Tuesday, February 8, 2011

Karangan bertulis - Tajuk - Safee Sali dan Valentine

Bismillahhirahmanirrahimmmm
(wah! tak pernah aku nak buat pendahuluan cenggini.......)

oke....skip terus perenggan ke dua...
Topik awal pagi kita hari ini ialah.....valentine and si Safee Sali kompom ke Pelita Jaya, Indonesia.

Okee..skip perenggan ke tiga lak...(isi penting nie).......cer citer kat aku...korang setuju tak si Safee Sali nie transfer ker Pelita jaya?.......Pelita jaya adalah sebuah kelab bola sepak di Indonesia ya adik-adik......bagi pandangn aku yang bernas nie....aku setuju dia gie Indonesia tu......aku takdelah nak samakan dia ngan torres......(mamat nie kena buangpun...gaji lumayan.....tetap leh beli rumah juta-juta)..........bagi aku safee nie baguih kalau nak cari ilmu...even tho kat Indonesia sekalipun.....kan kita digalakkan berhijrah.......contoh yang telah dilakukan oleh rasulullah berhijrah ke Madinah. (Haaa aku dapat 1 markah untuk contoh dah...) oh! maksud aku, baginda tidaklah berhijrah untuk main bola di Madinah.......baginda berhijrah demi kebaikan.....janganlah aku kena panah petir jap lagi.

Ada gak aku borak-borak liar dengan teman sekelas aku....ada yang giler2 keji si safee ni hijrah ke Indonesia, kawan aku nie berpendapat, kenapa kelab seperti liberpol or mencester neted takmo beli safee.....errr tang nie aku rasa nak luku jer kepala kawan aku sorang nie...bila dia dah pikir sampai tahap tu...so aku kenalah tarik balik dia kembali ke pangkal jalan......seperti yang aku katakan.....corak permainan pemain Malaysia nie ada turun naik nye.....satu tahap dijulang, main terror, masuk filem bagai...tengah high demand katakan,...satu tahap...tetiba jadi hampeh....and dikeji.........to yang takmo tu contohnya Rashid S......dulu, bila menang..dialah hero dialah segalanya...bila jer kalah and tenggelam...dia kaw2 kena keji.......(contoh lagi...aku dapat 2 marakh di sini)

bagi akulah...aku tetap ngan pendirian aku, tak kisahlah negara manapun si safee nie nak gie..biarlah...dia giepun atas tiket menuntut ilmu kebolaan and penuhkan profile kerja dia........diapun nak jugak merasa dibayar juta-jutaan rupee...kan?...kan?......boleh dia beli hadiah valentine untuk awekkkksss dia........and sebut pasal valentine nie...aku sebenarnya dulu suka bila time valentine......sebab dapat gift.....laki aku dulupun kasi hadiah bunga (pertama and terakhir) and perfume time valentine nie lah.......(time tu nak ngorat aku.....jerk)....bila dah kawin lak taraak valentine...harammmmmm...ceh......tapi aku takdelah xtra happy nak sambut valentine...cuma valentine nie aku suka accept and receive gift jer......mostly pada kengkawan yang baiks......and somemore aku akan sibuk gile this week untuk prepare gift untuk tema nie pada kengkawan.......contohnya cupcake, apple celup cekelat, dan lelain lagi (aku kasi contoh lagi..dapat lagi markah).

Kesimpulannya, aku rasa safee sali nie, tak sambut valentine, tapi dia akan dapat banyak gift valentine dari peminat dia.

eerrrrr..kesimpulan aku ciput jer...bolehlah..janji ada kesimpulan........so...agak2 short esei aku nie dapat 'A' tak???

Me Naughty..me Netty

3 comments:

Sidratul Muntaha said...

huhuuh
bkn ke safee dah kwin?!
ko nih..
fakta beb...
ahaha..
cubalah msukkan ayat memuji safee ni ala2 super mokh sbb dia pakai jersi no 10 tuk selangor n team kebangsaan
both super okh n safee
tpi pada aku mmg patut pun dia hijrah tuk tingkatkan mutu permainan
btw
rashid s dulu main tuk double yer
tpi sebab rahman ade personal matter
tu yg rashid train mian single
dia nak naik pun susah sbb dia dari kecik train tuk double
org kita ni kdg2 tak beza pun dgn indon
ckp degar - degar
tahi sangkut di gelegar
time kawan tu bagus
puji sungguh
tpi kwn tu down sikit
keji mati - matian

notti netti said...

maksud aku aweksss inverted koma...ehehehehehhe
tapi apa2pun aku harap takde la org tak setuju dia berhijrah kan? kan? kan?

cikpia said...

biar la dia pi mana pun, janji dia harumkan nama negara..... he he.....

dan untuk karangan yang best tu, bley la A-. isi tak cukup. ha ha.....


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno