Tuesday, July 12, 2011

Tragedi Isteri dan anak-anak dirogol sebelum dibunuh.

Salam all....
semalam aku balik dari ofis,
tetiba terus on Channel 702 (DIVA).
Aku jarang..ermmm tak pernah kot..nak tengok Channel DIVA nie....after dia ambil alih dari Hallmark...kalo Hallmark dulu rajin gak tengok.
Tapi petang semalam aku on astro terus terpampang channel DIVA nie and during that time baru start rancangan OPRAH. Aku jarang tengok Oprah.....tapi tetiba semalam, aku stuck sampai habis tengok rancangan OPRAH. Sebab tajuk kali ni memang best + sedih +geram.

The Petit family
Cer tengok gambar nie, happy family kan?........haaaa siapa yang mati? siapa yang bunuh siapa?.....
tak..tak..nie bukanlah cerita mak bunuh bapak, bapak rogol anak.....no..no......
ini berkisahkan daripada kisah benar, tragedi keluarga Dr William Petit ni.

Siapa sangka pada pagi Ahad bulan Julai 2007 bakal merubah segala-galanya ke atas keluarga Dr.Petit.

Ianya berkisar apabila dua orang penjenayah (Steven Hayes 44 tahun dan Joshua Komisarjevsky, 26 tahun) yang baru keluar dari parole telah memecah masuk rumah Dr.Petit. Dr. Petit kena pukul dengan kayu baseball sehingga pengsan dan dia diikat di basement, Isteri dia (Jennifer) pulak di paksa untuk keluarkan duit dari akaun bank oleh salah seorang penjenayah...yang paling sedih, anak-anak perempuan Dr.Petit (Hayley, 17 tahun & Micheala, 11 tahun)  di tortured sehari semalam diikat dan dirogol then dibakar sampai mati. Lagi sedih...mak dia yang cepat-cepat keluar duit $15,000 dengan harapan family dia dilepaskan, turut dirogol, dicekik sehingga mati dan mayatnya dibakar di atas katil. Kesian sungguh.......nangis-nangis aku dengar si Oprah interview laki dia nie, the only survival dalam kejadian tersebut.
Anaknya sii Micheala kena seksa, diikat di atas katil dan dirogol di dalam bilik dia and penjenayah letak semua mainan kat sekeliling Micheala. Kesian dia.......
Steven Hayes and Joshua Komisarjevsky
Penjenayah yang disabitkan kesalan dan dihukum gantung sampai mati
Puncanya bermula bila dua orang penjenayah ni follow and dah siap aim isteri dan anak Dr.petite kat kedai-kedai berhampiran tempat tinggal mereka.(Bila fikir balik, aku nie rajin betul lepak Midv sorang-sorang......so far alhamdulillahlah aku stay kat kawasan kejiranan polis).
The Petit home
rumah Dr.Petit yang dibakar oleh penjenayah
Penjenayah tu sanggup bakar selururh rumah Dr.Petit and melarikan diri, while Dr.Petit yang baru tersedar dari kena pukul tu sempat lari keluar tingkap..tapi dia nak selamatkan anak bini dia dah tak sempat.

Dr. William Petit
Dr.Petit yang baru pulih setelah 3 tahun tragedi tu berlaku
Semalam, bila Oprah interview Dr.Petit, teresak-esak aku nangis..macam aku pulak yang kena interview dengan Oprah.......ehehehee. Tapi aku salutelah cara Oprah interview Dr.Petit ni, style dia sangat educated and bersopan....sedikitpun tak mengguriskan hati Dr.petit walaupun soalan-soalan dia menjurus kepada kematian isteri dan anak-anak Dr.Petit. Dr.Petit ni jugak pernah terfikir nak bunuh diri sebab tak dapat terima kenyataan yang isteri dan anak-anak dia dah mati. Dan sampai satu masa, dia lupa siapaa diri dia. Tapi dia lucky sebab ada mak bapak adik perempuan dia ambil berat dan bersungguh-sungguh pulihkan semangat dia.

Dr. William Petit and Oprah
Dr.Petit dan Oprah
Nak tahu cerita nie lebih lanjut, korang boleh baca kat SINI


Bila aku tengok rancangan ni, tetiba aku teringat mak bapak and anak-anak aku kat kampung.......huisshhh...janganlah terjadinya perkara-perkara cenggini.......


psst-Kadang-kadang tu kita ingat, kita hidup dalam kesedihan sebab salah seorang dari keluarga kita sakit teruk......, tapi bila nyawa salah seorang ahli keluarga kita diragut seperti keluarga Dr.Petit....lagi teruk rasanya perasaan kita nak menghadapi situasi tersebut kan?.

Me Naughty..me Netty

3 comments:

Zue AnnaLeeya said...

mmg kejam sgguh.... dan mmg patut pon dua ekor penjenayah tuh dihukum gantung....

skrg nih mmg dah tak slamat... jenayah kt mana2 jerk ... mmg kene lebih berhati2...

Unknown said...

huh...geram baca citer cam ni..ngeri pun yer kot2 berlaku kat family kita atau saudara mara kita..minta2 dijauhkan segala bencana..

Anonymous said...

hish gile tui kan ..

tp kt msia pun dh ado yg kes ala2 gini kan


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno