Tuesday, February 1, 2011

Permainan burung hantu - Aku kalau takut lain jadinya...en3 akhir....

Ha, aku sambung cerita permainan burung hantu nie,
so akibat diraba kat bahu dengan tangan kaler hitam......aku jadi tergezut beruk. Kawan aku si Mek da dah lari menuju ke depan macam florence Jones...berdesssuuuup!!! pecut giler, tak pernahlah aku nengok dia join sukan...alih2 laju tul minah tu lari....
Padahal, sebelum jalan tadi dah janji sehidup semati nak sama2 hempuk hantu buatan tu....tapi nie aku saksikan dengan mata kepala lutut aku sendiri bagaimana beliau lari pecut meninggalkan aku yang keras kena raba.

korang rasa apa tindakan aku eh???

Aku memang takot gile, bila tangan tu sentuh je bahu aku, aku secara otomatiknya melibas tengok ke arah tangan tu yang body berbungkus dengan kain putih (putih lagiii) ada kaler2 merah lak tu...stok cadar nih! tapi aku time tu tgh takot gile babi, tak terfikir pun itu kain cadar bunga2. And tangan hitam yang pegang aku tu..tangan jer dia kaler hitam selebihnya body cikgu pompuan aku....aku apa lagi...bak kata pepatah..jangan dijolok sarang tebuan.......akupun pandang dengan wajah serious campur kelat............aku jerit "ALLAAAHHHHUAKBARRRRRR!!!!!!"...sambil menepis tangan tu dan join kawan aku lari lintang pukang. Aku tak tau kepantasan aku ketika itu.....tapi aku sempatlah bertembung ngan sorang lagi kawan aku..nama dia Bakyah....bagus orangnya.....kat kelas dia geng aku, perangai cam entahlah aku tak tau nak kata, tapi kat tempat tu, kawasan tu, time tu, dia adalah manusia paling soleh aku pernah jumpa....dari aku setop sebelah dia, sampai nafas aku kembali normal..dia asyik berzikirrrrrrr jer...non setop lak tu, aku tegur diapun dia tak layan. Baikkkk kawan aku nie......kat tangan dia siap peluk surah yassin plak tu, ntah mana dia dapat.....dasyattt (perkara yang aku rasa, buku yang jarang2 dia nak pegang)...aku kat sekolah pengawas...selalu gak tulis nama Bakyah nie sebab langar disiplin muahahahah.......aku respek la kat dia, sepanjang aku jalan ngan dia malam tu, sejukkk jer rasa hati dengar alunan2 zikir dia. Then aku pegang dia sambil tanya, "Bakyah...ko nampak Mek Da tak?...tadi dia lari".....
Dia cuma angguk sambil tunjuk ke depan, then sambung balik zikir..
baiiikkk budaknya ha...aku tak habis2 nyumpah member aku tadi Mek Da....sampai hati ko pecut tinggalkan aku.T_T

Sepanjang berjalan ngan Bakyah, ada lah jugak 2 tiga jembalang tak hardcore kacau2 kami dari celah2 pokok, tapi disebabkan pegangan agama bakyah ni yang tetiba kuat, aku ikutttt jer dia. Tapi ada satu musibat nie hantu jembalang nie..memang bikin aku haru. bukan sorang hantunya....dah sampai 4 orang kacau, mana nak kukuh iman aku......muka dah lah masing2 macam hantu kapoor...eee takooot ooooooo....kejadian nie berlaku kat pertengahan jalan...sebab dari jauh aku dah boleh nampak lampu kem aku...dekat dah kot.....si Bakyah nie terus ngan usaha peluk yassin and berzikir...then suddenly ada 2 hantu baring kat tengah jalan...haaaak alaaah..pehal sampai nak baring2 tengah jalan, dah takde cara lain ker..?...aku bisik kat bakyah..."Bakyah! ko agak2 sapa jadi hantu tu?" tapi Bakyah tak kasi respon..dia zikir lagi.......aku jalan cepat2....kami terus lintas hantu yang baring tu...then tetiba ada bunyi sergah dari kiri hutan....2 lagi hantu jembalang serang aku ngan bakyah...dah jadi macam pengikut reformasi lak kitaorang nie..bising tak hingat....dengan hantu tu terjerit terlolong mengilai2...dengan Bakyah yang makin kuat berzikir, dengan aku dok ugut..."siapa berani rapat...saya tak kisah dia cikgu disiplin ker cikgu sejarah ker...saya ketuk!!!" dasyat time tu aku ugut.......tapi bak kata pepatah lagi...bak mencurah air ke daun keladi......hantu tu dok join kitaorang jalan sambil usik2 dan ngilai2.......sampai aku nampak satu lagi hantu berserban....haa tu kompom ustaz aku......aku and Bakyah jalan cecepat...sampailah aku baru nak tegur ustaz aku....ustaz aku sergah ngan topeng hantu....aku sekali lagi melafazkan perkataan keramat ini "ALLLAHHHHHHHHHUAKBARRRRRR!!!!" lima harkat tu.......dan terus pecut lariii tinggalkan Bakyah sorang2 kena hurung ngan jembalang2 tu....kesiannnn Bakyah (baru aku tau kenapa Mek Da tinggalkan aku)...aku dapat dengar suara Bakyah melaung...... makin kuat dia zikir, aku dengar sayup2 dia sebut laiillla...laaiillaa...laailla (itu jer aku dengar)...........ntah camne ramai pulak hantu yang jaga kat jalan tu...aku lari then aku terserempak lak dengan hantu sekolah...cikgu pompuan aku..senior dah nie...tapi muka dia biasa jer...cuma kat tangan aku nampak dia pegang kain pelekat...(laki dia nya kot)...then aku tegur.."cikgu! saya penat taknak lari dah...tak larat. Takmo main hantu2"....rupa2nya cikgu aku tupun dah penat sergah bebudak degan kain pelekat yang disarung ala2 ninja...sian dia...dia siap kata jom balik....so sepanjangn jalan tu takde hantu yang berani kaco aku sebab aku jalan ngan cikgu Hal ehwal pelajar....kira cikgu senior yang dihormatilah.......so aku sampai kat kem lepas tu dengan keadaan selamat hendaknya. Baru aku tau kenapa hantu makin lama makin ramai. Rupa2nya geng2 aku yang dah sampai kat kem join cikgu2 semua berlakon jadi hantu, termasuklah Mek Da...hampehhhhhhhh! dan aku berbangga sebab kawan aku yang nakal kat sekolah tetiba berubah baik dan sekali gus bak kata Oyat diberi penghargaan sebagai qariah wanita sepanjang jalan....tahniah buat kawan aku Bakyah...yang chumels.....

so itulah pengalaman aku join main burung hantu nie...tobat dah aku takmo main...
walaupun lepas tu aku kena main jugak permainan nie kat kem tata negara (Menci tau) tapi best sebab ada kaum adam........eheheheheheheh

So far aku tak dengar pulak orang heart attack main permainan nie....lagipun anak muda zaman sekarang banyak yang dah berani...takat jalan sorang2 dalam kg apa ada hal kan......

okeee..aku nak melawat blog korang lak......tata
Me Naughty..me Netty

5 comments:

Sidratul Muntaha said...

ko ade hantu menan gitu
aku masa jaga junior aku kat air terjun sagil
budak2 laki yg jaga pot khemah kat bawah bgtu
time budak2 lepas sorang2 kat belah atas,depa ckp ade benda ikut kat belakang (baju putih melayang - layang)

notti netti said...

sidartul - yer ker? aku so far hantu memain jer ada..yg real takde lagu...takmo ahhhh...

aZZa said...

heheh terkekek ketawa baca entri ni. sebab menghayati cerita notti. saya pernah gak kena operasi burung hantu ms matrix join kem bina negara.

salam perkenalan.

amir hero said...

Klakar

amir hero said...

Pinjam idea nk buat burung hantu camni jugk ar


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno