Thursday, January 5, 2012

Dengar Nasihat Saya.....Jangan Baca Buku Depan TV!!!!!..

Semalam saya ada final exam
maka, memang menjadi kebiasaan pada saya untuk baca buku last minute!
kalau baca buku awal minute rasa macam ulat buku pula...
jadi untuk mengelakkan status ulat buku tepek kat diri saya
maka saya bacalah buku last minute......
(adakah alasan saya diterima pakai???)

ok...bagi memulakan sesi menelaah
saya perlu minum cofee (teori zaman muda mudi kata, kalau minum kopi mata celik takkan tido)
memandangkan saya bila pegang buka jer ..mata akan jadi sangat mengantuk
tak tau kenapa???? penyakit keturunan kot.

demi mengelakkan berlakunya kejutan masa (konon nak bangun seawal 3 pagi untuk menelaah bacaan..tapi tetiba bangun jam 7 pagi..menjerit tak baca buku..exam pukul 9 pagi-- kejadian belaku sem lepas..T__T)

hmm...saya ambil sachet coffemix
hmm tapi saya tak berapa nak minum cofee.....
bluweek!
tetiba ternampak satu lagi sachet di dapur!
*_* 


Saya nampak sachet Milo Fuze
huhuhu apa lagi...
saya combinekan.....konon nak elak rasa kopi di samping nak juga rasa kopi kasi tak tido.
eheheh saya kurang faham ayat saya....+_+


tuang air panas....konon nak segarrrrrrr!


Tapi tenung gelas..hmm panasnyer......
terus bukak freezer
ambik sekutul ais.....bukan ais cube....ais bapak beso tu


huhuhu lalalalalalalalala
minum air yang sejuk tengah malam pukul 10pm
confirm boleh baca dengan jayanya
*0*

tetiba'
alang-alang buka freezer,
ternampak cream *_*
pucuk dicita ulam mendatang
haaa saya cover baeeeekkkkk punya air tersebut


Nak lagi cun..letak stobery sebijik
kasi naik kaler..
baru ada perasaan nak mendalami bahan bacaan...
letak straw itam (padahal boleh je minum direct kat gelas tu)
ngengada...


dah macam air starbuck versi murah dah ni....
yummiehhhhhhh!!!!!

 gebusss gitew!!!


memandangkan saya sorang di rumah malam itu
saya menelaah depan tivi...baikpunya pilihan
taknak baca dalam bilik...konon takot hantu guli atau hantu seret-seret perabot datang kacau
ek'elehhhhh!

depan tv- sudah.....
tup tap tup tap terbuka drama atas ni
cantik pulak budak pompuan ni..aishah apa kenamanya...


tebarkan segala notes.....air dah minum separuh padahal study belum mula
biskot pun cam lajuuu jer masuk dalam mulut
camno ni???! kitkat lagi.....

alasan?
konon taknak area tempat belajar (atas simen) nampak kosong
kasi ceria sikit..
wak lu!


Marah kat budak dalam tivi ni..
sebab dia aku satu muka surat pun tak berganjak baca lagi....


kalau saya nyampah tengok lakonan liza abdullah dalam tentang dhia
kat sini lakonan liza dalam vanila coklat (jadi mak budak ni)
memang lawak dan sporting giler
cam mak aku lak gayanyer....


haa ni mamat hero drama ni
boleh tahan...bekas penyanyi mentor tv3 tu kan?
boleh tahan lakonan..takdelah cam kayukayan.

haa aku rasa udahlah sampai sini jerlaah
haru..buku tak baca
tapi aku boleh buat review pasal drama vanila coklat and buat air starbuck versi murah pulak
haruuuuuuuuuu......

untuk korang!
jangan jadik cam aku
dan jangan study depan tv
berantu oooooooooooooo!!!

Me Naughty..me Netty

3 comments:

ch@ said...

hahahahahhaa sodakallahulazim.

syanasaid said...

nak kena rotan nih
:p

Jue said...

sedap je air kau....lepas tue semuanya selamat...


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno