Monday, February 7, 2011

Emping Jagung Kellogg's VS Petai........sapa menang???

Hooooooo...hooooo....hooooo..dah macam pakcik santa dah aku nie...
so, aku taknak explain panjang.....mengenai kellogg's VS petai.....apa sebabnya aku nak laga2kan makanan ruji kampung and bandar nie.....
huhuhuhuhuu cenggini ceritanya......
Kelmarinkan, aku lepak je kat kampung kan..
so ibunda terchenta masak lauk best2
sampai aku tak dapat bezakan lauk breakfast, lauk lunch dan lauk dinner
semua canggih manggih wah!
setiap lauk adalah berbeza okeyyyyyy.....
tang sini aku respek mak aku...setiap time makan, lauk mesti berbeza2..
tak macam aku...lauk lunch kalau tak habis bawak ke malam then kalau tahan bawak ke esok..haruuuuu..
so.....disebabkan itu...berat aku naik berkoyan-koyan..pun haru jugak
yang membuatkan aku mengambil keputusan drastik membabi buta....
yakni....aku membeli K for Kellogg's
kenkonon aku boleh kurus seinci dalam beberapa jam...Konon jerrrrrrrr...
so aku beli siap ngan susu fresh....berlagak makan emping diet pepagi
dengan harapan lagi....aku kurus...
ingat!!! aku kurus!!!
tapi...........................................
mak aku nie memang tauuuuuuuuuuuuuu
dia sengaja masak breakfast canggih manggih lagi....
yaa.....korang tenung gambar kat bawah tu..


mak aku buat sambal ikan bilis petai.....
aku nie..bila dah dihidangkan depan mata sambal petai yang pedas plus telur mata plus
ikan kering plus kari ikan haaaa mula lah tergugat iman aku..
menggeletar urat saraf aku mak aku hidanglak nasi panas2..
eeeeee........takde koje nya aku nak tengok sesaje sambil senyum...

akupun try laah separuh pinggan jer.....okee....
sedap...
aku try lagi 2 paruh pinggan..
okee...
sedap lagi..
makanye asyik try jerrrrrrr..
aku breakfast 4 pinggan tanpa henti sekali gus....
dan akhirnya aku nyesal...Kellogg's????
ohhhh emping tu aku simpan peti ais...muahahhha
nampak sangat aku kalah godaan petai........

psss- nanti aku cerita sejak bila aku suka sambal petai...padahal aku benci mendealah tu dulu.....
Me Naughty..me Netty

2 comments:

Diamilikku said...

saya pun kalau jumpa sambal petai udang atau ikan bilis memang tak leh tolak....hwaaaaa

mamasuri said...

godaan petai yang dashyat ni..
but aku tak makan petai..
selamat lagi...hehehe


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno