Friday, July 22, 2011

okee..kengkawan...inilah rupanya peach cobbler.....dessert jugak nie....



ala-ala butter bread pudding jugak lah....dah 2 kali aku try..cubaan pertama tak berjaya..biasalah kalau resepi dari tangan MELAYU.......mana nak pernah bagi perfect measurement ingredients.

sooo cam biasalah, aku bertapa di gua MPH Midv.....jenuh mencari recepi peach cobbler....
so dah dapat salin dari buku tu........balik rumah terus buat....sebelum tu sempat beli setin peach.....(but aku lebih suka beli buah peach yang belum dimasuk dalam tin tu...lagi bagus.

balik rumah ikut resepi bulat2 dari buku Nigella's kitchen
huk mak ko.....ingredients memang totally different dari yang 1st aku bikin......

sekejap jer buat Peach Cobbler nie.....senang giler...
at the end menjadi uolssss..
suka hati aku.....makanpun best...tak hengatnya best
alaaa apple pie lain...peach cobbler lain..
tapi aku rasa macam bread butter pudding..
dah separuh aku makan...comot-comot mangkuk peach cobbler tu..baru aku teringat nak snap gambo....haiiiyaaaaaaa........selalu macam tu tau......

takperlah nanti aku ajar korang and tunjukkan gambar yang proper....semalam makan peach cobbler without ais cream.....adehh tak lawo laaaaa

aku tunjuk sisa-sisa terakhir peach cobbler yang sempat aku snap jer laaa.....aku buat semalam pun bukan banyak...sikit jer..saja nak test.
haaa nie sisa-sisa terakhir yang aku kikis....sebab yang lain dah selamat masuk dalam perut aku yang gebus nie.........yang hetam-hetam tu bukan hangus hangit terbakar eh?..itu sugar yang dah masak lama........dah jadi gula hangus lak..tapi best sweet gitu...kesilapan semalam just aku lupa beli ais cream..kalau idak makan panas-panas..walla wei......
harga bahan-bahan murah....(kalau buat sendiri) berbanding beli kat cafe-cafe.....cafe kat Malaysia nie bukan boleh dengar nama dessert yang pelik-pelik...mencanak-canak dia up kan harga.

nanti aku kasi resepi eh..aku nak snap gambo proper....

psst- aimi....peach cobbler bukan tukang kasut laa.....ia adalah sejenis dessert......ko ni...aahaha dulu aku kata marc by marc jacob...ko kata ko tak pernah dengar...ko tau biskut jacob jer...ahahahah.......u make me semai'l laaa eheheheheh nanti aku kasi ko rasa peach cobbler aku.

Me Naughty..me Netty

8 comments:

mama tisya said...

heheheh...ye la aku org kg....aku tau apa yg aku phm je...hahaha...nanti kasi aku mkn ye...aku suka peach...tp mhll la peach tu psl aku tk ltk dlm dessert terbaek dr ladang aku...hehehe

notti netti said...

mama tisya- wahahahaha lawak la ko...okee nanti aku kasi rasa...peach memang mahal..cuba letak durian ehehehehe murah kot...free je dr kebun mak aku ehehe

mummy_ayu said...

sampai hati ko makan semua..tak tinggal untuk aku.. :-(

mama tisya said...

tkleh ltk durian..aku tk suka durian..mau muntah:-p

watie wyyn said...

Amy jer ke? Nk gak!

watie wyyn said...

Amy jer? Nk gak!,,

notti netti said...

watie- of koz geng bachelor pun dapat gak......

Sidratul Muntaha said...

menda ni...
masa lepas buat,mgm tak sempat nka amik gmbo..
huhh..
sedap...
yum yum yum...
semangkuk beso pun boleh abis nett
nak2 ade ice cream vanila..
pergh!!


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno