Monday, October 17, 2011

Hari Ni korang dengar jer aku membebel.....untung-untung boleh kurus 1 inci bila baca entry bebel aku ni.....

Hui....mood aku versi membebel jer pagi ni..
korang dengar jer yer.....
memang aku nak bebel kasi korang dengar...korangkan sahabat aku di alam maya'h ni...

Aku bangun sikit punya awal la pagi tadi..
1st nak elak si starbuck latte terjaga dari tido dan melekat kat kaki aku...
susah mau mandi nanti...
maka, siap laju-laju.......
aku gerak keluar dari rumah pukul 6.30am
dengan vogehnya aku tunggu lift...ok..5min berlalu....fine, 10 min berlalu......yennaa.....15min berlalu...aku dah panas buntot.....apsal lift tak bukak-bukak ni.....ada 3 lift, 1 liftpun tak terbukak, buang masa aku...time nilah kepala otak ligat memaki hamun..bayo jer mentenen......(ooopss takleh cakap lelebih, kang aku kena fire....hangus!)....so...dengan perasaan gumbiranya aku masuk lift setelah setengah jam aku tunggu....buang masa!!! suka melambat-lambatkan......

dalam lift pulak lain kisah sejarahnya.....
memang aku nak carut-carut sensorang.....
biasalah setingkat demi setingkat lift tu henti......ambik penompang...ko ingat teksi jer amik penompang?!
dari muka manis senyum berbudi perketi bawak ke muka masam mencuka cuki.....
bak kata PROF aku....SABARRRRRRR............apa-apa pekerjaan yang kita buat, kita kena saaabaaaaarrrrrr....
aku dah tahap sabar sabariah dah ni.
mana taknya.....bila lift open, masuk je la! ni nak tunggu bini, anak, maid...yang terhegeh-hegeh baru nak kunci pintu.....waklu!!!!.......dok la ko tahan-tahan pintu lift tu......(ni kes pertama)...

kes kedua pulak.....bebudak sekolah ni, dah tau dalam lift tu ada orang.....ko turunkan lah back pack ko tu...tak pun pegang kat tangan jap.....daripada ko dok kendong kat bahu and langgar muka orang and kasi penuh space dalam lift je...eee sib baik ko tak berdiri depan aku budak.......kalo ko berdiri depan aku tadi..memang kompom aku curik-curik bukak zip back pag sekolah ko..and aku amik jer buku latihan ko...sorok 3 hari..kasi cikgu ko marah....hahahahaahah gelak jahat!!!!...

kes ketiga....haa....ni memang aku hangin...vodoh...kan?....rumah ko tingkat tiga....tapi ko nak turun tingkat 2.....apa kes..??? kalo ko OKT or orang tua.....takpelah......ni umur ko sejemput jer..baru 12 tahun.......sakit tulang lutut ke dik??????....adik terjun dari tingkat 3 ke tingkat 2 pun belom tentu mati tau.....habis-habis terseliuh jer........nyusahkan orang tau...nyusah......!!!
Ni tak kira lagi maid indon yang tak gheti bahasa.......dah tau lift cam sardin.......ko henyak kan jugak body gempal ko tu masuk dalam lift...mangsa??? aku ni haaaaaaa yang berdiri kat belakang....eh! bukanlah sangat mangsakan...mangsa sebenarnya Tuan aka Pakcik yang berdiri depan aku...bersongguh-songguh dia tahan body dia dari terkena aku......aurat ko tau tak...maiidddddddd!!!!......apa ko ingat ko main tolak jer body ko dalam lift ko ingat ko tu jeniper lopez......badan kurus?.....waklu........

bergerak dari rumah pukul 6.30...sampai kat kereta pukul 7.10am.....ahhhhh brengset!!!!
jalan nak keluar dari rumah aku confirm penuh bas-bas beso gabak.....

yang bas pulak...dah tentu-tentu makan space jalan raya....nak tunggu penumpang penuh dalam bas lagik......aishhh, teksi pun belagak macam size dia beso bas..sesuka hati nak break emergency amik penumpang......ahhhh aku hangin......
keluar dari pantai dalam terus ke bangsar......bolehlah, tak berapa nak jammed....tapi yang bikin aku panas...tu...tu...haaa.....yang jenis dok lane kanan.....bawak slow giler pakat kat kiri kanan tu ada pantai kan?...ko nak bersiar-siar kan?......kat KL ni takde pantaikan? so ko bajet railway keretapi and kedai-kedai tepi bangsar tu ala-ala pantaikan.....hambik ko..aku kasi hon terperanjat punya...ko sakit jantung??? NASIBBB!!!!! sapa suruh bawak kereta slow cam cencurut...nak bawak cam cencurut sila ke lane kiri ...jongos!!!

Net...ingat pesan PROF. ....dalam apa juga pekerjaan yang kita buat, kita harus SABARRRRRR.

Sekian........biar aku membebel kat sini...sebab jap lagi aku nak masuk meeting dan akan dibebeli......

ahhhh.....rosak mood jer.....

Me Naughty..me Netty

6 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahhahahaaha!

Liyana said...

hehehe psl lif tu, hari2 dok tempuh benda yg same, imune sudah. x pyh guna lif, turun je dr tgkat 8 smpai bwh, cramp kaki, ahaks

mummy_ayu said...

ko kat umah..aku kat opis ni..tu yg kena cilok naik tingkat 1 guna tangga..turun kat G dulu..baru lepas naik atas....kalu tidak.kena la tunggu lift lain..

iduraz said...

adess...hari isnin yang menjengkelkan..huhu

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

adusss makcik terasa kes tingkat 3 turun tingkat 2 tu hahahha...umah i tingkat 1 pun naik lift gak nett hehhe..

Diamilikku said...

uishhh baca memang penuh unsur2 panas hati......nak ulang kata prof nett SABAR..hehehehhe :) ...

sama lah kita nyer situasi..lif memang menjengkelkan....


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno