Friday, October 28, 2011

Karangan Bertulis - Kanak-kanak Riang Di Besday Party Yoshua, Anaknya Si Watie Wynn.

Pada hari raya deepavali yang sudah,
saya telah dijomput ke rumah Watie wynn
semperna menyambut hari jadi anak lelaki nya yang sudah berusia 1 tahun
tema adalah kaler-kaler..
semperna menghormati deepavali....
wah!
karangan aku skema kali ni....
aku tobat daripada buat entry ntah apa-apa....

di majlis serba indah
diselangi gegak gempita clown yang sedia menyambut anda di depan lobi rumah
diselangi dengan hari hujan yang sekejap lebat sekejap renyai
sekejap rasa nak lempang je muka  clown tu..
sekejap rasa menyesal...
sekejap lagi rasa nak tendang kepala lutut clown tu lagi....
sajer..suka.suka!...
takkan nak lempang tuan rumah kan?...

kami tiba disaat majlis tengah bermula...
seronok..... 
haaaaa....kek ni sangat comel
aku suker...tapi ntah kenapa aku ambik satu jer...
why?
nyesal tak sudah sekarang...
kalo aku tau, aku ambik tupperware kat kete aku....tapau.

 apam polkodot.....and marshmallow
kegilaan kanak-kanak..
aku tak gila....
aku cool jer...
aku giler bila clown tu sakat aku....


Bagus watie..dia recycle balang dari besday yaeesh ari tu...
aku nyenyaris nak bawak balik satu balang ni balik rumah..
I tot termasuk dalam senarai gift to take away ...
eheheheheheheh...
insyallah, kalao tahun depan ada lagi besday anak watie...
aku aim satu balang ni..kena bawak beg beso lagi dari beg hari tu kalo nak seludup..


haaa sapa wat kek ni?
no comment...
kenapa pilih kaler ni?
no comment....
kenapa banyak lollipop hilang sebelum majlis nyanyi-nyanyi lagu besday ke udara?
no comment....
kenapa tedy bear tu takde pasangan?
no comment.....
kenapa net cute sangat?
eheheheee....no comment at all!

Isi dalam kek..
penat yet suka bila tengok result kek ni dipotong...
eheheheheheeheh....
saya suka buat kek last minit...
ngeh ngeh ngeh...
oopsss!
thanx watie..ko memang komen ikhlas...aku suka....
bak kata ko, ramai yang puji ikhlas cantik tapi kat belakang..kutuk kaw-kaw...
mata lihat ke langit...sambil mengangkang kaki, menandakan hari mau hujan lagi.

 oh! sebelum tu aku nak menyusun jari ampun maap
kepada teman-teman sekalian...
maaf diatas keterlanjuran aku..
'
'
'
'
maaf..suziey, maaf ayu, maaf nana, maaf ayu setot, maaf aimi, maaf ecar, maaf watie...
'
'
'
maaf
'
'
'sebab aku lagi tinggi daripada kalian semua....
lelebih lagi ecar...
aku pandang dia cam semut comel jer...eheheheheh
'
'
'
'
maaf sebab aku tinggi..
mauahahahahahah
larrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.............!!!

 Isk!.....tetiba rasa nak lempang jer makhluk yang hujung kaler merah tu..
gambar tengah elok snap..
dia buat drama lak kat hujung tu...
sampai watie pun dah terjangkit ha....
kalo dibiarkan lagi 10 saat
aimi pun turut terjangkit terkeluar lidah....
diikuti ayu dan anaknya.
aku?
aku tuan punya blog ni..
so..aku relaxxxx jer.


 akhirnya dapat jugak jumpa nana semprit....
comel budak nya..leh buat menantu ni...
boleh suh dia ambik gambo aku jer....
and hantar kat contest..
mesti aku dapat banyak hadiah..
muahahaha
apsal si aimi ni asyik interprem dalam gambo aku..
nyah ko dari sini!

 dapat bergambar dengan ecar..
macam giant ngan nobita..
aimi giant,
ecar nobita..
aku?

aku maintain.......eheeheh

 aku suka tengok belon-belon ni..
macam sperma kaler-kalerpun ada...
oh! anak ayu setot suka sangat ambil belon ni..
aku kira dekat 8 ballon dia ambik..
harga dia nanti aku charge..
biasa ni....
ko tak dapat datang besday party anak aku nanti kan ayu setot?
kalo ko datang, aku mandikan setot ngan baloon yang lagi best...
sungguh! tak tipu..
tapi aku risau gak takot ko tipu jer nak ke langkawi nanti...
cam ko tipu aku kat majlis besday anak watie ni..
haa kan tak dapat teddy bear..........
ehehehehehehe......
..
 Ini anak mamatisya...
dia sangat suka bergambo....
comel..
errmmmm.......nak buat menantu.....ok gak
tapi mesti besannya asyik suruh anak aku ambik gamboooo jer...
pastu kalo tak puas hati kena ambik gambo sampai dia pueh ati..
eheh cancel!
ngeh ngeh ngeh
 ini anak Nana
dia sangat pendiam.....
kalo aku selak skirt dia, mesti dia diam
sebab diaaaaammmmmmmm jerk
bagus budak ni...
mesti kalo kawin ngan anak aku...
diaaam jer dua-dua...
mau aku yang kena dok tetengah antara budak berdua ni..
.........

 haaa ayu setot
yang gilos-gilos...
suka raba kadar pengeluaran negara kasar aku (lemak)
takpe yu..
aku suker...
aku suker..
rabalah lagi...
-
-
suziey.com
baru muncul setelah puas memujuk akil 
yang terkejut beruk dengan clown.

 haaa ni clown ni...
tengah sakat kitaorang..
aku geram sampai aku nak hire dia entertain besday anak aku nanti.....
suziey...sila bersediah zahir..yer.....
batin ko bikin sendiri kat umah!

 haaa mamat clown ni lagi
enterprem..
watie dah angau kat belakang tu......
kenapa clown ni tak kalerkan leher dia kaler putih tu sekali...
mesti cantik.

 haaa si baba tengah pegang besday boy..manakala si mama ketawa jerk non stop
kesiaaannn....

 sessi potong kek..
haa acara ni memang best...clown tu pandai suh bebudak nyanyi tahap jerit-jerit,..
umpan dia???
hadiah kecik-kecik tu.....
or belon kalo tak silap....
apa kes belon..
kalo acik kasi bean bag lagi.....
ahaks..

 aku tak taulah skandal tersirat
antara ayu setot ngan si clown ni..
no comment!
kalo laki dia nampak..
mau gadoh dalam bilik..
untung-untung leh dapat anak satu lagi.

 haaa...mula-mula ingat aku ngan ayu jer datang
cheeewah!
tak ah..aku dah agak jumpa ramai member..and also new member..
alah aku lupa nama senior blogger tu..
malu lah......
I kan comel.

 thanx nana and ecar
sebab cover kadar pengeluaran negara kasar aku..
tapi
time kat rumah aku..
aku dah tanya kat cermin rumah aku..
elok tak pakai baju ni..
cermin kata ok cun!
tapi dalam gambar jadi cung!!!!




 before kami nak makan..
kena sign dulu buku pelawat..
siapa tak sign..
tuan rumah ajak makan secara tak ikhlas tau ehehehe....
haa ni bukti BFF tengah sign...

oh! mereka ini amat bijak berlakon..
nak curi balang gula-gulapun boleh senyum..
malu lah sikit!!!!!!!

 haaaa, ni cop mohor aku...
besar lagi terang aku tulis kat buku pelawat.....
jangan jehles...

dah....aku pun ada akunya balon gak....
korang ado?
ado?
ado?
mau jeles si setot kalo tengok gambo ni.
'
'
'

takat balon kat body korang tak kire.....
baloon itam tu...aku ada kat rumah...
agak2 rindu ngan ballon-ballon ni yang dah tentu-tentu habis angin...
aku tiup jer ballon hitam yang aku dah prepare untuk besday anak aku next-next month.
huhuhuhuhu
sekian terima kasih!

dah ini sahaja karangan tak formal aku
tugas aku sudah selesai..eheheheheheh

happy besday yoshua
and thanx watie....
lap u sooo much!


Me Naughty..me Netty

12 comments:

Anonymous said...

hahahah abes dah lekat nana semperit pasni kang...hehehe
raya aji xmo oder?haaah
damia tu mmg gitu diam je baik mcm mak dia la hhaa

mama tisya said...

GELAK BERAIR MATA BC KARANGAN KO WEI...ISK2 TIBA2 TERCAPS LOCK:-P

mama tisya said...

kemain komen anak dara aku..nk wat camner ikut mak die gk suka bergmbr and suka soh amik byk2 kali:-p

anak ayu setot byk kali amik belon lps tu die lpskn blk..saje dera mak die yg bz nk bergossip...hahaha

Zue AnnaLeeya said...

sonot yer jmpa skali skala cmnih...
tp senak perut aku baca entry ko net...
klako la wei... hehehe...

syanasaid said...

sakan korg ek bergambar
:-)
CC tu pn sama kilang pengeluaran dgn kek no 1 tu ke
comel2

Jue said...

suka tengok net bercerita ..happy je

zh-ena said...

seronoknya dpt jumpa teman blogger semua..thn nie takder saper2 wat gathering jumpa blogger ker

Anonymous said...

meriahnye..da jd cm gathering lak..bkn birthday Yoshua..hahahah

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

ayat esei leh dapat A+ ni nett ..

yg penting majlis meriah..ko sama ngan imran suka kumpul belon...

Sidratul Muntaha said...

terbersin2 aku dri pagi..
hihihu
sakit perut aku baca.
lawak la ko nett
antu belon
boleh geng dgn setot..

shahdiana said...

happening btoi besday party ni...

Suziey Ahmad said...

hahahahahahahah...ok nett aku dh bersedia zahirrrrrrr utk ko hired clown tu time besday ank ko.


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno