Thursday, October 6, 2011

Saya Nak Nangis Bila Melihat Baju Raya Ni...........Betullllllllll......Sedih Tahap Diguris Dawai Kawat yang Dah Karat.

Sebelum kejadian, baju ni elok jer
ini time saya pakai waktu 1st time beli...fresh dari kedai
saya tayangkan beserta baju raya yang lain kat sini


tapi, kini baju ni telah jatuh sakit.....

 Biji-biji mutiara tu habis tercabut....ada yang tinggal benang........nangis lite-lite.........


 Bila tengok, benang bersimpul-simpul dengan manik tu...hati rasa cam dipintal-pintal ditusuk lembing Si Tua Yang Buta. Bila angkat baju ni dari mesin, berterabur separuh manik bolat tu...sentap limpa ni ha.......bila kibas baju ni, penuh bulu-bulu tuala.....terenjat saluran kentut jap...almost 3 jam lah kentut tak berbunyi. 


Bila melihat baju raya ni.......sedih buat kali ke patplohpat. Hmmmmmm nangis lagi sampai air air mata, air hidung air mulut air kencing semua keluar sekali gus!!!. Frust betul la......sebab frust, balik kelas terus masak meggie goyeng untuk si dia, jemur kain, sapu sampah, mop simen and buat choc cupcake....settle jam 1.30am. Semua sebab frust punya pasal.


Lepas ni, apa-apa pakaian kotor, tolong jangan usik yer....itu semua biar saya uruskan.......saya letak tepi tu maknanya, pakaian tu diharamkan sama sekali masuk mesin. Kalau masuk mesin, baju rosak, mesin pun rosak sebab banyak manik tercabut. nasib baik baju kain songket saya tak dimasuk sekali dalam mesin tempoh hari.....kalo idok.....patplohpat tambah lapanplohlapan kali saya nangis.


psst- baju ni sempat pakai sekali jer......haish ada ke tukang repair and jahit manik baju ni?


Me Naughty..me Netty

18 comments:

zara zaman said...

apa lagi Net... claim balik and beli yg lagi mahal... bole gitu...

SiTi said...

alahai siannya.....msti rsa terkilan sgtkan...

Anonymous said...

aduh ko bsh pakai mesin ke nett sayangnye
aku ritu bli bj baru gatal g beros sekali jahanam lg la xpakai lagi plak tu

Aleyn said...

Ala ....siannyer....dah agak dah..ni mesti bahana masuk mesin ni...

Anyway...tabahkan hati...cepat carik org jahit manik..

Pernah gak dulu...pakai kasut hadiah kawin..sekali jerk..pastu putus..cett...sampai sekarang tak beli dah primavera nyer kasut...

notti netti said...

Nana- laki aku..masuk mesin daaa......dia tak tau kot.

mummy_ayu said...

ya ampun....abis semua batu2 reflisia ko...sabar je la...

mama tisya said...

ler laki ko msk mesin..mmg haru..tp sure die leh ganti yg br

SuriHanna said...

sian ko nett...
huhuuu

ShueUemura said...

ish3....syg nye...cantek bj tu...
meh nak tlg jht smula manik tu, nak? ehehehe....

sory ye sbb interrupt! ;p

Zue AnnaLeeya said...

aku pon pnah laki masuk dlm mesin tudung yg aku baru pakai...
abis rosak awning...
hadoiii... mmg geram yg hamat...

sbb tuh aku memahami prasaan ko net... huhu..

InaAchik said...

saya join nanges skali tgk baju ni. saya ade baju smp skrg x basuh sebab takut jadi camni...

Anonymous said...

olo... sygnya......... kalu aku bukan nangis jer... meroyan dah kak!!

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

tu la nett dapat laki yg rajin nk buat keje umah hehhe takpe leh claim balik mintak yg lagi banyak manik k..

notti netti said...

ibu Dania..huh? boleh tolong jahit ker? eheheheh nak nak.

sal ya said...

rajin pulak encik suami basuh baju ek?

zh-ena said...

hah claim blk la kat hubby net semula

HeLMi said...

claim balik? sape suruh longgokkan baju yg dah nak sama tinggi bak gunung everest x basuh2?

notti netti said...

ahh malas layan.


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno