Tuesday, January 31, 2012

Maid.....

Ke PKNS Shah Alam.....kaunter imigresen
and then buat medical check up untuk si maid yang maluuuuuu amat ni.

semalam keluar makan itik panggng kat Ampang jaya
nak suruh dia makan sesuap nasi pun susaaaaahhnyaaa......
separuh berbisik dia kata...'ngak apa makan di rumah aja'. Alooo laaa.....maid baru aku ni suka makan nasi kosong and kuah jer...kalau ada lebihan ayam..dia ambil sikit...dan tak pandai makan atas meja...makan kat atas simen...

hari tu ada orang tu jerkah aku kata aku ni memang suruh maid makan kat atas lantai ke..hamboi......bukan suruh...dah paksa bagai suruh dia makan atas meja..tapi lantai yang empuk tu jugak dipilihnya.

makan malam pun mak aku paksa dia makan...
tapi apa-apapun happy gilerlah..sebab rumah aku sekarang ni bersih giler.....tingkap dah tak berhabuk dah.......baju dalam almari tersusun kemas....cuma barang2 seperti surat khabar lama milik laki aku tu jer..aku tak tau nak simpan mana.

Nak tau barang apa yang aku kasi dia baru-baru ni? eheheh aku allergic tengok dia bawak kampit plastik isi segala IC, duit syilling, duit kertas sehengget ke mana-mana...so tanpa fikir panjang...aku terus beli dia long purse * at 1st nak kasi wallet BONIA anak rusa kat dia*...ehehehe idok ler aku sebaik tu. So aku ke pasar malam beli imitation long wallet miumiu....ok la tu RM20 hengget. Kalo dia kerja bagus..cemerlang sepanjang hayat...aku up kepada Charles & Keith.....eheheheh...happy pagi tadi tengok kasut-kasut aku tersusun cantik atas rak ikut kaler kasut. Bersinar-sinar mata aku...ehehehehe. Ni yang terniat nak kasi handbag C&K yang dah diguna pakai kat dia. Tapi lex dulu...baru sebulan dia kerja....oh! today sepatut hari gaji dia..hmm camno aku leh luper.....RM500....esok saya bayo key!

satu lagi, dia suker sangat panggil aku IBU.....rasa mcam aku ada anak pompuan umur 24 tahun pulak. Dah aku katakan..just kol me Cik Puan Muder.....dia tetap jugak panggil aku Ibu. Last-last paling koman pun aku suruh panggil mak eceykkkk! *macam filem p.ramlee tu*...langsung dia tak panggil aku apa-apa....uhuhuhuhu tak faham kot....then mak aku bebel kat aku kata aku ngengada...baru aku tukar...suruh dia panggil aku kakak.......tapi kekadang dia tetap tersashul panggil aku IBU.......alahai.....

ok..nak pergi ambil maid kat rumah and off to PKNS Shah Alam...harap-harap takde masalah laa nak buat permit dia.....

Me Naughty..me Netty

7 comments:

Sidratul Muntaha said...

kan kat sana klu mem beso panggil ibu
klu toket beso pnggil bapak
ape kate ko tukar la jadi Ma'am?
mak encik tu p ramlee sungguh.
wahahah...

shahdiana said...

syabas net..akhirnya dapat juga maid kan...

Anonymous said...

Salam Net,

Amik thru agent ke?

-Ann

notti netti said...

Ann- tak ah...dia dtg sendiri. tu yg kena buat pass kerja dia..idok agen wat.

amelia shafer said...

wahh..mcm best ek dpt yg jenis 'yes..yes' ni.. :)

Touch of Tash said...

Mak encekkkk,

Kamu sgt baek sbb nak bg dia c&k tuh...hehe..gile best jd maid ko net..opsss...mak encekkkkk...hehehe..anyway..tahniah le mak encekkkk sbb dah dapat maid yg 'yes boss' mcm tu...

KAIN VIETNAM TERBAIK said...

best nya dapat maid yg bagus..harap terus bagusla service nya ye..sbb skrng susah nak cari maid lagi..


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno