Thursday, July 21, 2011

Sesunggunya aku bersyukur kerana diberi kesabaran yang amat tinggi...bukan macam dia tu......

Salam semua......
pagi-pagi nie aku mintak puji skit.....tak salahkan.....nak tunggu korang puji aku...lambat lagi agaknya........muahahahahaha....

cam biasalah aku ke bangsar lagi sebab semalam dah order 20 nasi lemak untuk bebudak ofis. Pertengahan bulan nie memang suram sikit duit poket member-member....so aku belanjalah mana yang mampu...takat nasi lemak jer pong!.........

makanya..aku sampai tepat pukul 6.30am kat pakcik nasi lemak tu...Aku tengok dia tengah bungkus-bungkus....aku ingatkan dia dah siap bungkus dari rumah........bila ditanya...pakcik tu kata dia taknak nasi lemak yang aku order tu sejuk, tu pasal lah dia baru bungkus.......setakat aku sampai tadi, dia baru bungkus 5  nasi lemak. Akupun tunggu (dalam hati sure lewat masuk ofis nie)........

sedang tunggu tu datang dua tiga orang pelanggan melay dan india...alamak!!! pakcik tu baru bungkus 8.......hmmm mesti lama pelanggan dia tunggu......tapi pakcik tu pun pandai...dia akan tanya pelanggan dia nak berapa nasi lemak..kalau takat 2..atau 3...dia buat dulu kat pelanggan yang tunggu...sambil minta ijin kat aku dulu...aku no hal jer..orang berbudi kita berbahasa kan....sehinggalah seorang pompuan cina nie sampai...tak tua dan tak muda....baru habis jogging.....dia tunggu tak sampai 2 minit dia tunggu tetiba dia jerkah..."Haiyoooo!!! lambat lagi kaaaaa?....bila mau habis????!!" semua orang pandang kat pompuan tu...kau baru sampai...tunggu jap lah..lagipun nasi lemak yang aku order tu berbaki lagi 4 bungkus jer nak settle. Pakcik tu asyik minta maaf and kata aku sampai dah lama....(time tu aku ngan pompuan tu jer ada). Aku pun tak mau kecoh-kecoh sbab tengok muka pompuan tu masam mencuka aku suh pakcik tu kasi pompuan tu dulu. Aku takper...walaupun aku lewat ke ofis, tapi still aku orang pertama sampai ke bilik ofis.

Yang bestnya..aku ingat amoi tu nak 1 or 2 bungkus...aleh-aleh dimintaknya 7 bungkus....lauk lain-lain....huh! kalo cenggitu..baik habiskan bungkus akunya dulu..alang-alang dah tinggal 4 jer...nasi lemak biasa pulak tu. Tapi amoi tu dah macam tak menyempat.....kot yer pun sabar la sikit..........dalam hati aku time tu tak terlintaspun word sabar...aku cuma diam jer..and tengok pakcik tu laju bungkus amoi tu punya nasi lemak.....sampai selesai.....ada jer tak kena...amoi tu kata pakcik tu tak tulis kat bungkusan nasi lemak tu bahan apa yang dia letak...(kiranya mana satu ayam, daging, ngan sotong)...padahal apa yang aku peratikan...pakcik tu akan tulis after dia lap tangan dia...nie tak menyempat........amoi nie.....!!! kenapa tak ko pilih gerai nasi lemak yang ada kat hujung nun.....nasi lemaak pakcik tu jugak ko pilih.

amoi tu dah blah....pakcik tu cakap terima kasih kat aku sebab aku sabar tungguh setengah jam. Aku tetiba baru perasan...wah! sabar ker aku????? sabarlah tu..sebab aku masih tersenyum and tak fikir apa-apa pun.....alhamdulillah lah untuk aku...sebab aku punya kesabaran yang tinggi.....

psst- tapi aku pernah hilang sabar dalam bulan nie.....yang menyebabkan aku melakukan perbuatan dibawah sedar.......aku menyesal sangat......:(
Me Naughty..me Netty

3 comments:

Cik Cookie said...

agak nih dah dikira sabar betul.
kalau saya mau naik juling saya jeling amoi yang tak semenggah tuh.
hahahaha...

mummy_ayu said...

bagus tul..penyabar org nya..
anak sapa la nie.. :-)

Anonymous said...

selalu nye kite akan jd org x sabor kalau jd kes cmtuh, tp bile kite tgk wajah org yg bersabar jgk (cm pakcik tu)..sure kite akan jd org yg bersaba jgk ..tui dak???


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno