Wednesday, October 13, 2010

APABILA NOTTI NETTI JATUH LONGKANG! AGAIN???!!!........persoalannya...adakah beliau masih maintain cute???

Salam ke udara sekalian
ya....sepertimana tajuk di atas......saya jatuh longkang......
jika ditanya perasaan saya ketika itu...
hmm....dengan bangganya saya cakap...perasaan malu itu lebih kuat/dasyat berbanding perasaan sakit di pergelangan kaki....saya
nangis T_T

Apa penyebab ko jatuh tadi net??? takkan sebab gempa bumi???
Oh tidakkkk..........tidakkkk.....sama sekali.....
kejadian yang berlaku tahun lepas di SINI tidak akan berulang lagi....
di sini terang-terang
saya salahkan struktur geografi muka bumi di pejabat saya yang tidak seimbang dan sekata.........saya tidak akan salahkan kasut tumit tinggi saya, kerana pereka kasut tersebut tidak tahu bentuk muka bumi manakah yang akan saya lalui........tetapi apa2pun syabas saya ucapkan kepada kasut tersebut kerana tetap membuatkan saya berasa vouge memanjang.
saya simpan kasut tersebut di tepi kerusi saya sebagai tanda penghargaan saya kepada beliau..tahun depan pasti saya akan buat garage sale lagi dan kasut tersebut dalam senarai utama.
enough said!

di tanya pula tentang kejadian pagi tadi....
hmmmm oke lahhh saya salahkan diri saya sikit...sikit sahaja tak banyak...
ingat!!! tuan punya badan is always betul!!!

Tadi saya sms seorang office mate aka regular customer la katakan untuk memesan breakfast.
sms saya kepada WAN PENYU berbunyi begini......"PENYU, TOLONG BELIKAN BREAKFAST. KALI NIE NASI BERLAUK EH? CAPATI  XNAK...AKU TAK PANDANG. XOXO"......ya..begitulah bunyi pesanan sms saya. ketika saya mahu mencari nama wan penyu tersebut untuk di send.....time itulah kejadian samborono sembonia telah berlaku..
'
'
di depan saya ada longkang yang tak la canggih mana..tapi longkang lah!...saya pun ntah cemana...sedang berjalan, termasuk kaki kiri di dalam longkang tersebut yang menyebabkan sistem punggung kanan saya tiba2 black out dan sekaligus menyebabkan keseimbangan badan saya menjadi kelam kabut lalu tidak sekata....medula oblongata saya tetiba berhenti operasi yang menyebabkan saya gagal mengawal perasaan ketika itu....
Ya saya tidak mahu memberitahu betapa buruknya saya tergeliat...tetapi saya tidak jatuh ye kawan2..no..no..no..pengalaman lepas telah mengajar saya posisi2 yang bagus untuk mengelak dari jatuh......nanti saya ceritakan bentuk2 posisi tersebut.

tetapi saya agak sedikit kecewa dan hmm camno nak cakap eh??? sms yang sepatutnya disendkan kepada WAN PENYU sebaliknya saya tertekan button penama lain yakni lecturer saya. Haish...saya sangat terkejut....risau jika lecturer tersebut membaca sms dari saya...pasti beliau akan kelam kabut harus membeli breakfast nasi berlauk kepada saya...dan jika beliau membaca sms tersebut lagi dan mendapati nama PENYU...pasti beliau menyangkakan saya menggelarnya penyu dan sekaligus akan merencatkan sistem permarkahan saya nanti.....hadoii la....jadi dengan sepantas nyamuk menghisap darah di badan Ayu Kayu, saya pun cepat2 meng'send satu sms kepada lecturer  tersebut memohon maaf di pagi buta nan sore-sore bahas. nasibbbbbbbbbbb...walaupun sampai sekarang lecturer tersebut tidak membalas.........hmmmmmmmm

jadi, itu sahaja peristiwa yang berlaku pagi ini...saya sudahi dengan wabillahitaufikwalhidayah wasalammualaikumwarahmatullahihitaalaaawabarakatuh!!!

okee.....bayangkan ini longkang (dicilok dari blog pakcikmie)

dan....

bayangkan mereka2 ini memerhati
hmm heran, kata masyarakat Malaysia suka tolong menolong...
tapi bila saya terpeleot di longkang..mereka lihat dan gelak sahaja..
sangat mahu menjadi pembunuh bersiri ketika itu
nasib baik ketika itu tiada abang juru gambar seperti di atas...jika tidak, terpaksalah saya posing maut
baaaaaaikkkkkkkkkkkk punya!!!


Ya..saya rasa sebegini...tapi maintain tetap maintain....
oh! apakah???!!!!
Me Naughty..me Netty

8 comments:

sue said...

Ya..sedang membayangkan..bagaimanakah wajah cik netty ketika itu...
Errmmmmmm....hihihihihihi...Ada org tak ketika kejadian itu berlaku?.

emy/mamasuri said...

hehehe..
macam2 ko ni..
anyway..harap2 sistem badan tu ok yek..
hehehe

n o h a F i z a said...

cayalah kak net... jatuh longkang pon maintain cun lagi...
mesti blushing abes muka masa tu

malinasiam said...

aku xtau nk gelak
or
nak simpati
hehehhehe

Suziey Ahmad said...

wakakaaakakaka..waka waka..ekkekeke:p adeii..lawak wei..msti muka ko senget2 time jatuh tu kan..hish xnk la gelak..satgi kn kt aku:p

notti netti said...

sue- of coz dah ada org time tu....adei la

mamasuri- ya, sistem badan telah kembali normal setelah menghadap sarapan.

nohafiza- maintain totap maintain....ehehehehe

momguess- ala..gelak jer..cam aku tak tau ko!

suziey p- ala senget macam ghupa ko amik gambo air limau ..alaa camtu jer..tapii senget lagi ko kot eheheheh

Qastalani® said...

kasihan nye ko netti! ko kalo jatuh, cepat-cepat buat konon-konon cek permukaan jalan.. "Jalan ni crack nih.. tak selamat.."

=)

notti netti said...

miss Q- yaaa..boleh guna idea ko...sangat berterima kasih!!!


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno