Saturday, April 2, 2011

Antara Donut J CO dan Big Apple.......Halal ker?


Haa..hambik ko sekali 2 aku beli........eehhehehee
Anak Aku memang suka donut nie......(aku pun suka...malu-malu kucin nak cakap)
Big Apple aku beli Jumaat...semalam....and J CO aku beli tadi kat Jusco Bandar Melaka...masing-masing 6 biji..and mostly chocolate........

Hmm..memang bagi akulah kan....J CO tetap terbaik and lembut dari segi rotinya. Laki akupun, dulu tak suka donut...but bila aku pergi Batam, Indonesia dulu...aku beli J CO..terus laki aku jatuh cinta.....dia bukan senang nak makan manis-manis nie.......akupun suka gak...

Tapi, last time (Jumaat semalam)....si suziey.com ada jugak bertanya aku kesahihan donut Big Apple and J CO nie.....and yang bestnya, time kat MidValley aritu, aku, Mummy Ayu and suziey.com siap spotcheck mana logo sijil halal Big Apple..sebab nan ado. Si Suziey pun siap tanya pekerja Big Apple..and as usual jawapan standard...sijil dah apply but lambat dapat......tapi aku and Ayu..biasalah yakin boleh...beli gak....

Then, tadi aku beli pulak donut J CO.......and terang-terang kat kaunter ada sijil IFRC Halal (World halal cert) beserta logo.....So...aku pun terus sms Suziey..inform dia yang J CO halal....ehehehehhe

lagipun kat box JCO dah siap tulis tentang kehalalan donut dia.

tu..nampak tak..ada logo halal and siap bertulis halal standards

Buat masa nie....aku maybe stick pada JCO kot.....big apple pon oke gak..wait until dia dah ada letak cert halal....tapi tak taulah kot kat shopping complex lain ada logo halal kan....kan?..kan?....

ini pendapat aku jer.......

Me Naughty..me Netty

3 comments:

mamasuri said...

jco tu aku tak pernah makan lak
big apple memang feveret..
itulah tak nampak lak halal nyer...huhuhu

Suziey Ahmad said...

mencari yg halal itu wajib!

Razali Shoib said...

Cuma nak kongsi, Di Selangor (MAIS) telah mengharamkan halal swasta(http://www.harian-metro-online.com/tag/food-research-centre)


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno