Wednesday, December 28, 2011

Apabila Mee Ketam Jadi Mee Muntah!- aku mandi muntah semalam

Hukaloh....korang yang tengah breakfast tu donworry
Ai tak publishpon gambo.....memang tak sempat pon...err memang tak bawak kemera pon......

Kes malam tadilah, bapak and mak aku ada kat key ell
so otomatik anak-anak akupun ada sekali.

Jadi malam semalam aku bawak diaorang gie restoren mee ketam kl kat shah alam nun
since bapak aku dari melaka dah tanya lokasi mee ketam ni......(kami family memang suker cuba makanan baru)
aku kalo area shah alam memang terror la kan?

so aku bawak family aku ke seksyen 7 shah alam.....tak susahpun senang jer nak carik

sampai jer restoren tu...hmm orang tak ramai...so senanglah cari meja (tapi size meja keciklah....) lengan akupun dah separuh tutup meja tu.

aku order mee kari udang tapi udang tak de stok..aku tak makan ketam (allergy). So aku order mee kari plain jer la......cedap!!! family aku yang lain semua amik mee ketam (mak bapak aku jer..mana ada family lain).....my 1st son amik meehon sop ketam..si starbuck latte meneruskan tugas kacau aku makan.

Memang aku nyesal tak bawak kamera yuna yuni...tapi nak wat camne.....nak dukung anak lagi, nak dukung handbag berat tu lagi....kan?kan?kan? alasan xbleh blah! maka, nak dijadikan cerita...tengah aku suapkan si starbuck latte....tetiba dia macam tersedak......mak aku suh bawak dia kat longkang...takut muntah...tapi aku relax lagi sambil tepuk-tepuk belakang dia and buat sound "ehem! ehem!" (sound yang selalu mak-mak budak buat kalo anak tersedak)......ok! aku buat kesilapan beso......si starbuck latte muntah dalam mangkuk mee aku...ok fine.....dalam mangkuk satu hal......habis mee kari aku.....then ingat dah habis dah.....dia sambung muntah macam waterfall kat aku...tepat kena baju and selaur aku....adoiii!!..mak aku dok bagi 4 keping tisu..mana cukup kan?......then aku ingat dah finish laa..aku letak anak aku atas kerusi (since dia tak lencun pun) aku jer macam baru keluar loji kumbahan pergi kat singki depan mata...malu wei.......dah le solek cantik-cantik......penuh muntah lak badan. Dah basah lencun aku basuh seluar and baju aku......mak aku panggil...kata anak aku muntah lagi......haa habis baju dia......sib baik pakai overall...and budak kecik lagi...so aku terlanjangkan dia tinggal t-shirt and pampers jer..so takdelah gerpren-gerpren orang kiri kanan stem nengok buntot starbuck latte kan......lainlah aku yang bukak seluar kan..mau idop balik ketam dalam mangkuk tu.

Aku tanya mak aku mana muntah....
mak aku selamba tunjuk handbag juicy c. aku......"tuuuuuu"......
wah! menyirap aku.....baik adonya si starbuck latte muntah dalam handbag aku....isk la bedish betul la!
dalam handbag tu lengkap pekakas penting.....
antara yang kena muntah anak aku-
-wallet shannon kate spade (ngucap panjang aku) terpaksa hentikan perkhidmatan purse ni jap...aku pakai purse bonia anak rusa dulu.
-external hardisk aku (bawak 2) dua-dua lencun.......haa ni aku awal-awal lagi dah lap..takut rossak.
-handphone aku...(toksah cakap laa...tetiap bulan mandi muntah jer...sampai dah lut)
-pocket book aku (nangis T___T) takmo cakap!!!
-kunci rumah blink-blink aku (dah tak tau mana nak bezakan blink ngan kesan muntah)
-pencil case cute aku (pagi ni aku tengok ada kesan muntah lagi walau dah lap) confirm beli baru!!!
-gadget makeup aku (sib baik boleh lap jer.......)
etc - yang lain-lain selamat sebab tercover dengan bahan-bahan atas tadi.

handbag?????? masuk besen!!! cuci laaa...........apa lagi...........

hari ni pakai handbag baru yang laki aku beli........
hmm....si starbuck latte ni bila aku bwk plastik bag, dia takmo muntah
bila aku tak bawak dia muntah lajuuu jer....

psst- sib baik tak bawak camera yuna yuni...idok lencun mandi muntah jugak.
Me Naughty..me Netty

3 comments:

mama tisya said...

lawak tul kisah muntah pg ni...ingtkn muntah dlm mee kari ko je rupanye dlm bag skali..clever boy...hehehe

notti netti said...

yer clever.........ko tunggulah aku muntah lak dalam hb coach ko tu.....ape perasaan?

mama tisya said...

aku tk bw hb coach aku jumpa ko...lalalalalala


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno