Monday, December 19, 2011

Aku Suka Sangat Tipu Diri Sendiri.....Penyakit Bahaya Ni.

Semenjak kebelakangan ni
aku selalu sangat terfikir....
kenapa aku suka sangat mempermainkan perasaan sendiri
(uisssh ayat sastera dah mai daaaaah)

Umpamanya.....hari Jumaat lepas,
aku dah janji kononnya sabtu ni aku nak kemas rumah and nak make sure semuanya clean (sebab tu aku tak balik kampung jenguk anak) and pada ahadnya aku dah nekad nak datang ofis buat kerja and plus some assignment...nak kasi pulun habis....kononnnnnnnnnnnnnnnnnnn!

tapi, semua tu pentipu ajer sebenarnya....
hari sabtu, aku just dapat clean up dapur.....
itupun setelah aku pujuk hati.......jangan malas! jangan malas! jangan malas!
bilik belakang aku biarkan......

assingment pulak?...
yer..memang aku ke ofis...tapi assignment just cari bahan.....selebihnya aku habiskan mata nonton korea drama......habis masa cenggitu jer.......

malam semalam pulak, bila ada masa buat assignment, aku bantai tengok MERLIN kat tv and tengok music pop (k-pop)...langsung tak terfikir nak gosok baju kerja, nak settle gosok baju suami nak itu nak ini yang kalau difikirkan mendalam.....aku boleh habiskan semua kerja house-house ni dalam 2 jam...err make it 3hrs...laaaa...........

memang susah bila aku dah menghambakan diri pada blog....every day kalau tak tengok blog rasa macam tak tengok duit dalam ATM lak.......

macam hari tu, kononnya aku terfikir nak stop kejap buat entry blog....konon nak tumpukan pada kerja and settlekan assignment....but bila dah bukak google....tangan ni pantas jer taip url aku. Aku salahkan jari seratus peratus.....yang membuatkan masa aku lebih pada berblog......sampai aku rasa tak sedap hati....pencapaian aku dalam kerjaya ntah apa-apa........orang pun dah mula cakap-cakap belakang.....(ini kelakuan semulajadi manausia, tak boleh kata apa), so...mulai hari itu aku dah mula buat blog secara auto publish, supaya orang tak kata aku habiskan masa kerja dengan buat entry blog, pagi petang.

Keadaan ok, mulut orang aku tak leh kata apa, aku yang buat auto publish ni...rasa ok lah sebab aku tak menaip entry during ofis hrs.....cuma tangan ni gatal jer..sekejap-sekejap bukak blog untuk tengok komen orang. And bila dah bukak komen, jari aku mula gatal nak balas komen and visit blog orang lain...penyakit ni. Sepatutnya aku tengok komen, balas sikit-sikit and dah! berambus....visit-visit ni buat lepas kerja.....tapi still aku tipu diri sendiri....mesti nak pergi...expecially blog shop!!!!...

entahlah....aku dah try to avoid all this.....sampai laptop pun buat perangai (bantu aku setop tengok blog by rosakkan image screen)

but still...............

aku duduk depan lappy sambil menaip entry..........

*_*
Me Naughty..me Netty

4 comments:

nad said...

adoiyai...
hehehe...sama la kite ;)
keje2 umah tertangguh jek
sbb berblog ;)

Diamilikku said...

virus blogging..heheheheheheh :)

Chekgu Azrine said...

kadang2 saya pun camtuh.. huhu..

ibuhebat said...

huhu... ingatkan saya jek camtu ;P


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno