Thursday, February 17, 2011

Mengantuk Pepagi ni........pos cupcake guna DHL.....mahal giler...

Yo...yo...yo.....

apa khabar kalian semua?....waras?......
saya?....so far masih waras dan cute selalu.....
dah lama tak donlot gambar sepatu sendiri...tetiba hari nie nak donlot gambar sepatu dari C&K......

okeee....saya terus ke topik utama yer.....
semalam saya nak pos cupcake orderan dari teman yang tinggal di Taman Tanjung Minyak Jaya, Melaka. Since she insist naaaaak jugak saya hantar cupcake using pos...so...I buatkan jugak. And semalam i pun heret Mummu Ayu ke Central market sebab nak pos barang orderan tersebut. Entrance CM kat depan parking tu ada kaunter pos DHL (pos swasta gitu) yang dihuni oleh seorang gadis yang sooo..sooo....la rupanya dan agak tidak berapa nak peramah...mungkin terpaksa menjaga kaunter seorang diri jam 1.00 ptg di saat org semua keluar lunch hour...atau mungkin tiada mamat2 bangla yang nak menemani beliau ketika itu...ahhh tidak apalah..bukan minah tersebut yang mahu saya storykan......tetapi berkenaan harga pos DHL dan pos laju Malaysia.

Mula2 tu si gadis penjaga kaunter agak blur tika saya persembahkan address si penerima......mungkin beliau beranggapan Melaka tersebut located at Afrika......sangat susah beliau mahu trace lokasinya...siap call2 member beliau lagi...kesiaaannn.....saya dan Ayu sudah bersedia untuk mengutuk beliau sebaik tiba di dalam kereta nanti........kesiaaannnn...

Makanya setelah 15 minit saya menunggu penuh kesabaran (sib baik ada booth jual air cedap kat sebelah) and at the end si gadis telah berjaya mendapat harga...dan setelah ditimbang berat dan lokasi di kenalpasti......harga munahsabah si gadis letak pada diri saya yang agak papa kedana ini ialah...RM 43 hinggit!...yaaa..saya bertanya kembali..sebab ramai yang kata saya pekak badak...saya tanya...err RM 4.30 ker?.....dan si gadis menidakkan tanpa sebarang perasaan serba salah...kata beliau...RM43.00 sahaja.....wow...saya terkesima...takat RM43.oo...baik saya belanja awak makan pizza or kfc..pon lepas......jadi saya cancelkan kiriman tersebut dan berlalu membeli nasi ayam yang berharga RM5.00.......

Kendian, dengan perasaan berbunga2 memaksa Ayu membeli kotak pos laju yang beharga RM 3.00 (Ya, beliau berjaya membeli..tetapi tidak berjaya mengepos memandangkan masa sudah suntuk).....maka saya kembali ke ofis dengan perasaan berbelah bahagi....kawan saya di Melaka sudah tidak sabar mahu menelan satu2 cupcake tersebut....alahai....jadi saya meminta teman seopis berbangsa lelaki untuk mengepos.....(memandangkan beliau mahu keluar)...dann saya berjaya...beliau telah mengepos dengan Jayanya...dan harga?????? destinasi yang sama......saya dicharge RM 10.80 sen sahaja......wow....jauh bezanya dengan DHL.....masa penghantaran? punnnn sama..hari ini pos esok sampai!!! (heharap betoi lah)......

Lihat?...lihat?..bertapa berbedanya sebut harga kedua2 tukang pos tersebut...
persoalannya???????? berapakah jumlah semua angka yang saya sebut di atas tadi...? muahahahahahahah
Me Naughty..me Netty

2 comments:

mummy_ayu said...

dah pos dah??? kena charge RM 10..ok la tu dr RM 40 kan...

Anonymous said...

hi net...tak sangka tul begitu colourfulnya time ko nak pos cupcakes aku.....sooooooooooo touching...:))...walaupun cheese cupcakes tu dah upside down tapi rasanya tetap yummy.....apperance its consider ok as long as aku masih blh kenal...choc cupcakes marvelous perfect mcm send by hand pulak..huhu..anyway tq...


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno