Tuesday, September 27, 2011

Anak Saya Al Irfan @ Starbucks latte sudah tahu buang air besar sendiri.......syahdu tahap nak nangis.

Betul..tak tipu...
bukan aku sesaja angkat dia atas jamban tu and paksa dia stay situ 1 minit sementara aku snap-snap gambar guna hp norkiah aku ni.
takdo..takdo.....takdo masa aku nak buat semua tu....
it just happen cenggitu-gitu jer..

sebelum tu at ruang tamu dia cubit aku and cakap "yak!" sambil raba-raba pampers bawah dia and nak bukak pampers sendiri..
akupun apa lagi bawak jer la ke toilet kotnya dia berak....sebab bau busuk...anak aku yang no 2 ni kalau kentut tak bertempat...ala-ala library gitu..senyap and tetiba ada bau jer......bukan macam anak aku no 1 si Al Imran tu...kentut shy shy.....jaranglah aku dengar bunyi kentut dia kecuali time terdesak.....haa macam hon kapal bunyi nyer kengkadang.

so berbalik pada cerita anak aku yang kecik tu, aku bawak dia ke toilet konon nak cuci berak dia, tapi Nan Ado.....eh? takkan bau jer......? tetiba anak aku nak panjat tandas.....akupun tolonglah diakan duduk betul2 atas tandas kot nak train dia kan......alih-alih dia capai paip sendiri and arah aku bukak air (kemain!) bukan lah arah " ibu bukak air"..bukan laaa...anak aku baru 1tahun 9bulan. dia macam bagi isyaratlaa....then time tunggu tu..haa adalah seketul 2 najis kanak-kanak belum akil baligh muncul dalam toilet bowl tu. Hmm bagus anakku..bagus......berusaha lagi.......sempat gak aku lari ambik hp norkiah...snap.


Huhuhuhu....yeay.....cayalah anak Ibu!!!!! lepas ni boleh belajar cuci toilet pulak.

psst- yang si abang?..hmmm bilalah nak stop berak dalam pampers ni?.....
Me Naughty..me Netty

9 comments:

iduraz said...

hahaha...bagus2, blum 2thn dah pandai yerk...cute jer gambo tu walaupun agak ceksi..ahakss

mama tisya said...

oh adik lg advanced dr abg ye...abg kena try lg tu..klakar lak tgk muka irfan ni...hehehe

notti netti said...

iduraz- ehehehehe

aimi- tu laa..anak aku yang ni lagi cepat pick up. and memang dia ni memang mamat kelako...ada jer yang buat kitaorang gelak. si abg a little bit serious.

mummy_ayu said...

wah..terror la...nie irfan kena ajar imran nie..

Anonymous said...

Irfan is soooo super-duper cute n cheeky!!!!!!!!!!!


Warm regards,
Farrah

qaseh tia said...

heheh comelllll

Anonymous said...

hahaha.. comel je tgok si irfan ni.. adik lagi terer dr abg ni.. camner? hee..

Sidratul Muntaha said...

syahdu betul..
takper nett
sabo..
setot pun tak free diapers lagi nih
teacher kat educare tgh gigih train

zh-ena said...

cute jea tgk gambar nie


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno