Friday, July 8, 2011

Tetiba Aku Kena Maki Hamun......apa kes?

Salam pagi Jumaat

Minggu nie memang hectic sikit...terkejar ke sana terkejar ke sini, siapkan itu, siapkan ini. Tak dapat join kenduri tahlil arwah nenek aku esok and tak dapat ke majlis kahwin kawan sekelas. Tapi kerja tetap kerja.
Bak kata pepatah, bertugas demi negara....usaha!!!!!!

Tapi dalam dok kalut ni,
Kelmarin aku dapat call satu number yang aku tak kenal langsung.
So aku jawablah.
Rupanya dari saudara (saudara jauuuuuhhhhhhhhh yang tak pernah bercalling-calling sebelum ini).
Terkejut jugak, sebab tak pernah-pernah berhubung, jumpa time raya pun 3 tahun sekali kot.

Mula-mula berbual dalam phone tu oke jer, he ask about kesihatan semua bagai....
then perbualan tertumpu ke arah sekatan jalanraya bla...bla..bla....
and aku pulak tak berminat sangat nak layan sebab time tu aku ada urusan kat luar, so cakap ala kadar jer, kang tak layan kang, sedara jauuuuhhhhhh....kata ko.

Then tetiba dia tanya pasal BERSIH 2...he ask buat kat mana?
aku cakaplah aku tak tau lagi and secara berseloroh aku kata, kalau aku taupun aku takkan cakap, gi baca sendiri kat internet......(mana yang kenal aku mesti tau yang akukan suka selit lawak spestic dalam setiap perbualan)...aku sangkakan leh lah gelak-gelak cumel...aku boring kalau perbualan tu mendatar jer.

Ntah tetiba, sedara jauuuuhhhh aku nie kata pekerjaan aku nie nyusahkan dia, bengong lah...tut...tut.....tut... dan tut lagi.....
pulak, perbualan yang oke tadi terus tertukar kepada caci maki, aku diam jer mula-mula..sebab nak pick up...menatang apa yang dia herdik aku....(akukan slow and pekak badak)..dia kata 'butuh', aku dengar 'buluh'......dia kata 'bangsat', aku dengar 'langsat'...dia kata 'ko takde otak', aku gie dengar 'ko takde kotak ker?'.......camno tu????? makin berapilah sedara jauuuuh aku tu. hehehehhe.......

Sudahnya dah jadi itik dengan angsa pulak perbualan kami, dia maksud lain, aku maksud lain eheheheheheh...
tapi aku tau dia nak marahkan polis buat roadblock kat area rumah dia, cuma dia nak lepaskan kemarahan tak tau macam mana, so dia pilihlah sedara jauuuh dia nie yang kerja sambilan buat kek sebagai tempat untuk melepaskan nafsu amarah dia.......aku memang sejak dari dulu dilantik sebagai duta punching bag.

Maka diakhir perbualan, sedara jauuuh aku tu kata dia malas nak ngaku aku nie sedara dia yang mana selama nie aku pun memang ingat-ingat lupa muka dia camno. Tapi xpelah.....aku tak kisah, sebab dia yang call aku, memang separuh dari perbualan tu aku dengar and separuh lagi hp aku tu aku letak kat teddy bear merah aku tu, biar teddy bear dengar....ehehehehehe takdelah bernanah telinga nie.

ehehehehee......

psst- Kengkadang tu ada sebab aku nie pekak badak.....supaya tak terlalu dengar sangat cakap-cakap orang yang berpelajaran tinggi tapi otak still letak kat lutut...tuttttttttttt......

Me Naughty..me Netty

6 comments:

iduraz said...

hahaha..sib baik sedara jauhhhh yerk, klo tk kenai td, trus letak tipon jerk..senang!

Orkid Edyliyne said...

pulak macam tu...
apa2 jelah...
dahlah sedara jauhhhhhh kan...

ish ish ish...
tak fahamlah dengan orang2 macam nie...
sabar jelah ye kamu....
(n_n)

Mummy said...

ni paler otak bukan letak kat lutut lagi dah..ni mesti bawah tapak kaki nih....heheh..sabo jer lar kak...

Aty Fared said...

huhu... ape daaaa...jarang2 kol..jarang2 jumpe..tetibe nak lepas geram n maki hamun bajet macam kawan baik ar sangat kan.. [biasenyer ngan kawan baik jer ley wat mcm tu..]die salah owang kowt...huhu:)

notti netti said...

iduraz- tu la pasal..

Orkid- sebab ada title sedara, tu yang cool sikit.

mummy- setujuuu!!

aTy- betoi tu babe.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kalau saya buat2 banyak keja terus letak tepon hehe


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno