Monday, January 9, 2012

DIY 2012 Planner For Mummy Ayu - Guna Barang Terpakai Jer.

ok...seperti yang dijanjikan
Aku akan tunjuk
2012 Planner for my BFF yang aku buat sendiri dengan penuh kasih sayang
*_^



taraaaaaaaaa...........ada ribbon lagik!!!!
and tu lah miss teddy.....as penanda buku.
but I guess teddy tu just untuk deco jerk.......
tapi kalau ko tak suka Ayu....ko leh buang ribbon and teddy tu.
akukan suker semak......


sebenarnya dalam planner ni ada kalender bentuk pokok
tapi tak tau kenapa gambar tak keluar
broadband pulak slow so
malas aku nak tunggu.
yang purple kertas tu untuk notes


 ok...yang kat atas tu adalah monthly schedule
aku tak print kaler
sebab printer kaler habis dakwat
tapi kalo ko tak suker ayu
ko print sendiri eh......
nanti aku kasi templates untuk donlot


 hmm.....macam hodoh jer aku tulis monthly schedule tu
kalau ko ada idea yang lagi menarik.....dipersilakan tukar
almaklumlah aku buat ni semua guna kitar semula.


 gambar kat atas ni actually kalau sebetulnya berkaler hijau
but as aku cakapkan tadi
akunya dakwat kaler habis, so aku print takde kaler
but still ko leh tukar yang berkaler kalo ko nak yer Ayu....
"kalau ko tak tau malulah"
eheheheheheh


comel tak?
walaupun ko bukan cam aku yang suker telek muka kat cermin
tapi aku tetap hadiahkan cermin comel ni untuk ko
cermin ni aku tepek kat bahagian belakang sekali.

haaa...ni pandangan dari atas......cenggini rupanya haaa
simple jer....
Ayukan suker yang simple dan bersih

haaaaa....sekali lagi picture keseluruhan planner
nampak tak blink-blink words tu
eheheheheeh
some more ada blink-blink pink kat penjuru bingkai nama ko tu
but tak berapa nampak
maybe sebab aku dah balut dengan sticker plastik planner tu
untuk elak dari kotor.....

sebenarnya banyak lagi...tapi seperti yang aku katakan sebelum ni....donlot tenet slow bangat
jadi gambar yang aku amik before taknak publish
'
'
apa yang tak dapat publish??
-kalender bentuk pokok
-need to do list
-biodata owner planner (Mummy Ayu)
-ada paper kaler-kaler (bukan unggu notes jer...ada kaler kunin, merah and hijau)
dan
-belanjawan peribadi

apa yang aku tak dapat buat is tepek picture family ko and tarikh besday yang penting sebab dakwat printer berkaler takde...tapi tu semua I guess ko boleh buat sendirikan Ayu
eheheheheh sorry eh.......

Ok, untuk pengetahuan korang
semua ni aku guna barang kitar semula kecuali pembalut kertas and wording blink-blink
*2012* and *AYU*

planner tu aku guna bekas planner starbucks tahun 2009 yang dah buruk dan dah berconteng.
aku just balut dengan pembalut hadiah harga RM0.50sen beli kat KAISON Festival, Setapak
-korang nak cari pembalut murah and cantik...kat situ berlambak.
-pembalut sticker plastick cover.....memang ada kat rumah aku......akukan student...so each text book yang aku beli....atau novel yang aku beli..wajib aku balut guna plastik yang melekat tu...baru buku nampak cantik and bersih....akukan sayang buku.
word blink-blink tu aku beli dengan Mummy Ayu kat Jusco RM5.90sen sekeping
kertas-kertas tu free...eheheheh
dakwat free....eheheh
oh yer..miss teddy aku beli kat kedai depan rumah aku RM3.50sen
-ribbon? bersepah kat rumah......
cermin comel???
barang terpakai ada kat rumah...aku jumpa bawah katil.
dah tu jerlah.....budjet keseluruhan planner ni is RM9.90sen

ok kan?????
so..kawan-kawan yang suka DIY your own planner..haaa bolehlah cari buku-buku lama yang dah tak pakai and deco balik kasi cantik.

after this aku tunjuk 2012 planner aku yang berserabut tu pulak...
akukan serabut eheheheheheheh

*_^

Me Naughty..me Netty

9 comments:

mummy_ayu said...

i like...semua pun cmel..tak nak tukar apa pun..maybe tambah2 pic je la..tq so much dear....!!!

notti netti said...

hehehe

Anonymous said...

nk order 1 bulehhhhhhhhhhhhhh

SiTi said...

murah & cantik tue kak...klo dah kreatif apa sja leh buat...

mrs shahrul said...

akak,amik di mana ek template calender seme tu..nak wat gak planner

notti netti said...

mrs shahrul- kat google jerdek....just type 2012 planner templates for free...berlambak keluar. rambang mata nak pilih.

myra said...

pembalut sticker plastick cover tu camner rupe nye erk?

notti netti said...

myra- pembalut plastik yg macam pembalut buku text sekolah tu......cuma bezanya..yg ni bergam...sticker.../melekat.

Anonymous said...

cantiknya.....creativelah awak.....kalaulah saya ada besfriends like u......memang best!


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno