Thursday, May 20, 2010

Saya sangat rajin waktu ini, jadi saya cuci telefon di bilik ofis saya...mari saksikan sama-sama ye kawan-kawan.

Kenapa tajuk en3 saya begitu panjang lebar? ah...biarkan, tidak perlu membayar bukan?
Jadi, setelah perbarisan bulanan bersurai.......(amat ceria sekali muka2 manusia itu...berlari2 anak ke kantin pejabat, seperti tiada dosa sahaja)......dan saya disini kembali menyambung kerja yang sengaja dilewatkan......hmm melihat report2 ini...membuat kulit wajah saya semakin tua mengerepot......stop dulu......"padahal satu report pun tak buka baca....hmm......" cuba menelefon BFF, tapi khuatir dia sengaja menyibukkan diri.....jadi saya perati sahaja ganggang telefon....tiba2 saya terlihat dicelah2 ganggang telefon itu....yaksss! warna kunin taik telinga! kotor dan berbau...eeeeee....nasib baik zaman muntah2 sudah terlepas......pengotor sungguh bekas manusia yang menggunakan telefon hak milik kerajaan ini....(oh! bukan saya) sebelum ini bilik ini termasuk telefon, almari, meja dimiliki oleh tuan yang lain.......eeee kotor. Oh! telefon di atas tu telah dilap berulang kali....tak sanggup saya mempamirkan wajah before telefon hak milik kerajaan ini.
saya amat gelik...kerana telefon itu berbau......(baru ko sedar net?????) jadi saya berlari2 manja ke pantry mencari clorox....oh ! tiada...clorox! clorox hanya terdapat di rumah saya.....saya mencari2 lagi...terjumpa roti....saya makan dulu...cari lagi...jumpa teh o....saya minum dulu...cari lagi.....jumpa cicak mati...ok...saya berenti.! kembali semula ke bilik ofis yang 4 langkah sahaja dari pantry.....kecewa......cicak itu membantut niat ku menerai cake lapis entahsapapunya. Kemudian saya terfikir, di dalam bag encik Charles&keith ada tersembunyi antibacterial Sabun Aiken cuci tangan era baru. Wah! mata saya bersinar tiba2......(tidak perlu mengambil pati innershine). Dengan bijaksana ntahsapaajarkogunahandsanitisernie??? saya pun siram jer kat atas telefon hak milik kerajaan itu.......keluar semua daki2 kotor...uweekkk! tidak perlulah saya tayangkan kekotoran itu di sini...sebab belom waktu makan tengahari.....saya tidak mahu menutup selera gajah anda.
Yaaa!!! perhati di gambar atas?...sudah bersih dan berbau hospital itu telefon.......siap di reben pink kan sekali........kalau telefon itu bernyawa...pasti ia gumbira sekali dan mengatakan kesyukuran ke hadrat ilahi kerana memiliki tuan seperti saya.....tidak seperti bekas external hardisk saya yang sering menggelarkan saya mak lampir. Siap saya tambahkan aksesori di ganggang telefon itu. Tapi untuk apakah aksesori itu?????!

Yaaa....sekali lagi...lihat gambar di atas. Itu lah kegunaan aksesori itu. Sebagai pencantik ganggang telefon dan penyeri tuan punya telefon hak milik kerajaan. Korang jangan ingat, handphone jer ada benda2 gantungan ini...telefon ofis I...pun voley tauuuuuuu............Haaa...lepas nie langau2 pasti terkedu, diam seribu bahasa.............

pssssst:- tengah fikir......lepas nie turn apa pulak nak dikerjakan......desktop nie pun cam bessstttt jerrrr......sambil menjeling desktop yang sedang menggigil.

Me Naughty..me Netty

14 comments:

mummy_ayu said...

wah..cantik ko punya phone..aku pun nak gantung gak la bear bear kat phone aku..ok tak? tiru idea ko yer..

Anonymous said...

cantiknya gigi dia...putih bersih..

kacang said...

sangat rajin.
hehe.
siap ada bear lagii=)

Lynn Abd Latib said...

serious..u sgt lawak..!!tbahak2 ku gelak sorang2 dcn...
hilang stress pas kena maki ngan customer..

ayah,ummi, farish said...

rajinyer..mh..meh dtg ofis maya..boleh tolong bersihkan telefon maya pulak...hehehe

Diarihatiku1976 said...

ooohh sagt rajin dan kreatif kamu... bravooooo

notti netti said...

Ayu- sure...sure...no prob....baru semangat nak angkat phone......eheheh

Oyat- aku baru kaler dengan warna putih tu yat.......

notti netti said...

kacang-tima kasih huhaaawaaaaa..hahahah

ayah umi farish- ohhhhhh perkhidmatan ini ditamatkan serta merta....sekian huhuh

little- ler you kena maki ker...best nyaaa??/ kat sini , I yg maki org.....

notti netti said...

Diarihatiku-sekian, terima kasih :)

maszmadi said...

eeee comel nyer.... bear tu, nak jugak la.. bleh?

Suraya said...

heheheh tolong cuci telefon i boleh tak?? hehehe... rajin sungguh!!

notti netti said...

masz-eheheheh.....kalo ko amik bear tu...abis aku nak pakai bear apa????:)

Superstar-buleh...buleh...byr wang pendahuluan rm100 dulu ehehehehhe

shrek said...

telefon guna ramai ramai ni yang tolong sebarkan penyakit. Terutama mereka keluar tandas tak basuh tangan terus guna..

notti netti said...

shrek- ha'ah...betul gak to.......mulai skang aku guna phone nie utk aku jerk


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno