tiub tayar hilang ke? xpe sy halalkan je la penutup tiub tayar sy yg abg amik tu..ha gitu..biar dia tersipu2 dan sedar sket perbuatan dia yg mungkar itu..ouh nahi mungkar..


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno