Monday, February 14, 2011

Tragedi Berdarah di pagi Sabtu - AMARAN KERAS kepada ibu ngandung dan pontianak...kang ngidam darah kang susah....

 Haaaa.....salam pagi korang semua........terkejut tak?...eh! nanti! nanti! jangan pengsan dulu..relax....relax....chiilll...okey......ehehehe jangan marah ehhh pepagi aku tunjuk darah. Bukan ke aku dah kasi amaran...jangan tengok en3 nie........aku risau jer ibu ngandung tengok...bukan apa...kot tetiba termengidam nak hisap darah la pulak kan....menggilakan husband mencari.....oh! ya...aku turut selitkan amaran kepada pontianak2 sedara2 edward cullen punnnn diharamkan sama sekali nengok en3 aku nie...di khuatiri nafsu nak cari mangsa membuak2 dipagi hari.......

 Kesiannya ko nettttt...(pernah tak korang jumpa tuan punya badan sendiri kata kesian kat diri sendiri?....aku la tu).............cenggini kisahnya..aku ter'cut' jari terlunjuk aku (sebelah kanan).....time aku nak potong ayam. haa ko..hambik....ayam tu sumpah aku gamaknya....tu yang aku terkerat sebelah jari tu.....siaaannn aku..tak guna punya ayam! (daging ayam yer...bkn ayam hidup..kalo hidup ayam tu..sumpah patplopat kali aku kejar ayam tu).........(tapi ghupa gambar cam kat stationary jer kan?...tak lah, tu time aku berlari2 anak cari camera)....tengok!!!! boleh lagi cari camera.....persialan!!!!

 Ya! adengan di atas bukanlah lakonan semata-mata...benar yok mas!!! itu darah aku...bukan darah ayam itew...ayam itu telah ko campak bersama serpihan kulit aku...kang kalau aku masak..tak pasal2 seisi rumah aku (yakni aku n en.suami) tertransform menjadi raja bersiong.......tak naklah...kang cam jonganlak nampak aku ada siong......time aku ter'cut jari terlunjuk (belah kanan) aku tu..aku tak rasa sakit sangat...sebab on short jer kan..cut dia.....tapi bila zaaaaaasss! terpotong..aku yang salah satu deria aku tetiba memberi hint kepada sistem otak pemikiran aku untuk terus basuh jari itew...ya! tindakan aku bijak!!!!! aku terlompat cam pocong sakit perut nak tercirit........ayat aku time tu....aku melatah! 'ooo mak ko meletop!!!!'...(latahan standard aku).........terus aku berlari romantik cari camera and tisu......time snap2 tu..kagum jugak lah aku nengok darah aku tu.l..cantik pulak kaler dia...gila!...aku tekap punya tekap jari aku..but still darah keluar cam air paip bocor.....aku penik kejap.....jari aku dah mula terangsang......denyutttt jer........sakit la tu! takkan stim pulak....the best part is..time emergency...mulalah cari emergency kit tak jumpa, cari handyplus tak jumpa cari tipah cari joyah tak jumpa....sudahnya aku terjumpa handyplus anak aku.....tuuuu yang gambar hanjinggg tu.....(bak kata efa raziah)......aku ni kalau panik....bijak sikit...dah nama tu plaster untuk budak...apalah daya plaster tu nak tahan darah aku yang membuak2 tu......simen rumah dah penuh darah dah...kalau main sorok2.....orang dah boleh trace aku.....ikut jejak darah tu jer......
 Aku geledah lagi rumah aku.....so aku jumpa plaster laki aku....dan aku terus cari minyak gamat.....tapi...kan aku dah cakap...time emergency ni laaa satu hapah tak jumpa...the best part is (banyak best part aku ni)....plaster laki aku haram......tak mau lekat kat jari......expired daaaaaaa....scary jer aku tengok plaster tu...dah macam jadi kertas pembakar (cina mati tuu haa)...tapi panik...diulangi..panik punya pasal...aku kebalkan plaster gak...pun hampeh...cari minyak gamat...minyak kuda panas yang berlambak....iskkkk......takkan nak jasi aku melompat lagi.....top top terjumpa botol minyak gamat....botol jer laaa...gamatnye dah habish! Nangis T_T.......so, aku ambik keputusan...lari jap kat farmasi bawah rumah....sebelah klinik (tapi klinik penuh)..kang darah aku habis baru nama aku kena panggil...haru...so aku ke farmasi beli sensitip plaster and iodine.....pencuci luka.........
haaaa..ni laaaa expired plaster tu.....kesian aku kan? kan? kan?....

 Sampai rumah jer aku terus cuci luka aku.....terketar2 time aku nak curah pencuci luka tu.......takoootttt.....tetiba teringat time doktor cuci luka beranak aku....haisssshh tabah net tabahhhh!....ko kan gaban!.....aku curah jer iodine tu kat jari aku yang luka tu...huissshhh ter'patung' jap aku seketika.....rasa cam luka lama  (bekas jahitan) berdarah kembali......aku cecepat tiup luka tu......biar kering....pediiih oooooo...ini bukan pedih cam kena tinggal kekasih....ini pedih macam kekasih tetak kita oooooooooo.......aku sumpah itu ayam lagi......then aku balut guna sensitipplaster...mak kan berhati sensitippppp.........ter'owch' 'owch' aku time balut.....sian aku...aku kasi sms bergambar buat en.suami (dia kerja) dengan harapan aku takyah masak...eheheheheh....aku sms gak kat kakak ipar aku....tapi bila aku sms Mummy Ayu tetiba lak aku nak nangis... NAK NANGIS yer...bukan nangis......mungkin sebab ayu balas sms aku kot.......eheheheh...ingat! akukan sensitip...hati orang jari kena potong nie..memang sensitip laju-laju....then aku terpaksalah pakai sarung tangan getah cam doktor....untuk cuci darah aku yang aku fikir cantik betul...cam petal bunga warna merah jatuh di simen.....hampeh! then aku telan USANA...untuk cepatkan proses tumbuh kulit jari...aku sematkan dalam jiwa raga aku..makan suplimen ni, esok kompom tumbuh isi jari...jangan tumbuh satu lagi jari udahlah....

 See...see...jari aku dah elok berbalut.....so...dengan ini aku umumkan jari telunjuk aku belah kiri..emcee 1 bulan..okeee.....tidak terkecuali kepada jari2 yang lain.........tapi jenuh gak laa aku fikir......camno aku nak cebuk hadas besar aku?.....camno aku nak korek idung belah kiri? kalau guna jari fuck finger....mau besar sebelah lubang idung aku..... camno aku nak mandi tanpa jari aku kena air?......camno nak shampoo rambut?...(saloon kan ada.....).....haissh baru aku faham rasa budak main bunga api putus semua jari.......sedey!


psst-/ ...every night aku akan tanggalkan plaster jari aku and cuci luka....every night jugak jantung aku berdebar2 nak cuci luka tu...sebab apa????? sebab aku takut edward cullen intai aku/darah aku.....aku dah la tak proper pakai baju...muahahahahhahhahahahaha ....kalau nak datang..hint2 dulu ehhhh...

Me Naughty..me Netty

4 comments:

Sidratul Muntaha said...

sabar jelah aku pagi - pagi buta nih.
tpi siyes net
time tgh2 cemas gitu.
satu benda pun tak berguna time kena mcm tu.
preparenya bagai nak rak.

mummy_ayu said...

sian ko....anak2 aku sibuk bila tgk pic tangan ko darah tu tambah2 Ian..sibuk "Mummy, call la cik net..tanya". concern tul...
aku tak leh nak call la phone kat opis aku rosak ..

notti netti said...

Sidratul - betul tu..bila time cemas..satu hapah tak jumpa.

ayu- semua opis telipon losak maaaaa..aku pon nya....

Suziey Ahmad said...

ngeri aku bygkan..tu klu letak garam lagi best wei..ekekek;D


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno