Thursday, July 14, 2011

Novel Bertajuk M.A.I.D Memang Best Giler!!!! 5 Bintang Untuk Penulis Dia.

Huhuhuhu......
Aku promote nie bukan tandanya aku dapat half income dari penulis novel MAID tu...
Tapi apa-apapun aku tetap nak promote free-free tentang novel ni

Sebenarnya aku dah beli lama, adalah jugak dekat 2 minggu dah aku beli, cuma aku lemau sikit nak baca...
Tapi bila dah start baca and best pulak tu...haaa apa lagi...satu hari je aku berjaya qatam baca sampai habis.......semalam aku baca dari pukul 5.00pm until 3.30am....pagi nie?......uisshhh jangan mengantuk udah.....


Tapi kesan daripada pembacaan novel MAID dari Suri Ryana (cantik orangnya) nie..aku perasan yang aku kerap senyum sorang-sorang. Huhuhu aku memang cenggitu, kalo novel best jer...mesti aku senyum sorang-sorang (Ingat!! feel itu penting dalam pembacaan sesebuah novel!). Tebal jugak novel MAID nie. So aku kasik sikit rumusan pendek pasal novel nie. Kot korang teruja nak tau.

Ceritanya berkisahkan Noorul yang takde kerja tapi nak sangat kerja, so terjadilah beliau sebagai Maid kepada Harris ataupun digelar Mr.F (Fussy). Dalam awal bulan dia kerja as a Maid, teruk jugak kena tengking dengan majikan dia sampailah one day dia dipaksa kawin dengan majikan dia oleh mak bapak majikan dia ni (Tan Sri/Puan Sri)...sebab ada orang sebarkan gambar/cerita tak elok tentang mereka berdua........haaaa kat sini aku dah mula romantika di amor dah. Ko faham-fahamlah cerita benci bertukar chenta tu. Dan terus terang aku kata kat sini, aku paling suka bab-bab bilik tidur. Tapi tak seteruk Ombak Rindulah ehehehe cuma adalah jugak cerita yang kononnya angkat atas bilik and sedar-sedar jer suami kat sebelah....and time tu mulalah korang sengih sorang-sorang and keep on repeating ayat tu 3 kali non-setop! ehem!! korang fahamkan maksud aku?...

Ending dia juga sangat best!!!!!
So, aku sarankan korang beli novel MAID nie....bestnya sama macam novel Ombak Rindu. Wah!!! sampai sekarang aku tersengih-sengih lagi.........

Lepas nie nak sambung baca bila hati berbisik pulak...dah dicop TERLARIS....harus aku tengok apa yang bestnya.

psst- aku tak kasi pinjam novel nie kat korang...kalo nak, beli sendiri......x semahal bag tangan korang and pencuci muka korang, akukan cerewet bab-bab buku nie.....(iklan ini khas untuk kawan-kawan aku warga fomfuan)
Me Naughty..me Netty

11 comments:

nieda said...

best juga sinopsis cerita ni. zaman anak dara dulu mmg byk giler koleksi novel. Tgk jln cerita mcm ada persamaan dgn novel yg saya pernah baca dulu. nanti kena check balik satu2 novel lama. hik

n o h a F i z a said...

tu lah memember pon cakap novel nih best. nak gi carik jugak la. baru boleh senyum sorang macam kak net.

tini-silent reader said...

salam kak, saya dah beli dan baca gak MAID tu! saya pun *ehem* suka mengelamun gak bab bilik tido tu ehehhehe anyway, bila hati berbisik ni under kaki novel gak ke? cam nak belik gak la since terlaris ni :)

mummy_ayu said...

welcome to the club..aku ada byk novel best2..nanti aku kasi pinjam key..

zara zaman said...

net saya baru berazam maleh nak bace novel lagi...tp mcm x jadi je azam tu...hahaha

notti netti said...

NIEDA- Seyes best oooooooo

nohafiza- ya beli..jangan tak beli..then kita senyum sama-sama okey...

tini- oh..novel lagi satu tu bkn kaki novel..apantah. k.net tak bukakpun plastik novel tu lagi eheheheheheh

ayu- esok aku bawak after aku balut novel tu..eheheheheh

Aty Fared said...

macam menarik... dah sangat lamer tak bace novel..last sekali rasenyr mase kene admit kat wad awal tahun arituh... tetibe rase macam nak carik novel ni pulak balik nih.. :)

notti netti said...

zara- uiskk jangan maleh2 dek non....sure you rajin baca novel nie nanti....eheheheh best oooooo


aty- cariiii jangan tak cariiiii...i promote novel yg best jer..yg tak best takdolah i promote eheheh

sw33T MOm... said...

mcm best jek, nnt nak cari la, bila hati berbisik tu camne plak story dia...

qaseh tia said...

nasib baik kita bukak kaki novel..huhuhu

notti netti said...

Tiger mom- bila hati berbisik tu blom baca lagi..balik rumah kang I baca ehehehe

Puan tia- ya..dan jadi aHLI KAKI NOVEL SEKALI...EHEHEH


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno