Friday, January 13, 2012

Arrrrggggg Tensionnya Aku.............Sorry Again Mummy Ayu.....Pavlova ko Hancus!

Memang bukan rejeki ko....

Aku kan dah janji semalam nak buat PAVLOVA untuk ko..
yup! aku dah buat Pavlova besoooorrr punya untuk ko...

ni buktinya....

besar aku buat khas untuk ko sorang...dua lapis.....
pagi tadi baru buat cream......
using my new oven....


cantik hasilnya.....I luv my oven to the max!!!

Siap letak dalam kotak dah kat rumah tadi..
vangga giler nak bagi ko pagi ni.....

'
'
'
'
'
sampailah pagi tadi time nak pergi kerja
aku terserempak dengan sorang pompuan samborono ni..
dia bawak kereta MYVI kaler kelabu....
make up 2 inci tebal....tak cantik langsung!!!
time aku lalu satu lorong kat Pantai Dalam tu.....
dia tetiba reverse nak keluar kereta, so aku tunggu dia..
then dia drive macam..slowww giler....aku dah le lewat...
dah le tunggu lift 15minit.....

ko  tau tak..bila tiba kat simpang keluar, 
lambat betul kereta pompuan tu nak keluar simpang..
lama siot aku tunggu..sampai aku kasi dia lampu tinggi
dia tetap tak keluar simpang....
mebi dia takut nak lintas kot...
tapi aku hanginlah agak-agak la pun..takkan nak tunggu semua kereta takde baru nak lintas!.....
cara menunggu tu macam menunggu orang nak masuk meminang!!!!!!

bila dah lintas tu....aku ke kanan..dia ke kanan..aku ke kiri dia ke kiri...vongoks!!!
slow pulak tu.....sampailah dia tetiba break emergency....sib baik aku dapat break jugak.
waklu!!!! habis tergolek kotak Pavlova ni...adoiiiiiiii!!!!

ntah apa yang dia breakkan...cicak melintas ker?..ke nampak boypren ngan pompuan lain...
aku kasi hon panjanggggggggggggggggggggggggggggg punya!!!!!!
then teragak-agak nak start kereta balik..hmm bawak manual kot...
geram punya pasal aku tunjuk penumbuk kat dia....sib baik aku duduk..kalo aku berdiri memang aku tunjuk bontot kat dia.

aku dah agak dah Pavlova tu akan hancur....
bila sampai ofis...bukak-bukak jer jadi cenggini..
'
'



maaf lah Mummy Ayu...
tak sanggup aku nak bagi ko Pavlova hancur kalo cenggini rupanya..
kotakpun dah lembik terkena whipping cream..
so..
soo..
akhirnya budak ofis aku jugak yang makan...
habis dah pun.....

hmm nanti aku buat lagi..
hantu punya pompuan pagi tadi!!!!!
tak gheti bawak kereta jangan bawak time orang nak pergi kerja..
drive time cuti ker time semua orang dah pergi kerja ker..
menyusahkan!!!!!

Me Naughty..me Netty

8 comments:

@e_da said...

alahaiii sayangnya nett... kesian nett hancur harapan nak bg mummy ayu..

Mummy Ayu said...

bukan rezeki aku...lain kali key..
apa pun..memang cun pic 1st tu..sgt tempting..

ibh_sue said...

sayangnya..hancurrr sudahhh..

notti netti said...

hmm mawrah aku ngan dak pompuan tu.

Anonymous said...

laaahaiiii..penyek abis..huhu..cian ayu..xpe buat lg la nett..sabo ye..

InaAchik said...

cemana la rasa pavlova ni yer?
semua org sana sini duk pung pang pasal palova ni, kite x pernah rasa pun? mana nak beli yer?

notti netti said...

InaAchik- rasa manis...macam gula kapas pun ada........hmm kalo nak beli kat the gardens ada........tapi kecik la..rm14 ringgit..besar cawan.

Mek Rose said...

alahai..siannye takde rezeki la tuye ehhehe
untuk duk satuofis nett lehmkn free if kes camni


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno