Tuesday, April 22, 2014

Ke'kretifan Pengusaha Kedai Kek/Roti

Aku memang admire dengan orang-orang dari Jepun & Korea
dalam menghias kedai. Aku fokuskan kepada kedai kek sahajalah. Itupun minat aku.

Sewaktu aku ke KOREA dulu memang perkara yang buat aku ternganga dan nyaris-nyaris melekap depan cermin kedai adalah cara hiasan dalaman kedai kek itu sendiri. Tak perlulah aku cerita bentuk kek yang macam-macam patternnya. Memang kagum oooooo.

Dalam hati memang laju jer fikir
"Macam mana diaorang buat kek ni ha?"
"Huuumakkkaih!!! coklatpun boleh jadi gambar?"
"Cake roll diaorang ni cute and cantik"
"Handsomenya mamat uli tepung ni"

Jika nak dibandingkan kedai kek di KL dengan di sana memang hmmmm agak jauh kot ketinggalannya.
Sehinggalah kebanyakkan kedai kek dan roti yang dibuka di KL adalah milik orang Korea...haaa tu baru ada kelainan sikit. Tapi memang ada lah juga orang Malaysia yang buka kedai kek yang cantik. Antara yang aku tahu adalah Delectable by Su , Haaa ni memang tak dapat disangkalkan lagi....Harga dia pun hmm memang dasyat ahahaha.

Tapi.....apa yang membuatkan mereka ni kreatif?.....adakah menghias kedai dan kretif tu boleh menarik hati pelanggan? Kek tak sedap tak kisah ke?

Bagi aku YA!....(buangkan kek yang tak sedap tu)......ko teruja tak bila masuk kedai yang sangat cantik and kek, roti yang dihidangkan sangat menarik dan pelbagai?....
mesti korang secara tak sengaja akan menyebut Kawaaaiiiiii!!!! tu bagi yang perempuanlah....aku tak tahulah kalau kaum lelaki yang cakap word kawaii tu...ahhh! tak boleh blah cutenya.

Jom tengok kedai kek yang bagi aku menarik untuk aku copy paste buat touch up kedai kek aku tahun 2020 akan datang. Eheheheh




comel jer kan kedai diaorang ni.






Ahhh aku suka kotak camni. Boleh nampak kek.

Bakery & Cake Packaging Designs Inspiration

Bakery & Cake Packaging Designs Inspiration
Brownerie - Branding and packaging design




Comelkan?




Geramnya hoii!!!!


teringin nak ada bakery juga tapi aku tak master lagi dalam pembutan roti meroti ni.



Takahachi Bakery

Baker_D_Chirico013.jpg

awwwwww!! ohsem.


Suka giler aku dengan Bakery Tous Les Jours ni.



dah tu jer la.....
layan kan jer aku ni.

adios!!!

3 comments:

fan said...

Net maybe nak try some weights like 1kg dumbbells for ladies? Tone up, feel better, look better as fats kat lengan jadi firm.

notti netti said...

yeah tq fan....looking on it.

Unknown said...

wa....lagi tengok kek itu...kan...hadoi....cair lebur terus...rasa cam skang gak nak makan kek...hahaha


© Copyright Reserved to NOTTI NETTI l Designed by DayangDeno