Monday, March 22, 2010

LAGI KISAH STARBUCK LATTE KU.....

MOOD BERPUISI ON
(sila transformkan diri anda menjadi A.SAMAD SAID
untuk menjaga hati tuan rumah dan jiran tetangganya)
Hatiku kembali sayu ketika menaip bait-bait ayat di dalam ruangan ini......
tidak ku hiraukan roti planta hangit dikananku,
tidak ku hiraukan deringan handphone di kiriku...
tidak ku hirau sapaan dan kedatangan bos ku dan
tidak ku hiraukan ahkak PA hadir disebelahku memberi wang kutu.....
tidak ku pedulikan semua itu sambil menghulurkan tangan ku ke arah ahkak PA itu......(duit...duit jugakkkkk)
Sayu hatiku pabila melihat note note kertas kaler biru di tangan ku,
ahhhhhh! parah hatiku kerana perlu membelanjakan wang itu ke arah kebenaran,
kasut-kasut di butik charles & keith melambaiku.
Aku terkesima.......
pabila merenung wang kertas itu,
mengenangkan adengan trajis petang ahad kelmarin yakni,
hujan sore-sore di kampung.......
pabila aku pergi meninggalkan anak-anak kesayangan ku demi mencari sesuap nasik
(ko leh idup ke ngan sesuap nasi?)
Jeritan soprano ala-ala gigonto anak sulung ku bingit ketika aku mula hendak melangkah keluar dari rumah persih seorang ibu tiri yang dihalau oleh anaknya........
makin kecil sahaja dunia ini apabila mengenang kembali adengan separa hindustan anak sulungku memegang erat kaki ku sambil meraung!!!!!!
ibuuuuu!!! ibuuuuuu!!!
imran nak kete...nak helitopter....nak menan!!!!!
cis! ku sangkakan dia sedih melihat ku pergi...
rupanya.....
oh! aku sedih lagi....makin pilu pedih ulu hati setelah note rm 50.00 ku serahkan pada ibunda tercinta semata-mata hendak mengkabulkan nafsu amarah anak sulung ku...(ko beso nantiiii dah kejeee...siap ko!)
aku terkesima kerna makin kopak duit ku dek penangan anak sulung ku.......
Ya! mengeluh tidak berguna......
kerna ibuku pula memberi isyarat trafik....
aku terkesima gaban...
dan tersenyum tawar tatkala not rm 200 ku hulur kan kepada ibunda tercinta.......
kini kosong sudah dompet ku......
memang kompom sesuap nasik sahaja menu ku nanti.
Sekilas ku pandang ayanda ku.....isyarat trafik juga diberikan kepada ku.....
ahhhhhh! malas aku layan!......
mau diriku pulang jalan kaki nanti...........Tatkala ku menatap gambar-gambar ini.....
aku terkedu...sedih menatap wajah anak2 ku di kampung yang terlebih kasih sayang.......
yang kadang-kadang mengada-ngada.....terasa sakitnya hati bak malam pertama ku di ranjang.......! oh! siksa sungguh!
tapi ketika hati ini berjauhan.....rindu ku membuak-buak seperti air di loji kumbahan di kg pasir, pantai dalam.
Ingin ku jerit! teriak! pekik kepada semua penduduk kampung.....bahawasanya AKU RINDUKAN ANAK-ANAK KU! walaupun ku tahu anak-anak ku buat deeerrkk jer melihat ku pergi....lebih-lebih lagi starbuck latte ku.....berak besar melambai pemergian ku kelmarin, hatiku sedih ketika berlari menuju ke kereta ku...makin sayu hatiku melihat ibuku memanggil-maggil diriku dan bekejar ke arah ku sambil menjinjing starbuck latte ku....bagaimana harus ku hadapi semua ini?????? di tingkap kereta, ku tenung starbuck latte ku....starbuck latte ku merenung ku.....ku tenung kembali...dan di sergah ibuku...
"ha! cepat! sebelum balik, cuci berak anak kamu nie...mak letih haaa, pandai nak lari pulak!...."
oh! syahdunya bait-bait ayat ibuku....rasa mau sahaja ku minta kembali rm200 itu (baru je nak balik cepat2 demi nak elak basuh berak irfan huhuhu) ku gagahi juga turun dari kereta.......
demi perjuangan yang belum selesai......
I luv both of u...uwaaaaaaaa sedeyyyyyyy nyaaaaaaa.............


Me Naughty..me Netty

9 comments:

Rifqi Zuhairi said...

Amboiii...bermadah pujangga...mcm sasterawan plak...hehehehe..tembam sungguh si starbuck latte kak net tu....

firahadifa said...

wahhh.. ciannyer dier... :( .. x pe la.. 5 hari lagi ari jumaat :P


( amboi...berchengkerama plak dia ek ! pi buat keje..... huhu)

notti netti said...

angah- tembam kan....cam nak lempang je rasa..

fida- sambil wat kerja sambil bercengkerama la nie huhuhuhuhu

mummy_ayu said...

makin parah dah ko nie net...nak kena jumpa tok bomoh nie mintak jampi..tulung!!!

:: vErde+hAzizi :: said...

jenuh ok nak bace puisi panjang nie...ehehhehehe...

notti netti said...

eleh ayu...ko belum tengok aku bikin ayat versi sulalatus salatin lagi.....mahu terbelit lidah ko baca kang.....

notti netti said...

verde- hahahha sian u...hokey nanti I tukar versi lain pulak....hahahahh

LeEyA said...

oooowwwh.. anak akak dh dua yek.. ingat satu ja..

notti netti said...

Leeya...dua dahhh tak kira anak jiran sebelah lagiiiik


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno