Saturday, July 9, 2011

Mintak-mintaklah takade yang buruk-buruk berlaku hari ni.

Semalam balik rumah jam 3 pagi

Aku ambil gambar nie sebab geram ngan kereta kiri BFX tu, main cilok jer...taknak beratur.

Aku tempoh 4 sekatan polis....dah nak buat macam mana, ada urusan penting di shah alam, aku yang memang dah tahu awal ada roadbloack, terpaksa reda.....minyak yang full tinggal 2 petak jer......adeh.....mana-mana kenderaan aku tengok bengang jer, tapi bila sampai sekatan polis, muka ok pulak.

Pagi nie, aku terjaga pukul 5 pagi dan aku ternyanyuk....aku ingatkan pukul 7 pagi...macam mana aku boleh tak sedar jam baru 5 pagi???? so aku kelam kabut mandi, takut lewat ke ofis....(dalam hati, camner aku leh terjaga jam 7 ni?) Aku tengok luar, masih gelap...azan pun aku tak dengar.

Aku keluar rumah 7.15 (sebenarnya 5.15am)...aku tengok lengang jer, tak de kereta, dalam hati, bagus penduduk KL nie, tak keluar time BERSIH 2.0. Aku sampai bangsar and tetiba terpandang jam kereta. Huk aloh, baru tersedar dari kena sihir gamaknya. Patutlah mata aku kuyuuu sangat and pelik sebab jalan kosong. Yang ada abang-abang polis jer kat tepi jalan. So aku ambil keputusan balik rumah, lambat lagi ooooooo....


On the way patah balik ke rumah. Selalu kawasan nie jammed giler, tapi tadi kosong...eheheh sebab aku bangun awal sangat.


Sampai rumah jer, tanpa fikir panjang aku bukakbaju and terus bedesup tidur. Aku set time kali nie pukul 7 pagi bangun. Tapi ada sikit-sikit pening sebab bangun awal tadi kan?.....

Sekarang kat ofis, aku doakan semoga tak berlaku kejadian buruk kat KL......ngengadalah sangatkan?.....buatlah kat Selangor ker, Penang ker, Kedah ker...Kl jugak yang dia attack......


By the way, selamat bertugas kawan-kawan ku and pada yang jaga tempat-tempat tertentu, berhati-hati eh?..ingat anak bini semua yang tunggu kat rumah.

Kepada husband aku - Jaga diri jugak.
Me Naughty..me Netty

1 comment:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dok umah je sbb malas nak redah jem selagi kes bersih tak habis


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno