Wednesday, February 9, 2011

Gatal tukar shampoo rambut.......maka terimalah natijahnya.......^_^

Malam nie aku takde kelas so relax sikitlah....(sebab tadi kena gie arkib negara sehari suntuk)

topik malam nie berkenaan shampoo.....

Aku sejak 9 tahun lepas...aku memang stick pada head&shoulder shampoo....sampailah aku dah anak dua nie..memang shampoo yang tak berapa nak wangi tu lah aku guna....
lagipun aku tak menitik beratkan sangat penjagaan rambut nie (sejak aku dah tobat nasuha pakai tudung)...before kawin ni, manjang ke saloon je...cucipun gatal nak suruh nyonya saloon cucikan..motif?...nyonya saloon kalau hair dryer rambut aku...boleh jadi lurus untuk 1 hari...aku sukeeerrrr....

lepas setart pakai tudung nie aku kureng sangat nak look after my hair...tapi aku rajin kaler2 kan rambut aku, walaupun arwah mak mentua aku ada tegur aku..."jangan kaler rambut" but aku wat gak..muahahahahahahha

so kat sini, aku takde lah nak citer pasal penjagaan rambut
cuma aku nak citer sikit kesan daripada tetiba aku tukar shampoo....

cenggini...lastweek kan aku balik kg...makanya aku tak bawak la apa2 bahan pencuci untuk manusia macam aku nie...aku depends pada barang mak aku......and tetiba teringat nak shampoo aku pakai la shampoo mak aku brand palmolive kaler silver.......wangiiiiiiiiiiiii....bangun tidur pon wangi...and the best part is, rambut aku lembut bak sutera...ceh...ikat rambutpun, nampak lurus je poney tail aku....walaupun aku sanggulkan dalam tudung kalau time kerja.


2 kali gak lah aku cuci rambut aku guna shampoo tu...but the problem is......bila setart maghrib tadi....aku terkeruk-keruk kepala aku.....(dari semalam sebenarnya aku dah setart garuk kepala aku)..but aku tak ambik port langsung...namapun letih balik dari kelas malam...


ni mula ceritanya tadilah bila aku tertengok cermin, konon nak picit jerawat yang dah masak ranum (musim sekarang nie).....tetiba aku terpandang kuping halus kat rambut aku...aku buang....then bila aku selak rambut depan aku...Ya Rabbiiiiiiiii.....tak pernah aku alami.......KELIMUMUR beb.......banyak gila.....aku selak rambut depan belah kiri lak....eee meremang aku tengok rambut aku...macam meremang tgk hantu.....berkuping haaaa..bila aku garuk...pecah2 la ia.....rambut aku dah macam penuh salji dah gayanya..........sebelum ni tak pernah aku jadi macam tu...



so, aku terus mandi and guna balik head&shoulder menthol (untuk kelimumur) yang aku setia pakai selama nie......baru aku rasa okeeeee jer.......sekarang nie aku taulah..aku tak leh tukar2 shampoo gamak nye...aku kena setia pada si h&s nie jer...baru kulit kepala aku oke......

eeee......ngeri betul bila tengok kelimumur tadi.......tobat taknak tukar shampoo..........
Me Naughty..me Netty

2 comments:

Qastalani® said...

weyh, ko menantu hantu ek dulu? melawan cakap mak mertua! hehe

Diyana said...

diyana pengguna setia H & S..x pnh terpikir nk tukar..takut x sswai


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno