Wednesday, May 5, 2010

Teh Serai........tetiba nak minum......

Ini serai
(Semua orang tau la net...deeee)

Ini Teh...
Itu pun semua orang dah tau....pehal lu!

Hari nie..I nak minum teh serai.....
So....I akan tunjukkan cara2 nya....
As easy as one two three.....

Bahan-bahan yang diperlukan:-
Uncang teh (beli jer kat kedai mamak...atau nak jimat, gie hotel..kidnap 2 tiga uncang)
gula (gula biasa....dan bukan gula-gula atau gula aising....kita bukanlah hendak membuat kek)
air panas (kalau malas...air paip pun voley.....ikut suka korang....kalo cirit birit jangan blame I)
serai yang telah dihiris nipis......bukan pokok serai yer.....batang jer....jangan over bijak sangat...

oh! cawan dan sudu sekali.....takkan nak bancuh atas tapak tangan yer dak?
Campakkan je serai yang telah dihiris nipis ke dalam cawan berisi teh yang dah bubuh gula......
kalau korang jenis yang dah ada kencing manis....kekurangkan laaaa gulanya.....kalo blom ada penyakit tu...letak jer berapa banyak korang suka.......ada aku kesah!
I pilih cawan Jco...glamour skit..
kacau....sampai pening.......
atau bahasa moleknya...sehati sejiwa gitu
Then...minum senafas......sampai habis
atau sampai pengsan!
hehehehhe

Ya! Mudah dot com bukan????

Tapi..setakat ajar cara jer...semua orang tau....kasi tau la pulak khasiatnya...

I copy paste jer......dari tehserai.blogspot.com....eheehhehe

1. Kaya dengan antioksidan.
2. Menyahtoksinkan hati, pankreas, ginjal dan sistem pencernaan.
Mengurangkan asid urik, kolestrol, lemak berlebihan dan lain-lain toksin di dalam badan.
3. Mengurangkan tekanan darah.
4. Meningkatkan peredaran darah, meningkatkan ketahanan imunisasi terhadap selsema.
5. Anti-kanser (hepatokarsinogenesis).
6. Memperbaiki sistem pencernaan dan mengurangkan gastrik.
7. Meredakan demam.
8. Meredakan selsema dalam masa yang singkat.
8. Melegakan sakit perut.
9. Meredakan perut kembung.
10. Mengurangkan sengal tulang.
11. Membantu masalah sembelit.


Tetiba jer I rasa sihat...boleh 2, 3 round malam nie......


Me Naughty..me Netty

2 comments:

puteri cahaya. said...

good info. thx!!.. tapi, cam xlalu nak minum jerrrr..hoho =)

notti netti said...

aini- sedap.....try la.....wangi jer teh...n boleh wangikan badan.....kentutpun wangi....


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno