Thursday, January 5, 2012

Apabila hati 'Tak terlalu kecil' Aku TersentuhT__T

Ijinkan saya berjiwang tetengah malam ni...

hmm tadi terserempak dengan x-boypren kat lift ofis
gasp' *laa dia transfer kat ofis sini ke*
hmmm tak kaget cumer hmm apsal body dia tough cam dolu-dolu
aku lak tough tang pewut...malu sey!

laki akupun makin lama makin segak and kurus....aku segak tang pewut vuncit and leher menggelembir...semua gelembirrr......padahal belum 35 tahun lagi....nyampah patplohpat kali tanpa henti!!!!

betoi kata pepatah melayu jawer!
orang lelaki ni makin berumur makin segak.....
aku dah elak kupas bawangpun still macam suri rumah tangga full time T__T

tapi aku tak jiwang tang tu
yang aku nak jiwang ni perihal peristiwa kat kedai serbaneka tadi

around 8.00 malam cenggitu,
aku yang ala-ala nak demam ni turun bawah sat nak beli barang untuk buat planner BFF.
kat kedai tu cam biasalah ramai pelanggan...aku sendiripun boleh lepak satu jam dalam kedai tu....
diaorang takmo ke offer aku jadi mascot kedai???? nape ek???

ok..yang aku nak cerita ni
time masuk kedai tu aku dah dengar suara budak pompuan kecik nangis
(err apa kes mak budak nangis dalam kedai kan?.....)
aku as usual....ignore jer...
sampailah aku dengar mak budak tu jerit
"curi ke tak!"
aku dengar word "curi" terus aku go near....near...pura-pura telek kotak bulu mata pelesu.

so dari apa yang aku lihat, dengar, menyibukkan diri
rupanya anak pompuan tu amik barang (note book kecik) masuk pocket...mebi mak dia sedar kot..
aku tengok pekerja kedai tu lexxx jer takde la pulak sampai panggil polis kan?
tapi aku cam pilu-sepilunya bila tengok mak budak (dalam umur 7 tahun kot..agaknyalah) balun anak dia sendiri. hmm siap tampar cubit-cubit budak tu.....alahai simpatinya......
akupun dulu kecik-kecik pernah gak ambil penutup pen (cantiiikkk, ada gambo kartun) masuk poket...(kejadian kat ipoh garden, kedai nuku) bapak aku sedar...tapi dia tak marah dia cuma tendang aku jer......
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
mana ada hehehe....tipu jer...bapak aku mana nak tendang aku...anak sorang pompuan.....mana dia berani ngeh ngeh ngeh!...bapak aku marah lite-lite jer then dia gie kedai tu and maybe dia cakap aku ambik barang kat kedai tu and bayorkan........tapi seingat aku (aku kat perak time tu rasa darjah satu kot) takdelah bapak aku balun aku macam mak budak pompuan tu balun anak dia depan orang.

aku tengok jer kot mak dia nak terajang anak dia....kalo berlarutan amarah mak dia, aku ingat aku nak bayarkan jer harga note book kecik tu and hadiahkan kat budak pompuan tu...tapi tengok muka mak dia macam err...err.....angry bird jer......takoootttt! tapi last-last mak dia ambil buku kecik tu and bayar jugak....hmm aku tengok harga buku tu alaaa bukan mahal manapun RM2.50 jer........tapi tindakan mak dia tu mengajar anak..cam tak betul la....janganlah dicubit-cubit ditarik-tarik rambut budak tu....budak pompuan cepat matang....so dia ada perasaan malu pada pengunjung-pengunjung dalam kedai tu terutama kaum adam yang belum baligh lagi. Kesiannnnn budak tu. Budak tu nangis sampailah keluar kedai....isk isk isk....

Tapi bagi satu pihak..maybe mak dia tak tahan kot......manalah tau asyik masuk kedai asyik ambil barang jer.....saper tak tensionkan?.......

hmm apa-apapun....aku tersentuh........tapi tak nangis...
camno tu????

Me Naughty..me Netty

2 comments:

firahadifa said...

waahhh .. aku pon tersentuhhh !!

iduraz said...

alahaiii..tersentuh naluri keibuanku..sob sob sob


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno