Thursday, July 28, 2011

Perbualan tidak formal antara aku dengan pakcik kedai runcit....

Tarikh : Semalam
Masa : 7.30 malam
Tempat : Rumah ku syurga ku
Pelakon : Net dengan Pakcik Peruncit

Kejadian berupa perbualan telefon yer anak-anak.....

Net : Hello....hello

Peruncit : Ya Helo...Ali Mini Market.......hello..

Net : aaa..hello...ali punya market ya.......saya mau pesan barang la...

Peruncit : Ya..ya..apaa barang? (loghat India Perak)

Net : Saya mau gas.....satu haa hantar mari cepat.....(bagus tatabahasa ko net)

Peruncit : Apa alamat?

Net : Desa Aman 2 no......bla..bla..bla.......cepat aaa saya mau masak apam (amboi ko, skema nye net).

Peruncit : Apa warna bla..bla..biru ka kuning ka.(aku tak dapat pick up apa dia cakap dah)

Net : Alaaa itu rumah kaler purple..laa....

Peruncit : ??? warna apa??

Net : Unggu....unnnnnnguuuuu.....ala...itu bangunan depan kedai la...Desa Aman 2...blok B punya.....

Peruncit : Kaler unggu?..mana ada kaler unggu?

Net : adaaaaa....yang tinggi punya bangunan...itu depan 7 eleven.....takkan u tak tau.....

Peruncit : Ya saya tau...saya tanya kaler itu tong gas...bukan kaler itu u punya tempat tinggal..

Net : oooohoooo.....ya ka...saya dengar lain tadi..sorry yaa....saya punya tong gas kaler hijau...ahahahahahah...(gelak cover...net selalu cam tu)

Peruncit : okey..okey akak....sikijap sampai.

*_*

sila korek telinga dengan teratur 2 kali seminggu yer net......sekian.


Me Naughty..me Netty

4 comments:

iduraz said...

hahahha..mak ku pon pernah terkena psl tong gas nih, dia tersalah call, call kedai kek, patutla bila mak ku ckp nk kaler kuning dia confius sebab takkan kek kaler kuning penuh..yg paling tak tahan dia leh tanya mau brapa tingkat dan mak daku boleh cakap, 13 tingkat (sebab kami duk tkt 13 kt flet)..

Unknown said...

adeh....gelang pecah perut baca entry dan komen..Net, kalau ada tong gas ungu tu aku nak kirim aaaa....cun gak per..

Aen.. said...

gle lawak... xsangke pn net yg comey nie ade mslh ropenye.. hahahaha (sambil gelak thn pewutt.. 1 opis pelik!!!) t sy nk jmpe pekedai 2 n tnjk uma pn sb die mest xpnh smpi kn? kn? kn? hahahahaha....

Aen.. said...

gle lawak... xsangke pn net yg comey nie ade mslh ropenye.. hahahaha (sambil gelak thn pewutt.. 1 opis pelik!!!) t sy nk jmpe pekedai 2 n tnjk uma pn sb die mest xpnh smpi kn? kn? kn? hahahahaha....


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno