Thursday, March 18, 2010

INI ANAK STARBUCK LATTE KU......

Ini anak ku, di dalam kedudukan carta anak-anak ku...dia ditempat kedua selepas tempat ke satu, Setiap hari tepat jam 8 pagi diru ku pasti akan menelifon penjaga tidak bergaji anak ku yakni ibu ku yang tercinta untuk bertanya perihal anak ku.......
dan setiap hari selepas breakfast, diri ku akan teringatkan anak yang nombor 2 aka starbuck latte ini....yang nombor satu, diri ku tak teringat lagi...sebab masih diawal pagi, dan dia masih nyenyak dibuai mimpi walaupun pampers penuh dengan tahi. Oh! chomel sungguh!
Ketika hendak menyuap makanan diriku pasti teringatkan anak starbuck latte ku, tidak ku ketahui mengapa? Adakah disebabkan pembawakan ku masih belum habis atau anak ku tidak ubah seperti ayam goreng?.Aku terkesima....
Bila diriku tenung nasik lemak beserta peha ayam goreng makcik kelantan yang bukak kedai makanan di depan rumah ku, diriku pasti terkenangkan anak ku yang nombor dua ini, salah satu puncanya mungkin disebabkan pehanya yang berisi seperti peha ayam. Oh! daku terkesima lagi.
Tadi diriku menelifon ibunda tercinta seawal jam 8.05 pagi. Percakapan seawal bicara adalah amat mempersonakan, bait-bait ayat begitu indah dengan kata-kata manis dari ibunda tercintha ku "Ko tak balik tengok anak pun takpe, ist okey, janji masuk duit" dan diselangi oleh kata-kata manja dari nenek ku "betina tu bila nak balik?" oh! apakah?! sungguh merdu kata-kata itu. Ganggang telefon bertukar telinga, dari telinga berbulu ibu ku terus ke telinga kurang bulu anak kedua ku, oh! hati ku sedikit sayu mendengar suara lalakan besar berkuasa stereo kereta Mitsubihi Evo anak starbuck latte ku itu. Sungguh girang sekali hati ku. Rasa ingin ku lempang sahaja ofis mate sebelah ku ini yang suka sangat mencuri-curi manja makanan ku ini.


Oh! indahnya dunia.
Salam kentut kecil dari anak ke dua ku itu mengakhiri bicara kami diselangi rengekan manja nenek ku " suh! betina tu balik cepat, kuar kan ASB aku ni!" ASB????
oh! double indah dunia ku.
Sedih ku hanya sementara pabila breakfast nasi lemak ku licin dijamah kawan-kawan ofis yang budiman lahabaunakmampus! Namun begitu hidup harus diteruskan, 4 jam dari sekarang akan tibalah waktu untuk makan tengahari, otak kecil ku ini, yang kekurangan susu ibu sewaktu kecil, ligat memikirkan menu juadah untuk makan tengahari, kerana............dikala sudu menyuap masuk ke mulut ku, bermula lah episode untuk aku mengingati anak pertama ku pula
(letih mak ni nyahhhhhh!!!! dok tepon anak yooo! kredit makin kurang nih haaaaa.....!)
dan hati, jantung....... serta medula oblongata ku berlunjak girang berpesta sakan kerana, sekali lagi hidupku bakal dihiasi dengan suara-suara lunak merdu ibuku dan juga nenek kesayangan ku itu.....
sekian.....
Me Naughty..me Netty
psssstt :- aku still lagi terkesima...oh...syahdunya buah limau akak PA depan ku ini....siaplah kau buah limau, nyawamu tidak panjang......

8 comments:

mummy_ayu said...

alahai..tomeinya irfan..lena..anak starbuck..lawak la ko net..
napa ibu ko pagi irfan..berpuitis la plak..

zh-ena said...

asal entry kali nie mcm berpuitis

emy omar said...

gebusss sungguh 2nd boy awak tu ween rasa nak gigit je :D

mamamiera said...

alalaaa.. kegebuan irfan mmg p0n dah dibygkan akan pehanya yg sprti aym goreng tuh..
dan pipinye yg seakan2 bau starbuck latte tu bagai menarik2 bulu idong i utk ciom dia yg ntah kat mane umah nenek yg membela beliau..
tolong ciumkan utk aku ye not net.. mmuuahhh ;*

notti netti said...

ayu - huhuhuhu, aku saja nak asah bakat sastera aku nie....mendalam tak?

zh-ena-sila lihat komen ayu kayu ehheheheh

emy-satu gigitan rm 500...2 gigitan rm1000....sila byr kat ibu dia.

notti netti said...

mamamiera - yer....gerams pada pipi gebu itew harus lah disertakan dengan pemberian ufti atau hadiah pada ibu si starbuck latte itu....(tak paham2 lagi ko)

emy/mamasuri said...

mcm2 ayat lentok ko ye nett..
tergelak aku baca..
sib baik org tak kata aku giler..

p/s: yummy aku tgk peha si starbucklatte ko..mau aku gomol2 je..

notti netti said...

emy - uiiisshh ko jangan jadi gile....kang aku gak yg kena menjawab......

ko nak gomol anak aku pun akan aku kenakan xtra charge.....rm500 gigit + rm250 gomol.....volley?


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno