Friday, July 29, 2011

Nasihat Aku Yang Tak seberapa Nie kepada blogger...........jika seseorang menegur......janganlah naik hangin tak tentu pasal.....haish

Ooopss...opsss..sat...sat....korang jangan fikir aku maksudkan pada semua blogger......
ada yang tertentu jer aku target...............
tetiba pulak mood nak menegur tu ada....
bukan belagak bijak pandai bistari........walaupun subjek Pendidikan Seni aku dapat A.
tapi sebab dah tuhan wujudkan otak kat kepla aku nie....tak salah aku fikir......proseskan apa yang aku fikir tu....dan rembeskan kepada sekian makhluk kat muka bumi nie...huhuhu lallalalaa....

ceenggini...tadi aku ada ronda-ronda blog seseorang...actually ada dua blog aku berminat sangat nak tegur secara senyap....eeheheh akukan pemalu...noktah!

alkisah adalah orang lain yang bukan berstatus anon.....komen......actually komen dia tu takdelah pedas sangat, sampai keluar ayat-ayat yang mendukacitakan.....takdelak tertera ayat..."Vavii ko!"...."gie mampos laa lu..." ' lu langsi lu mati"...tak..tak..takde.......ayat dia macam manusia normal.....jer....mungkin ada betoinya..ayat dia...

tapi....yang aku tak berapa nak gemor la kan....pantang ada blogger atau sesiapa yang menegur (cara baik) cara kasar tu lain cerita la jugakkan.........si tuan punya blog nie mesti panas punggong......siap siarkan komen orang tu......kenapa nak jatuhkan maruah orang sampai cenggitu sekali????........bagus what kalau ada yang kasi komen.......kata educated.....kata kerja professional.......kata penulis tegar....so kenalah terima negative and positifnya....komentar-komentar orang lain......hidup kalau asyik nak komen potif jer...hmm takdelah ceria....oit.

ini tidak....selagi boleh nak highlight yang ko 101% adalah sangat bagus....dan captain amerika pon tak setanding ko......and kondem si tukang komen tu giler-giler....sib baik tak kasi pisau...jer., .agaknya...habis dirodoknya pengomen tu.....(ayat perumpamaan akulah...korang translate kat lain yer).

pendapat aku...janganlah cepat melatah.....anggap jer itu semua suara pendapat yang positif.....dah namapun komen kan?.......senang cerita.............kalau semuanya komen positiffffff jer......itu namanya pentipulah.....tak ikhlas namanya...........tahap pemikiran seseorang tu berbeza-beza......

contohnya........

pengomen- kek kau bukan status designer la net....belum ke tahap tu lagi....


ayat aku-


terima kasih.....net akan usaha sungguh-sungguh lagi untuk capai tahap designer suatu hari nanti....doakan yer...............
(kalau guna ayat nie......alhamdulillah....pengomen akan jadi sahabat kita.......)


ayat tak berapa elok aku-



pengomen- kek kau bukan status designer la net....belum ke tahap tu lagi....


Huhu (sambil siarkan identiti pengomen)...ko kalo terror ko buatlah...ko pandai sangat ker buat kek..? ko tahap designer ker...nak komen-komen blog aku?.......


(kalo cengginilah ayat aku....memang dapat seteru laaa nampaknya.......)

haaa, korang boleh nampak tak perbezaan kedua-dua ayat kat atas tu?

aku cuma lahirkan ke'sian'nan aku pada tukang komen..sebab aku rasa ayat dia biasa jer..ayat kawan-kawan...tapi blogger nie kasi tambah serbuk kari, jintan...semua kasi pedas lagi....so orang yang baca tu macam mengikut seruan berbau pedas tu jugak...yang sekaligus boleh mendatangkan amarah kepada orang ramai maka terjadilah rusuhan yang tidak mampu kita tangani.....

aku stop dululah...............sebab aku rasa aku merepek sampai ke pelabuhan klang.....
Me Naughty..me Netty

6 comments:

mummy_ayu said...

ko samapai pelabuhan klang, nak gi GM ek? he he
dia saja je ,idea nak buat entry tu... :-)

mama tisya said...

aku nk bc blog yg dimaksudkn itu..:-p

Lelord said...

teguran ke arah kebaikan ok ape

Diela Zaimi said...

betul tu kak net...kalo berani tulis entri kena la berani terima apa2 teguran kan...kalo taknak kena tegur baik jangan ada blog...eh boleh ke cmtu? hehehe...

p/s : sy nak tegur kak net tapi takut kena baling dgn kasut tumit tinggi...hehhee

Unknown said...

Hi Net! sy pembaca senyap2 blog ni, lama dah ikut tp xpnh komen, suka bc ayat merepek & lawak dr blog ni...hehe..

Sy setuju 101% pndpt tuh...

antara sbb takut nk komen ialah takut salah ckp @ komen xikhlas, asyik puji & iyakan aje wlau xsuka...hehe

pssttt..jgn anggap negatif...hehe

hairyzal87 said...

salam.. thakz for the tips...saya baru lagi berjinak2 dalm blog nie so kalo boleh mintak nasihat dan komen2 (yang pedas boleh yang tawar pun boleh) dari blogger2 yang terdahulu..kalo berkesempatan singgah2 la ke blog saya yang tak seberapa nie dan lemparkan komen2 serta pandangan anda untuk penambahbaikan blog saya..tq


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno