Friday, April 11, 2014

Puasa - Diary Diet nottinettii Hari ke-3

Assalammualaikum. Pekhabar kalian?....
Aku seperti biasa ok ok jer...semalam jer gigil sikit sebab puasa.
Jom tengok menu untuk semalam.

Since aku niat nak puasa sunat & ganti semalam, maka around jam 5.00 pagi aku makan sebiji buah pir hijau. Hmmmm sedap oooooo......kalori:116.


then petangnya pula, aku berbuka puasa di kelas. Sebab time tu still ada lecture.
Menu berbuka puasa aku is Sandwich.
Aku beli dua. Satu sandwich tuna and satu lagi sandwich telur & ayam. Aku takde la makan semua. Dengar je azan maghrib, aku makan satu sandwich tuna then satu sandwich ayam then yang lebih aku bagi member sebelah. Kalori: 216


aku minum air suam jer and susu low fat Marigold kotak kecil. Kalori: 100

kendian balik dari kelas aku makan ayam goreng bahagian isi, kepak tu aku terpaksa ignore. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Mood sedih. Kalori: 120


Aku makan lewat juga lah. Aroun 9.30 gitew. Sebab baru sampai rumah. After makan aku tak terus duduk. Aku penuhkan dengan aktiviti mop lantai and angkat baldi air (kes air takde). Peluh jugak ha....dan aku buat creampuff sikit untuk yang order...sikit jer la itupun guna air mineral. Tak dapat buat banyak. Around 12.00 aku tidur and pukul 3.00 pagi aku bangun. Sebab nak tengok air dah ada ke blom. Haraammmmmm....non-ado.

ok aku melalut....so itu jer la menu yang aku ambil untuk hari ke-3 diet.
total kalori ambil : 552

No comments:


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno