Wednesday, May 19, 2010

Al kisah Xternal Hard disk ku.........dan mak lampir

Aku sebuah External Hard Disk...kaler putih,
Aku amat handsome semasa mula ditayangkan di dalam almari cermin
milik cina yang tidak mempunyai citarasa terhadap perempuan (di lowyat)
citarasanya lebih kepada computer yakni sekupu rapat ku....

selama sebulan aku hidup kebosanan di dalam lemari tersebut,
aku telah disunting oleh seorang gadis yang amat keyuuuut sekali
tetapi ketika itu si gadis itu bunting.....masih bernas kah aku menggelarkan dirinya gadis...???sekali ku pandang memang benar ianya gadis, tetapi dua kali ku pandang......dia mirip mak lampir......lebih2 lagi ketika dia over dos meminum coke........dasyat sungguh kelampirannya....

aku telah dibeli olehnya dengan harga rm200 plus plus tunaiiiiii........iaitu pada waktu tengahari bulan oktober tahun 2008 dan on the spot dinodai malam itu juga......oleh si mak lampir ini.......bermacam2 versi gambar dipaksanya aku simpan.....aku merayu menangis...tetapi si lampir ini tidak peduli.........hina aku dibuatnya.
semua gambar adalah amat membohsankan....tidak ada sebarang gambar berbentuk bogel langsung! kecuali gambar vogel anak keciknya si starbuck latte.....ahhhhrrr...apa yang mampu si punai kecik itu buat pada ku??? aku tidak setim langsung!!!
sungguh skema si lampir ini........

saban hari, aku disodok di paksa menyimpan gambar2 yang merapu dari internet...
Bayangkan....gambar taik anaknyapun dipaksa aku simpan........psyco betul si lampir ini.
Tetapi, itulah kerja ku sehari-harian......dicucuk, dicabut, ditarik...semua secara paksa rela tanpa dibayar gaji mahupun bonus........sungguh!.
cuma apantahkejadahnya tuan aku ini tetiba sahaja melekatkan sticker katun yang entah apa2 di body ku........nasib baik tidak terjejas body figure ku yang putih bersih........

Ya! aku akui, tuan ku aka mat lampir menjaga ku dengan penuh kasih sayang......
(sayang la sangat!)
aku sayang pada si lampir ini juga...
namun pada tanggal 17 Mei 2010.....lagi beberapa bulan untuk aku meyambut ulang tahun ku.....aku telah dibaling........(ayat penyedap jer, sebenarnya aku jatuh sendiri) ke lantai....
aku tervibrate seketika.......luluh...lemah jantung ku......kerana ku rasakan body figure ku berubah bentuk...tapi kulihat si mat lampir itu...relax jer...sambil menyapu2 badan ku...dan menyimpan kembali ke dalam beg buruknya.......

Aku terkesima...terkedu......hilang langsung jiwang karat ku pada si lampir
hancur luluh hatiku....si lampir tidak mempedulikan aku bahkan ketawa mengilai2 bila melihat diriku jatuh ke lantai........
buruk perangai tuan ku ini..........

ikutkan hati mahu sahaja aku membuka blog ku sendiri dan mengutuk sepuas2 nya si lampir ini...tapi apa kan daya...aku hanya mampu dicucuk..cucuk..cukcuk...dan cucuk lagi....untuk menyimpan data yang membohsankan.....
aku sedih...sesedihnya diperlakukan sedemikian rupa.....

Nah! pada pagi ini......aku dikejutkan dengan suara luak luak terbelahak si lampir
yang memberitahu geng2 bas sekolahnya bahawa aku telah pecah dan rosak...
baru ko sedar lampir??????????
beberapa kali aku telah memberi hint bahawa aku telah rosak....
tapi ko buat2 tak perasan..........
menangis pun tiada guna lampir...
ko tanggunglah sendiri natijahnya.......
ko carilah pengganti body figure ku yang rosak........
aku pergi buat selama2nya membawa sekali memori yang ko paksa aku savekan.....
menangis air mata darahpun aku takkan kembali lagi
goodbye lampir....!!!!!

Mak lampir kata:- "ADA AKU KESAH!!!!!!!"

Me Naughty..me Netty

9 comments:

mummy_ayu said...

minta minta la boleh diselamatkan..kalu tak Mak Lampir kena beli yg baru...

Ieja said...

AKU SEBUAH EXTERNAL HARD DISK....heheheh..kelakar la...teringat time sekolah rendah bila belajar buat karangan....hehehe....

Dina Zakaria said...

"mak lampir" x sedih ke gambar2 dalam tu turut sama pergi bersama hard disk tu??kalo i sedey tuuu...dah melalui saat macam tu..seb baik, ade gak some of the pics yang dah di back-up dalam cd...kalau x, memang i pun ikut sama jadi mak lampir..huhuhu

notti netti said...

ayu- oke--oke...dah oke dah cuma kena tukar cover...tak berapa nak umpph!

Ieja- hahahaha bestkan buat karangan itew......

maszmadi said...

hahaha, lpas ni leh arr wat karangan tajuk "duitku lari ke kedai komputer".. hehe

notti netti said...

deena- gambar berjaya diselamatkan tadi......body jer beli baru, tapi yg murah n tak lawa la.......tak secanggih body lama.....

notti netti said...

masz-akan aku usahakan wawawawaw

Lynn Abd Latib said...

kelakar baca entry nih..tergelak terbahak2...lawak jugak yek!!

notti netti said...

littlehumblelynn- :)


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno