Monday, January 30, 2012

Kenapa Manusia Ni Suka Amuk Tak Tentu Pasal?

bila nak tanya soalan
tetiba kena marah...terus terbantut nak tanya soalan..* orang kata kalau tak bertanya sesat jalan..ni blom sempat tanya kena marah...memang sesat terus laa ni*

bila nak senyum atau bertanya atau ajak borak
result nya...sama ada dapat jelingan mata style nak makan orang tak pun macam tanya kayu....langsung tak dapat feedback......kalau tanya lalang at least ada gak gerak ke kiri gerak ke kanan, takdelah malu sorang.

bila jumpa orang cenggini..kita yang baik-baik bahasa ni pun rasa nak amarah jugak......rasa nak sumpah orang macam ni time-time tu jugak......lepas tu istifar balik...nyesal.....dalam hati orang sembahyang tak buat cenggitu.......ehehe..

tapi bila dengar gossip-gossip dari member sebelah..kisah seseorang yang terkena buatan ni suka marah-marah tak tentu pasal...ada jer perkara yang nak diamuk...tapi pada pendapat aku pulak.....kalau seseorang dah kena buatan......dalam diam tak diam, diaorang mesti tahu yang diaorang dah kena buatan kan?...tapi kenapa tak buat perkara yang penting such as...beribadah???? dekatkan diri dengan tuhan......baca al-quran ke......

kenapa nak canangkan...aku baru maki si polan si polan..ni semua sebab aku kena buatan oang laaa...aku yang dengar ni pulak rasa nak marah..
diaorang ni takde inisiatif sendiri ker?........
asyik nak maraaaaahhhhhh
then kata aku tak boleh tengok bini aku...panas..rasa nak marahhhh jer...tengok pompuan lain takpe pulak..!
ambi.....bila jadi cenggini,
sedikitpun taknak sembahyang.....berubat pulak dengan sumber-sumber yang non muslim...hmm.....tengok benda-benda tak elok......aku yang dengar ni naik sesak dengar......
nak marah-marah orang sesuka hati then nak salahkan takdir diri kena buatan orang.....haish...susahlah.......kan bagus..kalau dah tau diri kena buatan orang..pergi berubat dan kukuhkan segala amal ibadah...ini tidak.....amal ibadah hilang ntah ke mana......isk isk isk....

aku yang dengar gossip-gossip ni patplohpat kali rasa naik nyampah..sebab kesian pada mangsanya orang kena marah tu.

ok..sambung wat kerja.


Me Naughty..me Netty

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno