Friday, October 14, 2011

Semalam Buat Pavlova - UNTUK DIRI SENDIRI......hahahah boleh????

Semalam buka peti ais,
nampak stoberi, resberri and biri-biri.....
tetiba teringin nak makan pavlova hasil tangan sendiri secara perseorangan
takde share-share
sikap no sharing no caring
diamalkan malam tadi.

 tengok pada stoberi tu
hmm dah kena buat sesuatu tu, sebelum rosak.

 makanya, putih telo telah menjadi mangsa
dibuat ala-ala meringue
di top up begitu begini
hmmmm resepi yang diambil dari blog orang lain errm macam tak berapa umhhhh
resepi yang ambil dari buku dessert yang beharga RM89.90 di MPH
jugalah yang tepat betul dah mantop!!!!!

 haaaa ni aku makan sorang jer ni
namapun, buat sebeso piring cawan tea english rose!
makanpun sorang-sorang  feeling zaman kolonel dulu-dulu
cuma aku malas skit, aku guna whipping cream yang ready made
tak bagus sangat! cepat cair...
tapi...apa kisah, aku yang mamam kan?...
hahahahahah

seyes...cam putik gula kapas lak rasa....
sedap oooooo
semalam aku kurangkann sugar
risau pulak kot tak jadi
tapi alhamdulillah jadik
dan rasanya takdelah manis medu like 1st time aku buat
sangat best..
nanti aku kasi resepi...
sekian :)

Me Naughty..me Netty

4 comments:

iduraz said...

sedapnyer nampak..sesedap namanya...untung jd org pandai baking cam kamu nih

mummy_ayu said...

nak la jugaks..tergoda tahap max dah tgk kat sini jer...emm... :-(

nad said...

menarik!

zh-ena said...

cedapnya


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno